Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Fattig student skrev 2011-09-24 11:16:15 följande:
    Ja, jag har inte ätit det på över 1 år så det var jag förtjänt av! Ja, förbud är aldrig bra, det brukar ge motsatt effekt och därför är det bra om man har sina "unna dagar", men på en rimlig nivå då. Fast det går ju inte, i alla fall inte för de flesta, om man vill gå ned i vikt, men sen så!

/

Idag blir det ett kort löpningspass och sedan styrka på det.
    Jodå, men man får setill att bränna av det man unnar sig... UTÖVER ord schema sas. Då tänker man sig nog för.

JAg vill ha lite applåder nu:
    Dagens pass: 16,7 km på 1h50 min.

Målet var 15 km -jag är jäkligt nöjd Vi ska få fint väder veckan som kommer enl SMHI. Så det blir en löparvecka, lite inneträning mkt springa för mig. Tror på att GBG varvet kommer bli av nu. VILL fortfaradne springa sthlm marathon, vem kan ta det ur mig?

IAf: Igår åt jag ca 150gr choklad. OCH ett winerbröd + en bakelse... *hrm* UNdrar hur lång  tid det tar för mig att bli tjock igen? ligger på 1kg plus nu. Men har precis fått mens -den har inte riktigt riktigt börjat ösa på men när den gör det brukar jag tappa ngt lite i vikt. *hoppas* Vill INTE gå upp igen det går så mkt lättare att löpa nu. Funderar på att gå ner ngt kg till för det, men då blir jag underviktig enl BMI.. Det är kanske inte maxat snyggt men vilket är viktigast? Löpningen eller utseendet? *nördig*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-09-24 18:27:12 följande:
    Det blev ingen träning innan vedkörningen. Efter all ved var inne, var jag helt slut i ryggen. Så känner att kroppen får vila tills imon istället.
    Ikväll ska vi äta chips, så det blir hårdträning imon.

Mitt mål till nyår är att komma ner till 75cm i midjan. Så efter dessa chips är det inget mer godis och sånt..
    Det låter som träning nog! Jag tror det måste till ett visst mått av att unna sig för att man ska palla. Tex lördagsgodis, eller lite vin på lördagen eller så. Jag kan nog klara ett par veckor men sen? Nåja. JAg häller ju i mig fre/lör -sötsaker alltså inte sprit.. Eller, hur mkt är eg normalt? Jag kan ju lätt fika 2-3ggr på en helg + en efterätt och en bytta godis. OCH lite vin. Om jag inte tänker mig för.. Denna helgen skulle det inte bli ngt, men nu har jag ångrat mig (skyller på mensen)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-24 20:55:00 följande:
    WOW! Jag vill också! Jag ska också, snart så. Jätteduktigt! Måste vara chokladkakan
    Ja, jag har tidigare märkt att det är rena raketbränslet att springa på

Laddar med äpplepaj och vaniljvisp idag. Men det blir en kortrunda imorgon. Funderar på att köra på med lite intervaller.
    Tullemi skrev 2011-09-24 20:26:00 följande:
    Jag unnar mig just nu . Ett glas öl, en liiiten bytta ostbågar och 4 rutor choklad. Vilken combo va?
    4 RUTOR? Det är ju typ ett skämt JAg köpte ju 400GRAM! *s*
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-24 22:08:21 följande:
    MissKaos: jag får inte i mig 400 gram, då spyr jag eller nåt.... Men lite av det ena och lite av det andra så har jag stoppat i mig kalorier motsvarande 400 gr choklad kanske
    SKulle nog jag med göra om jag åt allt på en gång. Spy alltså. VI åt upp 200gr igår, gissar på att gubben åt 50gr. Sen gick han över på chips -inte alls lika gott. Resten får stanna i skåpet till nästa helg. Ligger väl bra där?

