Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Scratchy skrev 2013-12-04 19:49:45 följande:
    Mmm... om det är streptokocker vill man väl veta det så snart som möjligt. Kanske är olika typer i olika delar av världen, men för mig så är det panik till sjukhuset om man får det under huden. Men men, hoppas du har koll. Kanske är andra typer här i Sverige. Jag har bara erfarenheter av Sydamerikanska.

Beror på vilken grupp
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Scratchy skrev 2013-12-06 20:45:25 följande:
    I övrigt anser jag att Paradigm borde säga hej varje gång hon smygläser tråden.

Öh JAA! Jag går på övertid from imorgon, så jag kan släppa loss hormonerna på henne om hom inte gör det?

Blev ingen spinning igår. KOm inte iväg. HAde väl eg tänkt träna en gång till denna veckan men är nu så sur då BF är här och ingen unge.. Verkar *pepparpeppar* ha klarat mig bättre från förkylningen än resten av familjen iaf.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tessou skrev 2013-12-08 10:05:48 följande:
    Gick du över med första sonen också? Ut och skotta snö, om du har någon, så kanske det händer nåt!

Jag gick över 9 dagar med Elias, så skulle jag hamna på övertid även denna gång så ska jag nog fråga min jobbarkompis som kör post i 10 st 8-våningshus, om jag ska hjälpa honom... Gå upp och gå ner, ingen hiss här inte...

Det är det exakt SISTA du ska göra! Risk att du skadar dig alt tröttar ut dig inför en förlossning. Eller får foglossningar om du inte ha.

Jag gick över 16dgr sist.

Det vräker ner snö här ska komma 2dm så vi lär nog få skotta.

Var på FL igår med blödning. Ingen kul, men allt var ok iaf och ingenting på G.
  • MissKaos
    Scratchy skrev 2013-12-07 17:45:29 följande:
    Vi kanske inte ska utsätta stackarn för atombomben med en gång.

MEH lite hot bara?
  • MissKaos
    Tessou skrev 2013-12-08 10:17:14 följande:
    Nej jag vet, man ska vila innan... Men det är inte kul att gå över! :-/ Foglossning har jag redan.. Oj då... blev du igångsatt då?

Nej. Då lät dom en gå över till +21 här. Som tur är är det "bara" till +14 nu.
  • MissKaos

Var uppe med blödning igår. INgen fl på G och dom hittade ingen källa till det. Mkt obehagligt. Har nu ont i magen, men konstant magont. Känns typ somefter en spiralinstättning. Vill inte åka in IGEN. Nästa gång får det vara med intervallsmärtor och bebis på G!

• MissKaos
    Tessou skrev 2013-12-08 10:33:29 följande:
    Så tänker jag också... jag vill stanna hemma så länge det bara går! Nu vet jag hur det känns när det är dags, till skillnad från förra gången... Åkte dock bara in 1 gång, dagen innan, och då var det på G men inte tillräckligt. Har ni långt till förlossningen?

5min eller så..

Jag har varit uppe ett par ggr pga sdr. Så typ 4 besök där under graviditeten?

Detta är inte fl ont det är ngt annat. Kanske dricka mkt vatten och duscha eller ngt. Suttit mkt still nu är inte van vid det.
  • MissKaos

Jag var inne innan och kollade blödn.

Wilowa skrev 2013-12-08 11:06:55 följande:
    Borde du inte ringa in och kolla med dem? Blödning och ont i magen låter som att det borde kollas upp. Lycka till!

Nu på antenanthal. För Tul på bf+3. Har mental blackout och har bara suttit i soffan det sista. Känna som om graviditeten ska vara för alltid. Och hösten. Borse nog gå till gymmet.
  • MissKaos

Kroppen behöver rörelse.. får vatten etc om jag inte rör mig. Nu är det mer mentalt jobbigt att inget händer..

Målbilder? Moahh... ge mig knark! Ut kommer dom. Ärligt det gör så ont att föda att man är beredd att skära av närmsta snopp. Eöler så. Men det är en häftig upplevelse!

Johan75 skrev 2013-12-10 10:58:05 följande:
    Tycker du kan strunta i gymmet. Lyssna mer på kroppen och mindre på huvudet kanske? Kanske ta tillfället i akt och fokusera på lite mental träning - vad som komma skall, målbilder och sådant. Bara mina tankar.

• MissKaos

Mja. En blödning. Förmodligen av slemhinna så helt ofarligt. Inga sdr. Det hade varit bra nu.. och överyidrn. Ja eg är man ju inte över tidrn försen på bf+14. Man är ju inte sjuk som gravid. Sen kanske man får anpassa det man gör.. här är isgata ute. Så ut kan man inte gärna gå. . Idag blev det då ultraljud och sen promenad i shoppingcentret. Fan vad prylar!

Roligast var stt testa en massagemaskin med värme i. Skön för ryggen mem dyr.. hur som försäljaren kom oroligt och varnade för att den skulle kunna få igång förlossningen... hmm ja, hoppas kan man ju.

Johan75 skrev 2013-12-10 13:16:47 följande:
    Fast man måste inte gå till gymmet för att kroppen ska få "rörelse". Du känner givetvis dig själv bäst, men spontant känner jag inte att gymmet är det bästa stället för en gravid kvinna som gått över tiden och har sammandragningar samt blödningar. 

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!