Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Tidig lunch sen spinning!

Dammsugit här. Svettigt..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Seg och trött. Vädrets fel. Grått och trist..

Imorgon blir det iaf vattengympa. Tråkitt men nyttigt. Magen är nu så långt ner att den är ivägen vid spinning. 36+0 imorgon.

När får man börja springa efter fl? Någon som vet?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag brukar köpa ngt som heter quark på lidl. Det är yoghurt oxh kesella blandat i portförp. Blandar det med bär (tinar i micron) i med en banan. Har jag löpt före frykost görna lire russin i med Till en äggknäcke och kaffe. Lite fullkornsflingor i och evt lite frön så bör du vara hemma. Detta är ju frukost och återhämtningsmål så lite bra fetter glr ju inget (finns både i ägget och i tex linfrön pumpakärnor solrosfrön)

ellen2008 skrev 2013-11-11 07:46:20 följande:
    Hej på er, 

Har en fråga till er som säkert vet;)

Jag brukar springa runt 7 km varje morgon innan frukost på fastande mage (6 dagar i veckan). Har läst på flera ställen att man ska äta protein och snabba kolhydrater efter träningen för att återhämta sig. Och minimum med fett. Sedan är det viktigt med bra fett under andra mål men inte direkt efter träning. Stämmer det? Och om det stämmer, har ni tips på bra frukost som innehåller protein och kolhydrater? Helst inte proteindryck... 

Jag styrketränar även 3 ggr per vecka samt kör en hel den annan konditionsträning.

TACK !!

• MissKaos

Efter första promereade jag ngn dag efter runt kvarteret och började m spinning och bodybalance efter efterkontrollen. Togvtid m löpningen just. Längtar bara ut nu.. lär väl vara skitjobbigt att komma igång ordentligt sen. Ffa att inte öka flr snabbt.

cosinus skrev 2013-11-11 07:53:34 följande:
    Det är väl när det känns bra igen skulle jag säga :) Med första var jag igång efter 6 veckor tror jag. Då kändes det helt ok och jag hade nog kunnat börja innan men ville vänta in efterkontrollen (vilket jag iofs inte gjorde men tjuvstartade bara med 2 veckor :D )

Med de andra har jag inte sprungit alls på 3 månader för efter förlossningen för jag har haft för mycket känningar fortfarande i fogarna och fått börja väldigt lungt.

Men jag har kompisar som varit igång betydligt snabbare med nummer 2 och 3 så det beror ju helt på vad kroppen säger.

• MissKaos

Jag tror vi generellt måste våga skita i alla sk "exprter" och lyssna på våra egna kroppar.

Jag gör fel enl många experter mår bäst av min egen konstiga kost och enl många förhård träning..

(Sen har jag fått höra att folk vill ha min kropp och energi när jag tränar och äter på mitt sätt... konstigt..)

Wilowa skrev 2013-11-12 07:47:25 följande:
    Min poäng var att vi från barnsben fått lära oss att vi ska äta upp istället för att äta tills vi är mätta. Det är ju väldigt individuellt hur mycket mat man behöver och det varierar dessutom från dag till dag beroende på hur mycket man rört på sig och hur man går. Att lyssna på sin kropp kan ses som självklart, men det är det inte i och med att många aldrig fått lära sig det.

Experterna må vara experter på mat och träning, men vi är experter på våra egna kroppar! En bra expert lyssnar på sin patient/kund och ger expertråd utifrån individens behov och inte efter vad expertläran säger...en sådan expert ska jag till idag!

• MissKaos

..och därmed inte sagt att man ska dissa allt. Men vara kritisk och våga testa! För mig funkar tex mindre kolhydrater och mindre fetter bra. Många är dom som säger att jag borde äta mer kolhydrater för det "ska" man när man kör mkt cardio. Och många tyckrr att lchf är vägen. Inget av det fungerar för mig. Jag mår bäst av mkt fisk mkt bär/grönsaker och lite kolhydrater och bra fetter. Inte för mkt fibrer. Då spårar min mage ur. Därtill mkt cardio och styrketräning med förhållandevis många reps och gärna hit eller boxträning ibland.

Sen måste jag göra saker jag blir glad av. Annars blir inget bra!

• MissKaos

Gymmet idag. Kortpass pga tidsnöd.

Spinning imorgon så iaf 4pass denna veckan!

• MissKaos

Snarare mer... tränar du mkt och äter bra har du väl ngn dag du unnat dig lite? Eller ja för mig samanfaller det oftast inte. Brukat ha violodag onsda och då blir det ungefär som vanligt. Är det dubbla löppass på torsd så planering därefter. Ska första köras på noll kolhydratet då kan man ju inte äta kolhydrater på kvällen.

Fredag fikar vi alltid hemma. Då blir det tex donuts eller winerbröd el dyl. Och vin till middagen. Även där beroende på lördsgens pass anpassning. Långlöp körs inte bakis.. och fel mat kan ge ränneskita under passet

Godis på lördagar! Och vin. Söndagen brukar vara ngt gympass på em eller skivstång så det är inte så känsligt.

Ronja 551 skrev 2013-11-13 23:57:59 följande:
    Har en fråga till er som tränar 5-6 dagar/veckan. Hur äter ni på vilodagar?! Mindre? Annorlunda?? Tips behövs!

• MissKaos

Härligt gud är här@

Wilowa skrev 2013-11-15 08:49:14 följande:
    Haha! Det var nog nån gud som läste vad jag skrev. Jag hann bara posta inlägget så ringde de från kiropraktorn om ett återbud idag. Skönt!

• MissKaos

Härligt! Kul att ändra lite

På väg till spunning och imorgon ååstår min app att det är 21dgr kvar till bebisen kommervut. Vi måste flytta runt garderob och bygga hyllsystem i klädkammaren. Tur man ibte är helt muskel lös. Då hade det inte gått. Fasy grannen kanske får hjälpa till med garderoberna...

ander25k skrev 2013-11-15 10:47:30 följande:
    Ska köra ett gris pass rygg idag :) , så baksida lår och korsryggen kommer vara möra i helgen , ska prova lite olika stilar i marklyftet , står just nu halvsumo , men tänkte prova smalt och helsumo

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!