Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

ETSS skrev 2011-08-26 08:44:26 följande:
    Jag funderar också om bilden. Jag var redan smal om inte smalare då jag började, axlar/armar håller på att se ut sådär efter ungefär 10 veckor, ben; nästan, mage midja; nejhepp Glad
    Det är ju enklare att träna sig till en snygg kropp då man samtidigt minskar i vikt. sen kan man ju fråga sig hur mycket hon legat i varje dag?
    Bygga muskler och förbärnnaunderhudsfett samtidigt är SVÅRT!! Tänker ibland att man får sekvensera sin träning till bygg/bulk perioder och sedan minska ner på underhudsfettet i perioder tills man känner sig nöjd. Elle rnå´t. Eller, blir man någonsinn det ?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    ETSS skrev 2011-08-26 09:22:05 följande:
    Själv gick jag ner 45 något kilo på ett år genom att äta vanlig mat men mindre portioner och köra mest kondidtionsträning en timme/dag, 7 dagar i veckan. Det var svårt att disciplinera sig i början, men då man fått in rutinen var det så för mig att jag hade gått ner allt ifrån något ynka hekto till flera hekto vid vägning varje vecka.
    Sen gick jag ner 15 kilo till och var ganska passiv med träning i ungefär ett halvår. Nu när jag börjat om tycker jag att det är svårt att forma kroppen till som jag vill ha den, men jag har kanske lite åldern emot mig eller så är det mitt tålamod som brister Glad
     Mina kilon känns rätt futtiga i jämförelse! Men visst, det tar ju längre tid att bygga muskler osv, när man bränner så hårt så bränner man ju dessutom av lite muskelmassa -eller det är sannolikt att man gör det iaf. Men vaddå, om du nu har kommit så långt så är det väl bara att sega på?
    Tullemi skrev 2011-08-26 10:14:22 följande:
    Lyckliga ni som blir mätta på gröt. Det verkar ju vara en bra frukost, men jag blir JÄTTEhungrig efter bara nån timma om jag äter havregrynsgröt.
    Jag med. Det räcker ju inte med bara det -inte för mig när jag tränar intensivt iaf. JAg behöver lite mera  proteiner för att "stå mig" sas. Annars sitter man (läs, jag) med en påse godis före lunch
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Matsina skrev 2011-08-26 20:19:58 följande:
    April1977 tack så mycket, själv känner jag att ja är lite långsam med tanke på när man läser att en power walk bör ligga på mellan 7-8 km/h. Ja som tycker jag går så fort. Ja de är bara att kämpa vidare så kommer man kanske upp i den farten snart.

Någon som vet om 300kalorier är mycket att bränna på ett tränings pass eller e de lite?
    Beror på hur mkt du väger,  hur intenisvt du kör samt längden på passet. Det låter väl ganska rimligt om du inte kör stenhårt -och om passet är ca 45-55?

Jag har kört 40min cykling (spin) idag samt 2,5km på löpbandet + lite magövningar.. Är rätt seg i kroppen! MEN min man gick loss på LÖPLABBETS REA! 50% på ALLA LÖPKLÄDER!! *tipsar* JAg har nu tjockare tights som ifs är i herrmodell men dom satt så jäkla skönt.. + matchande varmare jacka + kortärmad som matchar + ett par nya 3/4 byxor m matchaden T-tröjja och en vindtät/vattenavvisande jacka + två springsockar med lite högre skaft i garderoben.. Måste mao ut och springa imorgon med!! Han köpte sig nya skor + jacka + löptights -tjockare och en kortärmad + shorts. Altihop under 4000kr, och då är det Adidas och Nike + peak och nkt mer märke. Falke strumpor! Ni hör att jag är lycklig va? Nu kan jag springa sent på kvällen utan att frysa! Möjligen behöver jag en pannlampa. Och en ny pulsklocka med GPS.. *s*

Well: Dagens midadg S E X winerkorvar + 4 bröd. + 2 chokladbitar -ni vet två bitar typ fazer med polkagris el dyl. INsåg att jag var mer huingrig och har nu ätit en apelsin + kesella + massa kanel. RIktigt gott! Men hur får man ner 6 korvar i magen?
  • MissKaos
    ETSS skrev 2011-08-26 20:15:34 följande:
    God afton mina vänner, här kommer lite OT-jämmer:
    I två veckor ungefär har jag sökt olika utbildningar. Jag har kommit in utan några som helst problem. Jag har fått löften av olika Kassor att få ekonomiskt bistånd så jag ska kunna gå kurserna. Sedan har Kassorna dragit tillbaka sina löften.
    I onsdags fick jag ett helt spiksäkert löfte om att jag skulle få hjälp med den sista kursen. I dag ringde de igen: Nej.
    Det gick inte. De hade ångrat sig. Nu står jag inför ny praktik där jag bor, min utbildning kanske jag får sen.
    De har har helt glömt bort att det är folk de har att göra med och inte bara statistik. Framtidsplaner och drömmar får jag tydligen bordlägga.

Har varit på dåligt humör sedan dess, men jag har fått kompensera med lite rackartyg och en god träningskväll.
    Antar att i elände är det viktigt att räkna det positiva, annars får man aldrig vara glad.

Har kört helkropp, helt okej, inga rekord har blivit satta, men det har gått bra, jag har fått ta ut mig lite och blåsa bort lite aggressioner.. i alla fall Glad

TUR du har träningen att reagera av dig på iaf!
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-08-26 22:00:44 följande:
    Åh, jag som behöver en massa träningskläder och nya skor. Synd att man inte kan få tillgång till denna rea.

