Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-09-28 08:42:08 följande:
    I stort sett samma runda bland maskinerna, plus div andra övningar. Funderar på att testa tex BodyPump men tiderna passar så sällan med mitt arb.schema .  Funderade även på att öka vikterna och minska antalet reps. Vad tror du/ni?
    Det låter bra båda delar! Be om hjälp på gymmet! Kanske kan dom förse deig med ett helkroppsprogram med tex ketellbells övningar och andra komplexa övningar. Då kan du köra det ngn gång/vecka och kombinera med pump  när det fungerar. Du kan inte gå samma runda hela tiden och tro det skä hända ngt.. Tyvärr. Tränignsprogram ska bytas ut regelbundet! Testa även Bodybalance om det finns. och core! Eller powerYoga. Combat?

15 km löpta idag. Tog tid, men så skönt! Nu maler jag i mig yoghurt, banan, flingor, blåbär och russin. Och mackor!

Just det: Köpte en påse blandade rotsaker (morötter ocilka färg palsternacka rödbetor). Skalade allt sar i bitar. Blandade LITE honung med lite olivolja, citron salt o perppar. hällde på det det och rörde runt. Färsk rosmarin på. 35min i ugnen. Gjorde kyckllingben till ( i en form jämte den andra. Lägg kycklingbenen i formen häll på grillkrydda in i ugnen 25min) Blev supergott!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Spang lite vilse idag.. Så, nu har jag beställt den där Garmin Forerunner som jag har tjatat om en 310. Finns en nyare modell, men denna får räcka. 500kr till lixom. Och denna har alla funkioner jag vill ha "behöver" Iaf jag är lycklig..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ett snabb besök på gymmet idag: Skivstång, utan krusiduller. Inger mer. Han inte, orkade inte. Lagt påökade vikter i samtliga övningar nästan nu. Känns bra. Börjar se antydan till magmuskler. Bra. Gått upp ngt kilo. Halvbra.. Hoppas det är muskler BARA.
    HAft FL idag, min kusin m barn har varit här. Vi har gått på UNiverseum, shoppat barnkläder, ätit sushi och fikat bakelse Mysigt mao. Men helt slut är jag, migränkänningar så: Sängdax.

• MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-30 12:04:31 följande:
    Nej, håller med dig, Primrose. McDonald's (och liknande) är inte min favorit heller. Jag åt några Nuggets, sallad och en lightdricka.
    Jag tror (eller vet t.o.m) att min viktnedgång beror på att jag börjat arbeta. Jag hinner verkligen inte äta och vi går HELA tiden. Det är aningen jobbigt att dela upp sin rast (vilket man egentligen kan och får) eftersom det tar så lång tid att ta sig till lunchrummet. Måste gå igenom hela varuhuset och sen ännu längre bort i korridorer och trappor...*suck*. En 10-minuters rast blir ett bortfall på betydligt längre tid och man måste ju tänka på sina arb.kamrater. Och att äta under arb.tid är strikt förbjudet.
    Kan du inte ha lite knäcke med dig? Du vet, färdiga i endosförp? Och en minikylväska? Den nya keso m nötterTfrukt är gott..

Pulsklockan kom nu
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-30 21:07:10 följande:
    Problemet är inte att få med mig mat till jobbet, utan det är att få äta när jag behöver. Kanske ska börja "förvarna" arb.kollegor om att jag kommer att dela upp min lunch i fortsättningen. Jag har märkt att det är svårt att folk att förstå att jag måste äta oftare än dem. De bara kollar på mig som om jag försöker vara märkvärdig
    Kan du inte äta i farten? Jag gör det ibland, klämmer ngt bakom skribordet på 30sek. Kankse inte kulinariskt, men funktionellt!

Ja, min nya pulsklocka har nu landat o ligger på laddning. Ska testas imorgon! HAr bestämt mig för en runda som jag tror är 8km. Så, jag lägger väl till en vända någonstanns och kör oambitiösa milen som någon kallade det.. Har lite sega ben idag. Kan inte förstå varför?

Mån -Vila
    Tis -3km på löpbandet + skivstång/intervall (75min)
    Ons -15 km löpning
    Torsd -skivstång
    Fre spinning 60 min + ca 15 min egen uppv på cykeln innan klassen startade (behöver det sägas att jag sen drog iväg redan på uppvärmningen?)
    Lör - förhoppningsvis löpning
    Sön .förhoppningsvis löpning. Hoppas på att göra minst 20km i helgen, helst 25..

