Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-10-09 21:33:06 följande:
    MissKaos: ja främst efter träningen, men jag kan även ta liiten lite dos snabba kolisar innan också. Jag har tränat med för lite kolhydrater i kroppen (både snabba och långsamma) och det är ingen hit. Man är seg som kola. Det ska visserligen vara en övergående sak, men jag är inte intresserad av det.
    Nej, jag klarar inte heller att träna helt utan kolhydrater. Bra grejj, det där kolhydrat. Man blir snabbare av det. Om man nu vill lära kroppen använda fett som bränsle och flytta fram "väggen" och göra den mindre smärtsam kan amn alltid träna låååånga kondispass på lägre nivå. Typ långa löppass i skönt tempo (då menar jag upp emot 90min/2h eller längre)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-10-09 21:38:21 följande:
    MissKaos, tack för infon! Dessvärre pallade jag inte dieten. Haha. Vilken karaktär man har! Men jag hade gärna testat för att se vad "alla" talar om.

/

Ikväll skulle jag springa milen, men det fick jag minsann inte. Lillflickan är sjuk och vill bara ha mamma. Jag som var så peppad, och dessutom ganska hårt kolhydratladdad efter lunch & middag. Attans!
    Kan du inte bara minska ner lite på kolhydraterna? Behöver du ens banta?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-10-10 19:09:52 följande:
    Sådär! 7,6 km på 40 minuter, motsvarar en hastighet på 11,4 km/h. Målet är att kunna springa på en hastighet på 12km/h och 15km/h på 20 minuter.
    Hade svag huvudvärk innan jag sprang, men är som bortblåst. Träning är den bästa medicinen! Skrattande
    Gött!

Här  har jag en sjukling, en liten kille som är superhes och har feber.. VAB imorgon mao -ganska skönt jag är trött... Skivstintervall imorgon och kanske lite löpning på onsdag om det går..
    Doktorn (på jobbet.. *bortskämd*) gick över knäeet idag. Inga fel på minisker el dyl. Inga direkta obalanser i musklerna/försvagnignar el dyl inga rörelseinskränkningar. Endast överansträngt. Troligen av att jag lekte häst emd sonen (han satt på mina axlar och ajg hoppade) efter den där löphelgen jag hade. Man kanske ska stoppa INNAN 30km på 2 dagar *smart*
    Well, ULLARED på torsdag Räknas det som träning? Ser iaf fram emot.. Funderar på att köpa en "onepiece" om dom har, fast en copycat då. Gå och dra i hemma. Villa helst ha en till mig och en till sonen! Fast han kan ju ha sin t dagis.
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-10 20:57:54 följande:
    Phu, vad jobbigt det var på gymmet idag. Jag körde ett annat upplägg, men många squats och utfall....och jag kunde knappt gå ner för trappan på gymmet, haha. Benen darrade som aldrig förr (najs). Jag har haft en lågkolhydratsdag men sitter nu med havregrynförstärkt proteinshake Fylla på lite energy.

Jag tänkte föröka med...tja vad heter övningen: när man dra upp sig så haken kommer över stången? Pull ups? Men jag får nog ta och öva ihop med min PT på onsdag, annars kan det nog bli fel.
    Chins?
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-10-10 21:07:12 följande:
    Vad skönt att det inte är något större fel på knäet. Tummen upp för det!
    Jag vill också ha en sån där One piece och en var till mina skruttisar. De ser så gosiga ut, men blir det inte problem när man ska på toa?

Lilldottern min är också lite småsjuk, smågnälligt om nätter. Sjukt jobbigt! Hoppas sonen din reagerar "bättre". Min son blir som en liten ängel när han är sjuk.
    Hur gammal är pojken?
    Han är 2,5. Han var sjuk i sommras, dåå sov han ca3h mitt på dagen och sen ville han ligga i soffan och kolla film. Det var veckan före min semester och jag var sketslut.. Så då var det välkommet! Han är "jobbigast" när han vaknar och kräks/bajsar(magsjuka) eller om han är halvsjuk så han vill t dagis men inte orar. JAg laddar för att bygga lego mm imorgon! Ska bli rätt mysig.
    Ja, jag vart lite oroad över knäeet ett tag där. Nu är jag mer orolig för att få feber och förkylning. Det är alltid ngt

Man får väl dra av den när man ska på dass? SÅ brått brukar det inte bli

Sett på bild att dom har haft sparkdräkt t vuxna i Ullared, men till barn lär det bara finnas från strl 128... Och min drar 98/104. Hoppas dom ahr fått in! Likadana hade varit superskojj. Han ahde gillat det massor. Ska åka med en kompis och inga män/barn ska med Dessutom undrar maken om ajg inte behöver lite pengar *hehe* Julklappar/födelsedagspresenter ska det bli. Ibland har dom fina träningskläder. JAg vill ha pyjamaser. Och några skjortor. Har ju gått från str 40/38 t 36/34..  och från att dra 31-32 i midjan t 26/27... Så det kan ju vara kul att gå loss lite nu. *ser fram emot* Och julklappar/födelsedagspresenter till sonen! OCh min städerska är gravid så ngt till henne. Min kusin fick bebis igår så ngt till bebisen kanske? Och nbgt att stoppa i adventskalendern till sonen. Funderar på att köpa ett DUPLO sett och dela upp det så han får några bitar/dag. Eller han kanske är för liten för det? Något till den iaf. Och något som han kan få på flyget t thailand och...osch... Mer pengar!
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-10 21:25:05 följande:
    Jag vill också åka till Ullared! Jag vill även ha städerska och åka till Thailand Nu har vi bestämt oss för att inte åka (till Thailand) och visst är det trist, men samtidigt skönt att ha bestämt sig. Slippa spara, eller iaf tänka på att inte slösa för mycket, kan vara skönt att slippa denna vinter.