3 (TRE) port äpplepaj m vaniljvisp blir man mätt på. *självdör*
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-24 22:27:48 följande:
    Jag har ätit utan "godsaker" och annat onödigt den här veckan och det känns alldeles utmärkt. Kläderna spänner inte lika mycket heller. Men nu sjutton tänker jag "relaxa" eller "unna mig" i första taget och inte ge mig tills jag är nere på min normalvikt igen. Jag har satt tre månader att nå dit - lagom till min födelsedag i december. När kroppen väl är tillbaka där den har varit så länge tidigare så kanske den börjar fatta vad som gäller. INGEN mer våg som visar på vikt som börjar på 7!!

Hur har det gått för dig Godisråtta.

Förkylningsresterna ligger och lurar litet. Men i morgon tänkte jag gå till gymmet på kvällen. Två ynka pass den här veckan - men bättre än inget.
    Det GÅR jag gick ju från ca 73 till min trivselvikt på knappt 58... tog ca 6 månader. MEN jag har nu gått upp vågen stoppade farligt nära 59 imorse. Kan få bli 14 dagars lidande snart. Eller tom 1 månad. Fast nu blir det ju en löpvecka, det brukar med bita ifrån bra! Jag ser inte fram emot vintern när man inte kan cykla t jobbet längre. Gissar att jag gör åt ca 200kcal/dag där. 5 dagar vecka ger ju det faktiskt en Hel Chokladkaka  i energi räknat. Blir man bara arg nog på kroppen så fattar den! GE den!
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-24 22:55:59 följande:
    Jo, jag får hoppas att det kommer att funka. Jag måste understryka att min kropp alltså beter sig väldigt annorlunda än tidigare och att jag ALDRIG, innan jag blev gravid med sonen vid 43 års ålder, hade vägt över 64 kilo - oavsett hur mycket eller litet jag tränade eller åt. Tyvärr kan jag inte träna som tidigare och löpträning (som ju är fantastiskt för fettförbränning) är helt uteslutet.

När jag var 27 år hade jag rökt i 15 (!) år, åt choklad osv. varje dag, tränade mycket sporadiskt (även om jag rörde mig mycket), var inte överviktig (även om jag började känna mig rejält osund). Då bestämde jag mig, en vacker natt, för att sluta röka. Och för att inte gå upp i vikt gick jag, för första gången i mitt liv, på något slags diet där jag betonade grönsaker, frukt och protein och låg litet mer låg med bröd, pasta etc. Och absolut inte några "godsaker". Jag började också gå på ett gym regelbundet och körde träning hemma framför TV:n (de hade små träningspass på en kanal som hette Lifestyle ). Det tog inte många månader för mig att komma i en helt annan form än tidigare kan man ju lugnt säga! Och jag åt inte EN godsak på ett år. När jag började gå på gymmet så använde jag ett klippkort jag hade fått i present och som hade legat i min plånbok i ett par år! Jag tror att det var 15gg på kortet och när jag började använde det så tänkte jag att HUR lång tid kommer det inte att ta att använda upp det här!

När jag var 35 år utbildade jag mig inom fitness (det var en klassinstruktör som kom fram till mig efter ett pass och undrade om jag inte hade funderat på att själv köra klasser). Och så jobbade jag med det i sex år! Högutbildad akademiker som jag är. Doktorsavhandlingen blev aldrig klar - men vältränad blev jag och roligt var det!
    Vilken underbar story!
    Jag började på barngymnastik. Sen slutade jag alldrig träna.. Försen jag födde ut barnet (började igen e 3 månader) blev sen sjuk.. I div. Och gjorde inte ngt på ett år! Blev fet, otränad och otrivslig. Rökt har jag däremot gjort till för några år sedan. LA på mig när jag slutade. Gick upp som tusan av hormonbeh före grav..

