Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Fick just min favvokaka av en kollega En chokladbiskvi bor i min mage

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Shoppat loss på lunchen!
    En stor hink proteinpulver plopp och kexchoklad Fika till kollegorna (passade på att knö i mig själv lite med.. Fyller man år så..)

Lääängtar till träning ikväll!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-09-13 13:19:33 följande:
    Tror dottern har sett mig träna en del här hemma. haha

SÖT!

Just det. +1kg och 12,1% underhudsfett (låg på 12,5 sist) *nöjd*

• MissKaos
    Mollly skrev 2011-09-13 13:53:20 följande:
    Misskaos: Gick du till apoteket och mätte underhudsfettet? För visst ska man kunna göra någon sån mätning på apoteket?
    Ja, jag har gjort det ett par ggr. Ett kul sätt att få ett "kvitto" på att man gör rätt! Kostar 40kr -så det är inte mkt pengar. Tränar man mkt får man be att dom ställer in vågen på "atlet" annars blir det felvärden
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-09-13 15:10:13 följande:
    ok. då ska jag nog tusan göra det någon dag. Går man bara in och säger att man vill göra ett sånt test?
    Ja, svårare är det inte!
  • MissKaos

WOW! Vilket gym!

Hemkommen från mitt pass med förkylningskänsla i kroppen. Lovar mig själv dyrt o heligt att stanna hemma om jag är kass imorgon. (kommer jag säkert inte göra) Cykelturen t jobbet imorse var ju livsfarlig. Höll på att blåsa av kajen ner i vattnet. Stod sitta i motvind men jäklar vad det gick fort hem!

laddar kroppen med echinasea, X.-tra mkt mat och  hoppas på det bästa.
    3,5 km på bandet + skivstångintervall. Orkade inte på slutet, kroppen tog lite slut. Förkyld+lite lätt övertränad. Och sur! MIn massagetid imorgon blev avbokad pga sjuk massör. Måste nog vila iaf.

• MissKaos

Primerose: Det ser så mysigt ut Saknar att ha bebis när jag ser bilden. FL var kanon.. Tränade då på SATS och gick på mamma/bebis klasser. LÄmnade sedan in bebisen i barnpassningen och gick och duschade..

Hemma nu. Gick hem, har vilat en stund. HAr riktigt svårt att sjuka mig, hatar att göra det. Ska strax göra irordning fruktsallad till efterätt idag -INNAN jag hämtar le petit son på dagis. Smart va? Annars ska väl han äta fruktsallad före maten han.

• MissKaos

Känner mig bättre nu. Ska testa gympa imorgon! Men får väl ta det lite lugnt (Yeh Right, Kaos ta det lugnt..)
    Fått en husållsmaskin, ni vet som kan mixa, skära hacka blanda. En massa saker. Fick den av min snälla gubbe, har önskat en sådan länge -men dom är ju hyggligt dyra. En Bosch. Så nu ska jag testa att mixa smoothie i den ikväll. Och sen ska jag mala ner kyckling och lök, kryddor od div i helgen och göra biffar Och linsbiffar med morötter i Och. Och.. Baka kanske? Hacka ner div grönsaker ska jag iaf göra med. Råkost i massor Tänk vad man kan bli lycklig över en pryl!

• MissKaos
    Jennie med ie skrev 2011-09-14 19:39:34 följande:
    Jomen jag förstår dig :)

Skulle nån ge mig en maskin som är bra på att hacka is MEN tar pytteliten plats skulle jag bli glad....
    JAAAA! Jag kan ju hacka is i maskinen

Smothin blev perfekt. Mkt bättre konsistens än med stavmixer och mindre jobb. KOmmer nog få smothie till frulle imorgon Tror det går dra i frön mm och få dom fin mixade.
  • MissKaos

Testat gympa på friskis idag. Sprang 2,5km på löpbandet innan. SKönt, men jag är fortfarande lite förkyld. Gympan var väl sådär, såklart hade jag kunnat ta i mer om jag hade varit 100% men det var nog itne riktigt min grejj. Kan tänka mig att göra det ngn gång sådär, som omväxling.

Imorgon spinning och förhoppningsvis lite snabbstyrka i gymmet -det tiden räcker till. Är bjuden på Me&I parrty hos grannen i helgen. Har ingen lust att gå. Vill hellre lägga tiden på att träna, måste vara sjuk i huvet eller ngt Behöver inget till sonen, och inte till mig. Och jag vill ut och springa! Den här förkylningen har ju stulit träningstid för mig och det ska bli bra väder i helgen. VIll helst löpa ett pass (inte sprunigit på hela veckan = abstinens) och gärna gå på skivstång/spinn med. Hade eg planerat att springa långt i helgen men det kanske inte kroppen pallar nu då -jädrans skitförkylning! Fin present på min födelsedag..

BVC med sonen idag. Han har växt som han ska. Vi har varit på universeum och busat och kollat på djuren ätit sushi (han åt minsann 5 bitar.. inte illa för en 2,5åring.) sen fick vi kompletera med lite fett.. En chokladboll är alldrig fel...

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!