Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

bandit skrev 2011-09-06 08:37:30 följande:
    Det ultimata målet är en mil, men just nu så är delmålet att ens kunna springa en kilometer. Jag kommer väl att försöka ta det i omgånger, 1km - 3km - 5km- 8 och sen 10. Har satt som tidsgräns att kunna springa 10km tills nästa sommar, om det skulle hända innan det är det ju bara positivt!
    Nu har du fel!
    Inte om, utan  N Ä R. Det är ett viktigt perspektivbyta. Du måste tro på dig själv.
    Och nu har du det här gänget med.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Här blir det skivstång intervall ikväll Vill springa 2,5 på löpbandet med. Fårse vad tiden räcker till...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-06 11:25:13 följande:
    Fan jag skulle springa 5 km i morse och så lite rygg på det, men jag orkade bara 3 km (?!). Fattar ingenting.
    Övertränad?
    Fattig student skrev 2011-09-06 11:30:14 följande:
    När jag skulle återuppta "springningen" körde jag nästan enbart på intervaller på 20 - 25 minuter. Varvade mellan hillintervall och speedintervall. Började med att ha max 10 km/h och lägst 7 km/h till att sedan köra max 15km/h och lägst 10km/h. 
    Mitt mål är att springa 5 km på 20 minuter, men jag klarar inte det, vilket gör mig förbannad!!
    Bra det, lite jävlar anamama om ilska kan tagga bra. Det är en tuff tid du har satt som mål. Ska ngn dag testa om jag klarar det, springer ju sällan så kort. Sista löprundan var nog ca 14 km, Sista 9km tog mig 50 min.. SKa testa att tajma 5km efter uppvärmningsjogg osv och flåsa på allt jag kan. Så kanske vi kan täla lite i tråden? Som pepp?
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-06 18:17:08 följande:
    Javisst, vi kan tävla! Men man måste springa 15km/h för att nå 5 km på 20 minuter. Det är snabbt!
    Jag vet!! Förr i värden när man var vältränad.. Så körde jag ett spinningpass sen prang jag på bandet, ställde det på 15km/h och sprang 45 min. Och kunde prata med folk som kom fram..

NU är det mest abra en kul grejj att kolla  hur fort det går om man taggar lite Jag kommer antagligen inte ner i dom tiderna hur jag än gör. Mina 52min på 10km ger ju ca 26min/5km. Så går det ju lite snabbare/km när man springer kortare.. Så, det vore allt kul att testa! Men jag ska löpa plant.

ETSS - Du kanske kan minska ner träningen en period och öka långsamt igen?

JAg har kört 3km på löpbandet och sedan skivstångintervall idag. *nöjd*
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-07 00:43:16 följande:
    Jösses, det är 11 km på 45 minuter!! När jag var som mest vältränad klockade jag aldrig mina tider. Ångrar det nu, men jag kan knappast tro att jag orkade köra på 15 km/h i 45 minuter, kanske på en hastighet på 13km/h.

Jamen, jag var 22 år.. Och supertränad. Låg på elitnivå när man gjorde kondistester. Nu är man ju inte i den formen precis, men jag har liiiite svårt att känna mig "i form" när jag blir omsprungen av killar ute i spåren. Jag kunde ju bara spurta om förr.. *s*

Nu   

• MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-09-07 06:25:01 följande:
    Sorry att jag är så off, mår sådär. Är i en rejäl svacka :(
    Det har man rätt att var aibland.
    Berätta mer, vari består svackan. Och hur tänker du göra far att komma upp ur den?
  • MissKaos
    Vemdär skrev 2011-09-07 11:49:05 följande:
    Huuuur finner ni motivationen? Hur undviker man att vara duktig i 1-2 veckor för att sedan i princip aldrig gå igen?
    Jadu.
    1. Vad vill du? Vilka mål har du?
    2. Vad är det som gör att du tappar motivationen?
    3.Vad är att lyckas/misslyckas för dig?
    4. Gör du något du tycker är kul?
    5. Vad skulle höjja chanserna att du genomför din aktivitet?