Sex stycken är bra jobbat. Jag får knappt i mig en. Hehe. Själv sitter jag här och är fullproppad. Jag har ätit för mycket nötter. =)
    Lyckan i en påse Eller hur?
    Jag älskar nötter, och är jätteallergist Demon

Ja jag är imponerad själv.. Har ätit så mkt det sista att jag funderar på att väga mig, orkar inte göra det *lat* Köpte samma size som innan... Är nog uppladdad för löpning imorgon *s*
    Veckans tränig:
    Mån löp: 10km
    Tis Skivstång + 2,5 km löpning band
    Ons Bodybalance + 10 min crosstrainer (+ cykel till avlägset gym ca 1,5h sammanlagt)
    Tors löp: 13 km
    Fre spin 40 min + 2,5km på löpbandet + mage/korsrygg.

+ cykel till/från jobbet varje dag = ca 1h transportcykling/dag.

Väldigt lite styrka denna veckan! Spran 13 km på söndagen med. Kanske inte konstigt man är svulten?
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-08-26 22:51:50 följande:
    Nej du, det är inte konstigt. När du skrev wienerkorv tänkte jag på bratwurstvarianten, men det är ju den vanliga. Så jag får väl i mig 3 stycken iaf utan större problem.

Du verkar vara en van löpare, hur fort springer du 10 km?
    Nej jag har bytt sprot ganksa nyss. Körde mest spinning/yoga/gym innan. Och aerobix. Springer väl på 1h ca men det är ju träning och inte ngt "tagg" ide tsas. Beror på dagsform och hur kuperat det är osv. Ska bli spännande att se på onsdag.. MItt första lopp Ska vila må+ti, funderar tom på att ta spårvagnen till jobbet tis+ons och inte cykla för att vila benen. Sen ska jag kolhydratladda litegranna. Typ äta värsta jättepastan tilllunch + 200gr choklad. Och en brakfrukost! Så får man väl se sen.. Målet från början var eg att vara i form för att komma runt loppet.. Sen blev det 1h. Nu vet jag inte, komma rnut på under 1h -men det vore kul att springa lite snabbare. Har kommit ner på 48min på 10km en gång i sommras. MEn sen tar jag ju inte alltid tiden heller.
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-08-26 21:33:04 följande:
    haha ja glömde skriva att det var ryggen jag tränade. Innan har jag kört den när man ska dra en stång ner bakom nacken. Men denna övning var mkt bättre
    Latsdrag? Det är lättare att komma åt om man drar stången framför kroppen, ner mot bröstet istället tycker jag! Men man är ju olika -kan iaf var värt att testa en gång.
  • MissKaos
    Livsoduglig skrev 2011-08-27 18:59:04 följande:
    Tjo! Jag hade en personlig tränare för en tid sedan och hon sa/hävdade/påstod (vad ni vill) att man skall alltid ha stången framför sig. Att ta den bakom nacken öker skaderisken med huuuuur mycket som helst. Så till mig sa hon att ALLTID ta den framför. Hon verkade kunnig, men... tja, vad vet jag :)

Skönt med lördag i alla fall. Har ätit bra. Sprungit 7 kilometer och varit på gymmet. Dricker vin nu... vilket kanske inte är lika bra. Men gott är det!

Regnet öser ner ute... grått som attans och tja, det blir nog att hänga vid datorn/TVn ikväll! Vad har ni andra för er då?
    Jag har lärt mig bakom från början och sedan lärt om. Det känns ju helfel att ha den bakom nacken -men så gjorde man förr (reliken här på hela 35 haha..)

Jag har med löptränat. 10km på 64min blev det idag.
    Nu är det ohejdat med choklad och rödvin som gäller, eller nej -begränast med vill vill ju spring aimorgon! Blir ett besök i andra Löplabbetbutiken imorgon (på hamngatan) sambon var dit idag och dom hade tydligen jättemkt till tjej..
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-08-27 20:11:07 följande:
    Kvällens träning är avbockad. Det blev 8,5 km på 45 minuter + en timmas styrka. Ja, jag vet att man bör dela upp det i två pass, men vad gör man när man har två skruttungar att anpassa sig efter.
    Sjukt svettig blev jag, men det måste ju vara ett bra bevis på att man har kört järnet. Det lustiga i det hela, då jag inte vanligtvis föredrar alkohol, så blev jag riktigt sugen, mitt i träningspasset, på ett kallt glas söt champagne. Någon champagne blev det dock inte utan en proteinshake blev det istället. Funkar det med! Glad
    Ska och ska? Bara det blir gjort så! Möjligen börja med styrkan och kör konditionen sedan för bästa resultat. JAg tränade sådär i många år med bra resultat.

Champange i bastun borde vara en rättighet efter ett sådant pass! Med jordgubbar till och middag väntandes utanför!

Idag har vi ätit lammracks med varm tomatsallad. Grymt gott! MEn efter en center, en glass och 1/2 tablettask (den omtänksamma modern åt upp resterna av sonens lördagsgodis så inte hans tänder går sönder iom att han kunde ätit det imorgon annars..) Insåg jag: HUNGRIG! Så Banan, blåbär och kesella med kanel på Passar till sista rödvinet *vet*

(och jag vill ha meeer choklad. Väkte monstret förra helgen)
  • MissKaos

..Inser.. JAg är HUNGRIG! Hur jag nu kan vara det. Well, mackor blev svaret pådet. HUR kan man var hungrig efter ovanståeende till middag? Har jag fått mask i magen?

Eller så blir jag inte superglad när jag kliver på vägen nästa gång.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!