Idag blev det 10,3km på 66min. Lätt lätt lätt. Kunde sprungit några km till, men man ska väl vara lite försiktig. Behöver köra styrka för benen dock!
    Så, sprugna 27km i helgen känns väl rätt ok, och ursäktar väl frossan på div sötsaker
  • MissKaos
    Jennnyn skrev 2011-09-26 00:34:44 följande:
    Hej tjejer! Hoppas ni haft en bra helg. Det har jag Däremot har det inte blivit så mycket träning av, men jag har hittat på en massa annat och träffat nära och kära. I fredags körde jag ett ordentligt ridpass, då jag red för instruktör. Jäklar vad mina ben fick jobba!! Folk som tror att man bara sitter och åker med när man rider borde testa ett ordentligt ridpass, så kommer de ändra sin uppfattning om den saken Träningsvärken har alltså gjort mig påmind om att jag faktiskt tränat, trots att jag inte varit på gymmet sedan i torsdags.
    Rida är grymt! Jag har testat ett par ggr och hade träningsvärken from *pekar neråt* Gillar det, men är tyvärr allergisk.

Vilodag idag *sur* VILL SPRINGA! Imorgon skivstång (vill hellre springa.. Funderar på att avboka o springa ist)
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-26 20:09:07 följande:
    Imorgon är det dax för lite helkropp styrka igen Men just nu äter jag Lindt-choklad och tänker på Thailand. Vi funderar på att åka tillbaka, trots att vi bestämt oss för att inte åka denna vinter . Det är så svårt att låta bli, att inte ha en resa att se fram emot känns trist...så vem vet ?
    Thailand Thailand THAILAAAAND *länargtar* Vi åker 16januari, 3 veckor.. i Bangtaobay. Hotellet har SATS intruktörsledda pass och det ska vara en fin strand att springa på! Tänker att jag ska starta upp nästa säsongs löpträning därnere. Överväger och funderar påatt ta 1 månad helt löpfri innan. För att vila strukturer och kunna bygga lite muskelmassa + stretch osv. Typ köra pilates, yoga och styrketräning (tung). Sen hägrar GBG varvet.. Så då är det dax att börja med kvalitetsträning o mängdträning för det.'

GÅR det klara sig utan en thaisemester om man kan åka?
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-27 10:27:35 följande:
    När vi var i Thailand nu senast (dec-jan) så hade jag också tänkt att träna, men värmen slog knock out på mig när jag försökte Tungan ute. Kommer du iväg på en löprunda TIDIGT på morgonen så kanske du fixar det, men annars är det tungt alltså (38 grader i skuggan) *pust*

Vi ska räkna på resa, om vi har råd eller ej, för vi fixar och håller på så mycket med huset just nu. Plus att det inte var så längesedan vi var iväg och den resan gick på närmare 100.000:- Förvånad
    Jag löptränade varje dag i turkiet i sommras -före frukost. Det är mkt mkt varmare än i thailand tycker jag.. Värmen är ifs inte jobbig för mig. Värre med kyla!

Vi var nere i januari, och så fort vi kom hem (och magsjukan gick över *blä*) Så ville jag åka tbx.. Som vanligt mao!
    Sitter och äter mackor och protein-smothie efter ett väl genomfört skivstintervall pass + 3,5 km på löpbandet. Snart sängdax... Vill stämpla ut tidigt imorgon och springa! LÄgger på mer o mer vikter på skivstången nu, det är skojj! FIck lite tips om hur jag ska lägga på så jag kan ta ut mig MAX efter passet idag! Härligt! Hoppas på grymtränignsvärk, eller inte.. Önskar mig ett lång-löppass imorgon. Minst 13 km gärna 15.. Men det kanske inte går om benen är helt ömma.
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-28 07:21:51 följande:
    Det känns som om jag står fast i styrketräningen. Jag har inte lyckats öka mina vikter på ett bra tag. Vad gör man?
    Det är så ibalnd, man hamnar på platåer. Det är dax att förändra. Tex köra ngn vecka med färre reps fler set. Eller byta övningar. Kanske testa att köra pilates el dyl. Hur ser ditt upplägg ut nu?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!