Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Nu är det mysigt i soffan. Men när ljuset återvänder ksn jsg löpträna igen!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Spinning löpning aerobix

Mollly skrev 2013-12-22 20:23:34 följande:
    Har du några bra tips på bra kardio?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Efter min förra kotte så fick jag en ganska ok core med iaf lite synliga magmuskler. Hur jag gjorde?

Började lätt, bestämde mig för att "så här äter jag" och sen gjorde jag det. Oavsett vad andra tyckte! Fick höra div men det skiter jag i. Började med promenader och att tänka core.. Spinning och yoga körde jag mkt. Ett tag Yoga VARJE dag solhälsningar och de första bitarna i ashtanga. Sen när jag kunde började jag springa. Såg sen till att integrera vardagsmotion varje dag för lågintesiv förbränning (tränar kapilära nätet fint) cykel till/fr jobbet. Ändrade sen min träninsrutin efter hand, löpning tar bra på magen men kräver även core för att fungera. Körde skivstång på friskis och HIT, box varierat. och sprang sprang sprang. Gym med mmkt TRX med.

Börja med något. Utvärdera, anpassa! Kost motion vila. Går inte fuska med något!

Snart blir det att börja om med träningen ska sluta blöda etc först. Barnvagnspormenader och lättare core hemma lir steg ett!

• MissKaos

...och ja visst är hon söt? Tycker ju jag. Skynklig är hon och tilltryckt efter fl. Och de det sötaste sp, finns..

• MissKaos
    Maria1982 skrev 2013-12-25 18:14:50 följande:
    Jag ska köra en timme om dagen, varierat. Cardio, styrka, PW, cykel etc etc. Gå en kvart av min 30 min långa lunchrast...
    Plocka bort saker jag äter och dricker.. Jag lever på Pepsi Max, det ska bort.

Med det sagt ska tio kilo bort och mina byxor får gärna bli för stora

Nu ska jag ner i källaren och bränna av ett bröst pass.

Pepsi max innehåller ingenting. Så harcore -drick det om di behöver ngt gott. Ta bort saker med kalorier i.
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2013-12-28 08:50:25 följande:
    Vilken fin gran

ÄNTLIGEN en julgran jag vill ha!
  • MissKaos

Så. En vecka är min bebis nu och jag är sugen på att börja träna.. HAr gått runt kvarteret idag. Samt börjat med knip och dra in magen. KÄnns magert men någonstans får man ju börja! Ska nu försöka mig på en kortare barnvagnspromenad/dag hade jag tänkt. Vågar min inte på ngt mer förrsen efter efterkontrollen. Dessutom drar det i brodyren om man rör sig för mkt.

• MissKaos
    Tessou skrev 2013-12-29 10:09:22 följande:
    Ha ha, ''brodyren'' var ett nytt uttryck för mig! Blev det mycket av det? När har ni efterkontroll? Jag gick inte på något sånt alls med Elias... Varför vet jag inte, tror man måste be om det själv... hade tänkt fråga min BM om det vid nästa besök.

Nej typ fem stygn. Jag har som tur är kontroll över musklerna så jag kunde lyssna på BM och inte trycka för hårt .låg hela tiden och tänkte "pressa bara 70% av max nu" i lustgasruset. Men det fungerade! TACK för alla timmar av coreträning och klängande och hängande i TRX. Kan ju vara svårt att känna in vad som är "lagom" hårt annars. Den lilla bristningen gick bakåt men hade inte BM hållt koll och jag  ara att krämat på allt så hadew det nog blivit rejält... Nu kan jag tom skita utan problem! Bara en sån sak.  Hoppas hon gjorde korsstygn, det är rätt snyggt. Borde bett om det.

Går ner ca 0,5kg/DAG nu! Och jag bar aäter. ALLT. Mat, godis kakor. U name it. Så jag får nog ta det lugnt med träning etc ett tag. Men lite korta promenader och knip får det allt bli
  • MissKaos
    Tessou skrev 2013-12-29 12:04:03 följande:
    Jag har verkligen inte sådan koll på kroppen, önskar jag hade... Hur mycket gick du upp totalt?

Drygt 20,eller minst 20. Vägde mig inte de sista veckorna. Massor mao! Men jag tror det var nödvändigt, annars funkar inte amningen. Låg ju på ca12- 15% underhudsfett innan (mätt på apoteket så ta det med en nypa salt)  Har mååånga kilon kvar. Lite att roa mig med sen Trivs runt 62 väger ca 77 nu.. Vägde 64 när jag blev gravid (gick upp lite i samband med mf innan) och 84 sista vägningen på MVC. Sen några kilon mer.
  • MissKaos

75 idag. Hej viktras.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!