Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

På väg hem efter mammacore. Dvs pass medbebis för mamman då. Hungrig! UtsUtsvulten typ. Minskat ner på kakor sötsaker. Äter istället konstant! Imorgon är det promenad enl mitt träningsprogram. Ävendammsuga. Städerskan är sjuk. Skit. Hatar att städa. Men det bränner väl bra..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vilken strl?

Köp mina billigt.

Efter naveln är läkt grån sex v babysim. Ska vara varmbassäng!

1h promenad i dag. Drt känns i kroppen sen igår!

Tessou skrev 2014-02-07 11:01:47 följande:
    Vet du vad som gäller med badhus när man fått barn? När kan man bada/simma? Vi var till simhallen för några veckor sedan men sonen, och jag blev så himla sugen på att simma... Men har inga badkläder som passar för tillfället så jag får vänta tills bebisen kommit!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag har haft stockning en gång. Fy satan! Inget kul. .

• MissKaos

Härligt!

Roxanan skrev 2014-02-09 10:10:08 följande:
    Vaknade förfärligt tidigt och kunde inte somna om om så kar sprang en mil istället. Lugnt och skönt, de enda man mötte var på väg till jobbet eller gick walk of shame hem från nattens bravader. Lite enkla yogaövningar innan löpningen han jag med också.

• MissKaos

Olika..

Hammercurl scottcurl med rep i dragmaskin med rakt handtag i dragmaskin med kroppsvikt i trx vanliga curl m hantel alt skivstång tex. Maskin koncentrerations curl

Inte alla i samma pass

Eleonor86 skrev 2014-02-09 13:01:44 följande:
    Var till sjukgymnasten oca fick 2 bra magövningar som funkar bra att göra när man är gravid, har skrivit utförligt i bloggen med bilder för den som är intresserad.

mamafashionella.se/2-magovningar-for-oss-preggon-och-alla-andra-svartranade-magar/

Sen undrar jag vad ni kör för bicepsövningar? Jag kör 2 st, hantelcurl och sen med rak stång i cabelcrossen.. Skriver man så? Haha! Jag känner mig iaf inte nöjd med den sista övningen.. Så, hur gör ni?

• MissKaos

Olgas styrka. 9min plankor tar livet av mig

35min rask promenad m vagnen. Tvungen gå hem och äta sen. Vikten går neråt o jag blir starkare i magen. Bra. Imorgon mammacore på friskis. Och antagligen en kortare promenad eg är det promenaddag enl schemat. Kanske får försöka traska 45min.

• MissKaos

Surt. Plankor är bra..

Ja det är ju långt kvar. Men det tog ju 10månader att bli i denna oforn räknatär med ett år tbx.. kör iaf målmedvetet framåt nu!

cosinus skrev 2014-02-12 13:38:20 följande:
    Härligt! Skönt när man känner hur någon form av fysik återvänder.

Jag har aldrig kunnat ligga i och göra plankor, får ont i knät (ingen menisk sen tonåren och knät gillar inte att sträckas ut max och belastas) men nog känner man att de tar.

• MissKaos

Får tänka..

cosinus skrev 2014-02-12 17:05:20 följande:
    Plankor är bra - men där tycker jag ändå att det finns andra riktigt bra magövnignar.

Har svårare med rumpa, mitt knä vill helst inte böjas så djupt heller vilket gör att squats ger mig ont i några dagar. Så sitter du eller någon annan på knävänliga effektiva runpövningar så shoot :)

cosinus skrev 2014-02-12 17:05:20 följande:
    Plankor är bra - men där tycker jag ändå att det finns andra riktigt bra magövnignar.

Har svårare med rumpa, mitt knä vill helst inte böjas så djupt heller vilket gör att squats ger mig ont i några dagar. Så sitter du eller någon annan på knävänliga effektiva runpövningar så shoot :)

• MissKaos

Mark är alltid en vinnare. Kör det och bli stark! Min favorit dom ni kanske minns.. fick ju ge mog sista tiden av graviditeten.

Scratchy skrev 2014-02-12 15:44:02 följande:
    Vill bara skryta om att jag igår kväll gjorde marklyft med 40 kilo, och står upp idag. Det är inte många män som skryter om en sådan sak, men med tanke på mina skador så är jag grymt stolt att ha kommit så här långt utan smärta.

Hur går det för er nya i tråden?

• MissKaos

Inte mkt. . Låg på 3000 när jag körde som hårdast. Åt jämnt! Du vänjer dig snart shakes är bra!!

k girl skrev 2014-02-12 17:56:44 följande:
    Jag började med Olga Rönnbergs online-PT-tjänst i måndags. Första veckan handlar enbart om kosten. Mängderna mat jag äter... jag orkar knappt få i mig mer. Ska äta 2200 kcal per dygn och 34E% protein.

Träningsschemat kommer efter vecka ett, så än så länge kör jag som vanligt. Det ska dock bli spännande att få det.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!