. Man kan såklart gå i motiverande samtal eller dyl för att få hjälp med att undersöka sin motivation och förändra den. Om man nu inte vill det så får man väl fundera själv. 
  • MissKaos
    Idizen skrev 2011-09-07 14:00:54 följande:
    Kan man be om lite råd och tips =)

Hur ska jag lägga upp min träningsvecka bäst. Målet är att gå ner de 12 kg jag har kvar till "idealvikten", få smalare, fastare kropp men mest leva ett hälsosamt liv?!

just nu är jag inne på simning eftersom mina benhinnor inte klarar av joggning.
    Simmar måndag och fredag, (tis + tors kan jag inte träna eftersom jag har barnen hela dagarna då) så då återstår onsdag. Vad är bäst att lägga in då? styrka? vad, hur? Kondition?!
    Vad förbränner bäst och formar kroppen bäst!
    Tips och idéer?

1. Göra saker du gillar!
    Simma är säkert bra, jag hade dött av tristess + att man måste simma så länge om man inte kan crawl eller nå´t nant som göra tt man kan ta i och simma fort. Jag hade nog lagt till någon form av styrketräning. De dagar du har barnen hela dagen -aktiviteter med barn bränner med kcal! LEk med ungarna, spela fotboll, kasta frisbee -spring i kapp med om , jaga dom. Busa! Cykla om dom är stora nog för det. Sen är det så med träning den har tre ben. Träning, Kost, Vila. Kosten är en JÄTTE del om man ska leva sunt och gå ner i vikt.

..s
    äger fröken som har smält i sig en glass. Jag räknar nu kcal *suck* Jag har vägt mig. Ser mera deffad ut: Och det är jukul! Fått kommentarer om det på gymmet (positiva, folk är typ avis ) MEN jag vill ju bygga lite! Och nu ligger jag på gränsen till "normalvikt" äter ju som en jädra häst.. Well, bara att öka. Frukost idag: två mackor (ägg/kalle + skinka) gröt m div frön i +hallon, banan på massa mjölk. Samt juice... Köpelunch, kinamat. Osunt som tusan.. Men men, gott. Och kaloririkt! Fläskfile i sås+pasta till middag. Gainomax efter enm lugn löprunda. Och kvällsmat blir äggmacka + smoothie m proteinpulver..

En liten glass efter middagen.
    Vill ju lägga på mig MUSKLER! Hur mkt får ni i er? JAg tror jag hamnar runt ca 2800kcal/dag nu. Det är ju ganska mkt för en tjej på knappt 58kg. Skulle upp 1-2kg tänker jag. I muskelmassa.,.. Ska gå in på apoteket och göra en ny "fettmätning"

..eller så ger det sig av sig själv i vinter när löpsäsongen är slut och det blir uppbyggnadsträning. VIll bara inte tappa muskelmassa tills dess, vill vara i form till gbgvarvet. Har nog inte helt droppat tanken på Sthlm marathon heller känner jag *hrm*
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-07 17:40:55 följande:
    Jag är i en fysisk totalsvacka sedan jag fick min son (och i en psykisk livslycka ) - så det handlar om att gräva från fotknölarna varje dag för att hålla den fysiska gnistan uppe. Jag äälskar att träna, och har aldrig ont eller känner mig särskilt trött i gymmet - det kommer efteråt. Eller så är jag så trött innan, som idag, att det känns tveksamt om jag ska gå. Men, men - det vänder långsamt men dock!Drömmer
    Men det ska nog vara så! Jag var lite likadan..
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-07 18:34:01 följande:
    2800 kcal på 58 kg är nog inte så mycket med tanke på hur mycket du gör av med. Hur lång är du?
    172
    Äter jag mer får jag dumping sympt..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!