Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Smittas det i tråden eller? *ser misstänksam ut*

Jag proppade i mig echinasea brus. Vet inte om der hjälper men tro kan försätta berg..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Jennie med ie skrev 2011-09-15 20:07:08 följande:
    Det lär ju inte kunna skada i alla fall...
    Nej, knappast. Och det är såpass att man som sjuksyrra får rekomendera det numera.

JAg kan föresten äta en hel ko själv numera. Fattar ingenting Jag har ifs gått ngt lite men ändå? Hur mkt kan en liten brud eg förbränna? Mackor i högar!  HUr mkt får ni i er på en dag? Hoppas min kropp roar sig med att bygga muskler! KLämt ner 2 mackor + fruktsallad med kesella nu och är lika hungrig ändå.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    ETSS skrev 2011-09-15 20:12:08 följande:
    Jag misstänker att det smittas i tråden, till och med jag som ändå inte ska träna så mycket är förkyld så in i vassen :)
    Äter apelsiner så fingrarna blir gula :)
    Ska vara trist då: Det hjälper inte att bomba med C-vit. Överskottet kissar du ut. OM du inte proppar i dig C-vitbrus el dyl. I stora mängder är det faktiskt jobbigt för njurarna att ta hand om. Nu lär juinte apelsiner i mängder skada utan vara rätt hälsosamma, men tillskott i övrigt kan man inte rekomndera... Jag gjorde fruktsallad igår och fick en ursäkt att äta vaniljvisp. Till sonens förtjusning! Och efter att ha vägt honom idag så var det nog inte fel med lite x-tra i honom. Men det klart. väljer man sushi istället för macdonalds och väljer bort potatisen till förmån för morötter så kanske det inte är så konstigt att man blir smal? Alla borde nog äta som min unge Kaffe och kaffe till frukost (kanske en banan eller en bit knäckebröd m ost/skinka till) lunch: sushi. Middag: Stekt lax med grönsaker. Kvällsmat: En macka.. Mellis: Frukt, kanske knäcke. På det viset hjäper det antagligen inte att han gärna äter en efterätt eller godis. Eller kaka. *fattar och lär* Kanske kan skapa en ny trenddiet efter honom och bli rik?
  • MissKaos
    ETSS skrev 2011-09-15 20:48:10 följande:
    Nej jag vet, men det är gott Glad
    Jag själv äter för fem, tränar knappt något numer och går ner i vikt ändå, det är lite skumt.
    Ja det är misstänkt. Binikemask? Jag har legat mellan 2200-3000kcal/dag (4000 någon dag). Dom där 2200dagarna är få och då har jag fått ett ryck: Oj, vad jag äter kommer gå upp en massa. Äter mindre en dag och det går ju bra men sen blir jag ju hungrig.. Nog för att jag rör på mig men det finns ju gränserför vad man kan göra åt kan man tycka. KAn tänka mig att gå upp ca 1-2kg muskler men sen vill jag int egå upp mer. Trivs med att vara relativt smal: Gillar ju att springa och det är tungt om man är tung.
  • MissKaos
    ETSS skrev 2011-09-15 21:01:58 följande:
    Jag blir utredd snart, hoppas att de hittar något så att jag i alla fall kan börja träna igen Glad
    Själv skulle jag nog vilja gå upp tre kilo, men då muskler eller kanske fyra, men inte mer, då väger jag just över 55-56, det skulle funka Glad
    Ja, man vill ju trivas! Och känna sig fin och bekväm  Även i bikini! Och ffa i jogginskor

Godnatt sötisar! Imorgon fredag! ÄNTLIGEN helg.
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-15 22:52:38 följande:
    Här är det fortfarande förkylt och energilöst som gäller. I morgon är sonen ledig från dagis och då brukar vi hitta på någon aktivitet ute på stan och så ska vi titta på en lägenhet framåt kvällen. Jag tänkte gå och träna efter det, litet lätt,  - jag får se om det finns någon energi kvar då.Drömmer
    Tyvärr känner jag också, automatiskt, mer av min rygg då jag är sjuk - det hänger väl samman med att jag blir stelare och får allmän värk i lederna och då påverkar det min knäppa rygg också. Men nu kunde jag ligga på spikmattan på kvällen och det kändes ganska bra.
    det är väl inte så konstigt att du får mera ont när du är förkyld? Det sätter sig ju i lederna gärna. Ibland tycker jag det är som om det hjälper att döda av förkylningar med träning!
    Mollly skrev 2011-09-16 07:35:08 följande:
    Det är ju märkligt. Det är bara efter träning jag får ont i halsen och näsan börjar rinna. Annars känner jag inget, jo igår på morgonen hade jag lite ont i halsen. Men det försvann sen.. suck. Vet ju inte om man ska träna eller inte. Men lika bra att ta det lugnt ett par dagar, så kanske det försvinner.
    Allergisk mot träning? Kroppens imunförsvar sätts ner av träning, byggs sedan upp under vila. D ukanske är lite känslig och har ngt i kroppen som ligger och lurar?
  • MissKaos

GICK inte pressa upp pulsen över 80% på intervallspin idag. Antagligen förkylninge som spökar -tar det som ett bevis för god kondition. Kan helt enkelt inte anstränga mig tillräckligt mkt för att komma upp i puls när jag inte är helt 100%. Jag älskar puslbaserad intervall annars det är en go känsla när allt bara pumpar på max och det svider i lungorna och man ser pulsen närma sig 98% i topparna. Men men, det går fler tåg. På ett visbra att kroppen visar vad den vill! Fick nöja mig med att pendla mellan 70-80% idag.
    Känner mig piggare iaf, fikat bakelse (och bulle men det vill jag inte erkänna) med familjen och vi ska steka på fina biffbitar och göra potatisgratäng ikväll! Gott Massa vitlök och lite rött till det. Inte för mkt rött dock, vill springa en runda imorgon fm... Ska ju på det däringa partyt på söndag så jag missar väl träningen då.

Trevlig helg träningsgalningar

• MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-16 19:57:48 följande:
    Hej! Läser vad alla skriver. Själv har jag inte tränat på över 5 dagar. Jag har som sagt sömnproblem, går ständigt med tunga ögonlock men kan inte sova. Bär på en stor klump i magen. Sömnen är A & O för allt. Ska försöka träna imorgon och se om det leder till någon sömn.

Jag har iaf lyckats gå ned 2 kilo på en vecka nu, säkert en massa vätska och tom mage då det är svårt att äta när man är trött.
    Hur ser sömnproblemen ut?

När dricker du kaffe/the/cola och i vilka mängder?
    Hur ser dina sömnrutiner ut?
    Vilka tider på dygnet sover du?
    Har du kollat ditt hb?
  • MissKaos

MÄTT så det gör ont i magen och ändå lite sugen ännu. HUr får man ihop det? Har ju knappt tränat denna veckan pga snor!
    Magen står nu rakt ut av mat. 250gr kött + potatisgrat + sallad + vin + fruktsallad m vanilvisp, glass och choklad. Några chips som låg på fel plats städade jag ner i magen samt några överblivna godisar.

KAn någon förklara hur jag kan vilja ha en macka nu?

• MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-16 21:53:03 följande:
    Just nu somnar jag inte förrän runt 24-03 och vaknar 06-07. Förlåt - pinsamt, men vad är hb? Blodvärde?
    Precis. Blodvärde.

24-06 är godkänt. Man "måste" sova 6h.

Så, resten då? HUr ser din sömnhygien ut?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!