Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa har rätt.

Det måste ju kollas var dy är svag och byggas rätt.

k girl skrev 2014-02-12 20:19:48 följande:
    Ja, jag har funderat på det.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tjejer får inte posa med knuten hand

Bra jobbat!

Maria1982 skrev 2014-02-12 17:38:55 följande:
    Sex veckor mellan bilderna

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

På väg hem efter mammacore påfriskis. Kommer inte hinna med att promenera med.. snabblunch m div asiatiakt innan hem. Duschen hägrar nu. Och kaffe!!

• MissKaos

Kör de vikter som svaga sidan klarar... gärna övningar som är ensidiga.

k girl skrev 2014-02-13 14:07:13 följande:
    Haha, ja - det där är till och med de två extrarepen min "lärare" tvingade mig att göra för att han ville fota hur sned jag blir. Han sade att jag blev väsentligt mycket mindre sned när jag tänkte på det. Det är två övningar han har noterat att jag kompenserar i, det ena är bänkpress och så detta. Jag är märkbart starkare i höger sida, det syns också, till exempel är latsen noterbart större på höger sida än vänster.

• MissKaos

Ja som tränar en sida i taget. Då kan du köra de vikter svaga sidan klarar så du jämnar till det. Tex enarmsrodd m hantel. Kör tunga bas öcningar först och avsluta med ensidigt där du inte kan kompencera upp. Vikt efter svagaste sidan!

k girl skrev 2014-02-13 15:27:17 följande:
    Tack för tipset! Ensidiga övningar?

Har bokat tid hos sjukgymnast. Tyvärr inte hos sjukgymnasten som är bodybuilder, jag hade hoppats på det.

• MissKaos

Gjort 10 armhävningar på tå idag. Och sen 20 på knä med låda under ena näven. Och en j-a massa knäböj med en löjlig liten vikt. Röva ner under knänivå och armbågar upp.. det o div annat!! Status imorgon återstår att se. PW är planen. Grymt sugen på "riktig" träning nu.

..det får framåt iaf..

• MissKaos

Räknar ju fel!! 10 på tå. 15*2/sida det ger ju 70 st. Upps..

• MissKaos

Gainomax är bra om man kör mer än 4ggr/v.

Är du frisk när du blrjar träna igen? Går mkt sånt som du beskrover nu m åtetkommande virus inf.

Solstråle00001 skrev 2014-02-13 18:31:46 följande:
    Har tjuvläst länge nu Har ett löpband som jag joggar och går på. Senaste gångerna har det blivit en mil per gång och ca 1,10. Känns skönt! Problemet är att jag iår har blivit förkyld varannan vecka så jag kommer liksom inte igång! Har börjat fundera på om det är för lite mat efter varje gång. Brukar ta en banan och en macka. Om det är middagstid så banan och middag ca 30-60 min efter. Sambon tjatar om gainomax men jag är ju ingen elitidrottare så det borde väl inte behövas. Ca 700 kcal förbränner jag enligt löpbandet... Träningen har oftast varit Tors, lör, sön...

Har alkohol stor inverkan på immunförsvaret? På lör är det ju gott med några glas vin! Hur gör ni

Jag har tränar mycket tidigare utan att bli sjuk och jag jobbar dessutom med små söta och snoriga barn så mitt immunförsvar brukar funka perfekt. Det är därför jag är desperat efter råd!

• MissKaos

Jasså? Ät du så liten? Vilken tur då får ji jsg äta ditt lördagsgodis det kan inte bebisar..

/icke pk morsa. .

Wilowa skrev 2014-02-13 20:10:35 följande:
    Wiihii jag har tränat hemma! Gäller att ta chansen när mina bihålor tillåter det. Ska till en läkare på önh nästa vecka, hoppas att få hjälp där. Vill egentligen träna på gymmet, men jag hinner inte nu med ett barn som tränar slalom och ett som tränar hockey samt en man som typ aldrig är hemma. Tröstar mig med att det nog är bra att smyga igång träningen igen hemma. Om en månad är hockeyn slut och som det ser ut även slalomen...skitväder!

Jag försöker se positivt på det hela just nu...många betalar dyrt för sandpeeling och lerinpackning, jag får det gratis på jobbet. Nej ärligt idag gick jag i strejk och tvingade barnen att klä av sig själva, gissa om jag blev populär? "Jag kan inte, den är smutsig" . "Nämen titta du kan ju visst själv!" Det är pedagogik på hög nivå det.

• MissKaos

Hmm.. svårt val! Vad ska du köra?

k girl skrev 2014-02-17 10:26:52 följande:
    Har fått mitt första träningsupplägg från Olga! Är SUPERNÖJD och jättepeppad! Mycket fokus på rumpa, och att stärka latsen. Det är exakt vad jag själv har känt att jag behöver. Men hon vill att jag ska sluta med allt annat: min älskade boxning, omhuldade simning och bästa kettlebells... Det känns lite tufft. Gå cold turkey från träning som jag tycker är superkul.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!