Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Tessou skrev 2014-01-08 16:09:42 följande:
    Hur mycket har du gått ner i vikt nu? Ja usch, det är jobbigt när magen pajjar, den styr ju hela kroppen... Obestämd

Vet inte, vägde mig inte det sista innan fl. Men jag har 10kg kvar till min startvikt nu. Går ner, men inte så fort nu. Vägde in på 74 idag.  Vägd 84 ett par v före beräknat så gissar på runt 86 när vi åkte in?

Släpade mig ut på barnvagnspromenix i sketvädret idag. Det är så j-a grått och trist inte alls kul. Vill hellre lägga mig i sängen och gosa med bebisen. Men det går ju inte ligga där hela dagarna.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Är du erfaren löpare? Barafotaskor får man köra in sig på länge.

Beror ju på vad du ska höra erfarenhet tyngd och dina fötter mm mm. Skobutik för hjälp. Jag brukar köra skor med lägre dropp mindre uppbyggda för intervallpass och snabba pass. Långdistans oftast mer uppbyggda. Löpbandet mestadels mjukare sko för mig. Lopp i lägre dropp och lättare sko.

fyrkantigboll skrev 2014-01-16 14:52:37 följande:
    Vilka skor är bäst när man ska springa på löpbandet? 

Är barfotaskor bra?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Barnvagnspromenad med femåring släpandes på fötterna hängandes i vagnen. Kanske 3km.

• MissKaos

Jag gissade det man måste se din fotisättning för att kunna svara på frågan. Fundera över vad mer du kommer görs i skorna.. gymma? Gå på pass?

Gå dit där dom kan filma!

fyrkantigboll skrev 2014-01-16 16:31:58 följande:
    Tack! Jag är nybörjare. Men jag får fråga någon på stadium kanske!

• MissKaos

Ja.. då ser man precis hur foten sätts i och hur skon funkar. Intersport xxl löplabbet kan göra det.

fyrkantigboll skrev 2014-01-16 16:58:45 följande:
    Jag vill helst bara springa på löpbandet, vågar inte göra så mycket mer på gymmet när jag är själv!

Filma? 

• MissKaos
    Nayara skrev 2014-01-16 18:31:42 följande:
    Var ute och joggade i dag och insåg vilken förfärlig kondition jag har. Hur länge tar det innan man inte längre tycker att joggningen är en plåga?

Lägg upp det på rätt sätt istället så slipper du bli plågad. Börja med att gå dig varm, JOGGA i LÅG takt en kort bit gå igen. När det känns ok så ökar du upp springbiten. De flesta börjar i för högt tempo.. Då blir det ju smärrtsamt jobbigt.
    LÖpning är lite av självplågeri. Alltså: inte ens jag tycker sista backintervallen av 10 uppför samma jäkla backa är precis "skön". Sista fem km hem på en runda över 20km är med lite viljans makt över kroppen.  Men när cardion är på plats är ju ngn mil i löpskorna underbart.. och man lär sig ju gilla den där smärtan på ngt vis. NU saknar jag den!!

Går ner i vikt fortfarande. Skönt!

Det snöar rejält här.

Bebisen ha kolik. All focus på det nu. Trött.
  • MissKaos

Lunginflammation blev resultatet för mig. Inte lika illa men inte bra heller!

Scratchy skrev 2014-01-19 17:04:49 följande:
    Det var så jag gjorde när jag fick hjärtmuskelinflammation, och sen blev det ingen träning på två år.

• MissKaos

Barnvagnspromenad. Kort, men ändå.
    Igår någon form av 10 min pass härhemma. Orkar inte mkt. Några armhävningar. Några coregrejer.
    Ska nu spana in mamma-babypassen på friskis. Efter efterkontrollen är det dags..

• MissKaos

31/1 så snart!

Tessou skrev 2014-01-20 16:59:44 följande:
    Ha ha, okej.. ja,  då är det inte samma. När har du efterkontroll?

• MissKaos

Jag har träningsvärk i magen idag känner jag. Efter 10min träning av coren igår? WTF???

Torsdagar kommer det bli träningsdagar för mig och bebisen eter efterkontrollen till att börja med.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!