Idag har jag malt i mig en jäkla massa mat igen! Man kan ju tro att jag får svälta halva veckorna men så är det nu inte...

Frukost gröt + frön + blåbär + banan + mjölk + 1 ägg o kalle macka.
    Mellis: Keso m cahsew + torkad frukt
    Lunch 9 bitar sushi + morotskaka
    mellis: yoghurt + 1/2 banan + fullkornsflingor
    middag: Tapas (gott!) div skinka/korv stuff ost sallad och bröd m smör. (en risifrutti som mellanrätt)  efterätt: Glass med varma blåbär

Så: Mileas mamma: Jag förstår nog lite vad du menar med att behöva äta OFTA! Men, det kan ju bero på att man gör åt! JAg cyklar t/fr jobbet med så en normal vecka blir det ju 10 mil transportcykling.
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-30 21:57:04 följande:
    Jag arbetar i ett stort varuhus och det är, som sagt, strikt förbjudet att äta vid sin disk. Risken är väl dessutom att det blir en chokladkaka om man ska smygäta nåt snabbt Obestämd. Men men det ska nog lösa sig. Jag kompenserar lite just nu: parmaskinka, soltorkade tomater och snart ska jag inmundiga lite snask
    Åh, vitaminer för själen? Det behöver jag med.. Parmaskinka är väl nyttigt? Och tomater med
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-30 21:57:04 följande:
    Jag arbetar i ett stort varuhus och det är, som sagt, strikt förbjudet att äta vid sin disk. Risken är väl dessutom att det blir en chokladkaka om man ska smygäta nåt snabbt Obestämd. Men men det ska nog lösa sig. Jag kompenserar lite just nu: parmaskinka, soltorkade tomater och snart ska jag inmundiga lite snask
    Vad är det bästa du kan göra? En jättefrulle?
    Frukostflingan skrev 2011-10-01 14:19:55 följande:
    Den här helgen är helt fantastisk!!! Spinning igår på dagen. Fantastiskt god grillad mat på kvällen.

Idag började jag dagen med frukost och sedan en löptur på 7 km följt av löpstyrka.

Imorgon blir det kanske löpning eller styrka igen :) livet är härligt!!!
    Låter underbart! Vad innebär löpstyrka?

Jag har sprungit ca 13km idag. Känner av mitt ena knäDemon Hoppas det är ok i morgon jag vill springa nu när det är så fint väder! HAde hoppats på ett långpass... Är lite sugen på att gå in på gymmet med och köra skivstång men gör knäeet ont kanske det får bli vila allt gymträning, ej ben. Bättre än inget.. Nåja. Var en trolsk löprunda på fm idag. Dimma så man inte såg sjön försen jag nästa klev i den! Och gula löv.. Vackert. Sen ahr jag och minimannen varit på promenad och letat ekorrar. KOllat på kottar, pinnar osv. HAn fick åka på axklaran hem och jag fick vara häst. Nu äter vi lördagsgodis Underbart! Hunnit med en tur till ICA med. Så nu har vi mjölk till frukostgröten. Och clementinjuice.. Allt utom skinka. Och keso.. den var slut!
  • MissKaos

Aj mitt KNÄ!
    Måste vila

Tyck lite synd om mig va?
    Vi börjar ju bli en invalidtråd.. Eller en sjukstuga iaf..

Kan föresten rek rösti som alternativ till potatisgratäng! Blev jättegott och mkt mkt magrare. Om man hade hoppat över resterna av choklad, äpplepaj och vaniljvisp då...

• MissKaos
    Frukostflingan skrev 2011-10-01 23:48:40 följande:
    MissKaos: Innebörden av begreppet löpstyrka kan nog variera från person till person. Det finns ju viss styrka man kan körs under passet osv. För min del och i just detta fallet innebär det styrke- och rörlighetsövningar med syfte att motverka skador samt bli en bättre löpare. :) är du med?
    Jadå. Jag var mer ute efter specifikt HUR du kör tex 2km löpning stopp armhävningar knäböj löpning.. osv, Sno ideer du vet.

AAAAAAAAAAAAAJ! Mitt dumma elaka knä! Joggade lite lätt (dumt dumt) ca 2,3km sen fick jag gå hem. Tyckte det kändes bättre idag... Vila imorgon. Kör jag skivstång på tis blir det utfall med minimala vikter. Och knäböjj med. Typ bara med stång och ngt stabiliserande. *suck*
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-02 11:34:39 följande:
    Morgonträning på gymmet och nu en smarrig shake Love it!!!
    NICE!

(och avis)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!