Funderar på att göra en hälsoundersökning, bara för att få reda på "hur man mår". Jag har ingen kännbar/synbar anledning att göra en undersökning, men jag vill ändå. Maken tycker att jag är tokig. Är jag? Tungan ute Ska väl tillägga att han är en sån som inte bryr sig ett smack om sin hälsa (168cm/90kg) och rör sig minimalt.
    Ja, varför ska du göra det? Du är säkert inte frisk. Tror du det beror det bara på att du inte är tillräckligt utredd.. Det är iaf min åsikt som sjuksyrra,

Japp. Städerska och Thailand är fina grejjer! Ullared ska bli såååå kul (om inte unge herrn smittar mig) Och på sitt vis ÄR det att spara köper julklappar till sonen där. Och en del kläder till mig osv. Som ahde varit MYCKET dyrar härhemma. Och förbrukningsart mm mm..Det blir dyrt just är man gör det men sen har man ju disktrasor, plastpåsar, folie osv för en evighet..
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-11 11:28:53 följande:
    Jag fattade inte riktigt vad du skrev där, MissKaos. Tyckte du hälsoundersökning är bortkastade pengar? Jag mår hur bra som helst men vill mest kolla värden osv.
    Minst sagt bortkastade pengar. Du mår ju bra. Varför ska du leta fel då?

Alltså; Om du nu av misstag tror du är frisk har du bara inte undersökt dig grundligt nog (det finns ALLTID fel mao..)
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-10-11 15:56:41 följande:
    Jag skulle vilja ha lite tips på proteinrik frukost. Nu äter jag 2 ägg och 1,25 dl kvarg som jag bixat med olika bär. Men skulle vilja variera mig lite. Plus att kvarg inte är jätte billigt direktSkrattande
    KAnske göra en omelett på äggen, hiva i lite keso skinka, svamp och lök? Eller tomater?
    MAkrill är proteinrikt med, och har en massa nyttiga fetter i sig. Kan det vara något? Äter du enl LCHF? Annar tycker jag makrill i tomatsås på knäcke är gott! Och min smootihe som jag äter på kvällen kanske fungerar? 0,5dl lättyoghurt naturell(går byta till turkyoggi om du LCHF:ar) + lite kvarg + i skopa proteinpulver(vanilj) mixa. MIxa sedan i 1/2banan + 1.5 dl frysta bär. Gott.. Du kan säkert pröva dig till att byta bananen mot avocado. Har dock inte testat...

Ägg och sill.
    Ägg och rökt/gravad lax
    Någon röra på tex kikärtor? (hommus el dyl) med grönsaker till?

Testa att blanda ihop avrunnen tonfisk i vatten majonäs, gurkmix och lite cayennepeppar. Supegott på bröd!
  • MissKaos

25 min på crosstrainer och sedan skivstångintervall(75min) så gött! Men jag har kört med pulsklockan på, och jag kommer inte upp i puls... Tar det medvetet lite lugnt för knäna -som nu känns HELT ok. Men ändå. Borde få upp puls. Kommer ner i puls i intervalldelen löjligt snabbt, så jag verkar inte ha ngn infektion i kroppen eller vara direkt övertränad. Ska springa imorgon..

SItter med en smoothie + en ägg/lax macka + en skinkmacka. Eller satt. Dom är slut. Vill ha meeeeer... Fattar inte, jag äter mer än en skogshuggare.

• MissKaos

Supergod middag idag Färsfyllda paprikor. Hivade i lite kokt ris med men det var det lilla. Hade brottom så jag orkade inte koka i linser som ajg brukar. IAf undrade maken varför vi alldrig har det som fredagsmysmat? Gott betyg på vad som nel mig är rena "dietmaten". Blandfärs, lök, krossade tomater lite S-mjölk och div kryddor. I paprikor... Med lite ost på och en massa grösnisar till. Sallad + rotfrukssallad. Yummy!

Sprungit 8km idag. Kort löp, känns i ena knäeet lite när jag går i trappor.. Vila imorgon. Men jag fick sprungit iaf!!

Tullemi skrev 2011-10-12 19:42:37 följande:
    Jag har lite svårt för att inte äta mackor. Jag äter visserligen nyttigt bröd (kollar innehållsdekl noga) men ett tag tänkte jag försöka lägga ner brödätandet, men det verkar inte bli så
    Amyways, är på G till gymmet. Jag har suttit och kollat igenom dagens träning (har ett litet schema från nätet) och det blir axlar, armar och..... ben (du milde) igen.
    JAg gillar med (tyvärr) bröd. Ffa dom där fyrkanterna man köper i påse... Vad dom nu heter. Typ grövre hoppas jag. Från Fazer. Frökusar! ÄR det ngn som har ngn åsikt om do? Det ko en ny sort nu från sama tillverkare med pumpkärnor/solrosfrön och ngt mer i. Löjligt goda. Med skinka och grösnaker eller lax och ägg..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!