Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Tessou skrev 2013-12-30 11:57:33 följande:
    Gick du ner allt med sonen?

Ja det gjorde jag. Och mer. Men det berodde på att jag hade ätit hormoner innan graviditeten med så jag vägde drygt 100kg när vi åkte in till FL.. Mkt vatten med. Det är bara att bestämma sig och bita ihop. Så fort man är avgiftad från att äta socker i veckorna (och i mitt fall junk öht) så gick jag ner så snabbt att maken blev nervös. Körde hårt på gymmet och i löpspåret samtidigt och cyklade 20km/dag för transport det gjorde väl sitt. Tappade allt fluff. Men nu ska jag vara barnledig länge länge så lär väl som sist ta tid. Jag ammade i 2 år sist och då var det svårt att bli av med kilona, eller rättre sagt det där onödiga underhudsfläsket.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tessou skrev 2013-12-30 12:13:26 följande:
    100 kg var inte dåligt... Jag gick upp 12 och ner 20 kg med sonen. Jag längtar efter att komma i form igen, det ska bli riktigt kul faktiskt! Jag ska börja äta nyttigt igen dagen vi kommer hem från BB. Inte LCHF som innan, utan nyttigt och bra... allt det där fettet passar inte mig.

Efter nyår!
    När fsk börjar igen. Just nu amnings och bebis bubbla (och brieost/rökt lax coma)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tessou skrev 2013-12-30 12:44:12 följande:
    Hur är et med Elsa då, är hon lugn och sover halva dagarna/nätterna?

Jo. Hon sover ffa på dagarna.. Såklart.
    Stora killen däremot *suck* FSK stängd. Han vill bara spela dataspel och kolla TV. Får tvinga ut ungen.
    HAr gått en promenad idag. Inte långt men ngn km. Med barnvagn. Känns ok i fogarna
  • MissKaos

Vi mår bra. Vill komma igång nu! Men märkte när jag bar Elsa i babysafe att avslagen tilltog rejält. Så får ta det lugnt ett tag till. Promenad om 1, 5km idag.

Wilowa skrev 2014-01-04 11:33:08 följande:
    Sicken liten goding! Hoppas att allt är bra med er!

• MissKaos

Oväder. Regnrusk. Promenad i shoppingcentrat m vagnen.. vill ut men inte med bebis o detta blöta. Tänktr börja med hunden katten etc typ idag

• MissKaos

Oj. Gjorde 10min träning igår. Stå på alka fyra sträcka ut ena benet och armen ni vet? Typ sånt. Orkar ingenting. . Helt sjukt!

• MissKaos

Spinning mage axlar armar. Eller tunga basövningar typ knäböj marklyft frivändningar planka och spinning

Maria1982 skrev 2014-01-07 12:31:34 följande:
    Lider av idétorka...

Löpning i förrgår, bodypump igår.. Idag då?

Ska på konferens i morgon och tänkte springa då.

Ska man bränna av magen?

• MissKaos

Tränade på rätt bra under graviditeten. Det är ryggen som är svag nu o magen. Körde ändå plankan de första två trimesterna. Och spinning till 10dgr före beräknat. Träningscoma ca 6v mao. Om man untw räknar fl den motsvarar välen mara?

cosinus skrev 2014-01-07 11:46:35 följande:
    Det är ju muskler inblandade som liksom går i ide av att vara gravid.

Fördelen är att man snabbt blir bättre när man börjar på en låg nivå :)

• MissKaos

Promenad med vagnen ett par km. Skönt! Ska göra mina övningar med antsr jag. Bebis sover..

• MissKaos

Pressade i kroppen i mina vanliga byxor igår. Det gick. MEN inte favvojenasen då. Ett par stetchbyxor som knäpps undeer (deg) magen. Den kunde man lixom hänga över linningen som en ölmage typ. Hur som, fick på mig byxorna. En liten seger! Och lite motivation till att sätta igång här. MEN inatt hade min bebis magon typ kolik och det gör inte mig till en motiverad mamma vad gäller att röra mig. Nu sover hon sött, men var vaken till kl 3 inatt. Det förstör tyvärr min ämmnesonsättning att var uppe nattetid och det skapar ett extremt sockerusg kvällstid. Måste ta tag i sockerdetox ändå. Vet att det för mig mkt är ovanan att äta skräp och att det tar ett par veckor att bli av med den.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!