Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Skrev ett lååångt svar som försvann.

Löpt 13km på 90min. Känns i knäeet, men fåse hur det är imorgon. VILL köra skivstång/spinn... Nu börjar karln bli sjuk, sonen har smittats. Kylt knäskrället och tagit voltaren.

Primerose skrev en massa t dig. JAg använder mkt lättmjölk osv, det är ju en smaksak -men vill man spara kalorier så är det ju bra! Och ja, ska an ner i vikt så får an vara noga. Supernoga. Jag var med det när jag behövde ner efter graviditet. Löjligt noga. Nu tränar ju jag såpass att jag inte behöver bry mig så mkt, men jag vill ha en frisk och glad kropp! JAg tänker dock Kalorier som kalorier på ett vis. Och mjölk innehåller mkt nyttigt..
     Ryggen ja, jag lider med dig. Har klät ut en disk ,mellan kotorna. AJ! Hemskt. Så jag vet.. Fast på ig biter inte diklofenak. Om man inte kombinerar med tradolan.. Eller Morfin, men det spyr jag bara av.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Primerose -Btw, det låter lite somm itt läge var efter sonen. Har en skum ämnesomsättnig av olika själ,(nu verkar den ha repat sig) JAg var STENHÅRD. Åt tom Alli ett tag, kombinerat med en extrem kosthållning på ca 1500kcal/dygn. Och träning. Gick ner ca 1kg/vecka -men då var jag fb trött på att väga så mkt. Ryggen gjorde ju ont hela tiden, nu har det där gått tbx och den är bra. Jag är mkt glad för det, minst sagt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tessou skrev 2011-10-15 20:03:07 följande:
    Jag funderar på detta, men vet inte om det är nå bra - vill gå upp i vikt och få mer muskler!
    www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/protein/s...
    Välj ett på vassleprotein istället, det är bättre. Gainer typ.
  • MissKaos
    Tessou skrev 2011-10-15 20:03:07 följande:
    Jag funderar på detta, men vet inte om det är nå bra - vill gå upp i vikt och få mer muskler!
    www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/protein/s...
    När jag skulle upp i muskler radikalt för ånga år sedan hade jag soja protein ed helt neutral smak på so jag la i i frukostgröten och i mellanmålsyoggin. och ett "bättre" protein efter träning. Tror jag körde RX då, men det får man kombinera med ett par bananer om man ska ha full effekt och ska upp både i muskler och vikt. Finns för lite kolhydrater i annars.
  • MissKaos
    Tessou skrev 2011-10-15 20:12:00 följande:
    Jag tål inte mjölkprotein, så jag kan välja antingen soja eller köttprotein.
    Aha. Då är det nog till att köra på det du hittar! Finns det pulver baserat på kött? Hur ser upptaget påett sådant pulver ut?

Jag hade gjort som jag skrev ovan med sojaproteinet då. Och, om du tål det, satsat på en stor mängd ägg. Lätt för kroppen att ta upp, relativt billigt och lätt att variera. (eller inte jag äter 3-4 kokta ägg/dag.. *tråkig* )
  • MissKaos
    Tessou skrev 2011-10-15 20:24:20 följande:
    Tyvärr är jag allergisk mot ägg också... inte så mycket men känner tyvärr av det. Kan det finnas ett ''bättre'' sojaprotein som jag kan använda efter träningen och ett annat att ta som du gjorde till frukost å så?

Här finns köttproteinet, svindyrt!!! Vette 17 om jag vill äta det heller... www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/protein/k...
    Jag har ingen aning om det skiljer mkt på sojaprotein. Jag hade det billigaste eftersom jag "la till det extra" sas. HAde kört köttproteinet efter träning. Det låter ju kanon! Du behöver dessutom bara ta 1 skopa efter träningen. Synd att du inte tål ägg heller.. Tonfisk i vatten är ju en klasiker. Har man med ätit mängder.. INte lika gott som ägg, men det fungerar... På mackor osv.
  • MissKaos
    Tessou skrev 2011-10-15 20:35:04 följande:
    Men jag är lite fundersam på vad det där köttproteinet verkligen är... är det köttbitar, som typ malts och torkats eller vad är det....?
    Ta inte reda på det!! Bara ÄT! Ibland är det bättre att veta mindre.. Jag är uppväxt med jag. Jag blev vegetarian i många år...
     Och minns att om du ska UPP i vikt behöver du en viss mängd protein -den duger vilka kalorier som helst. Kroppen kan ta upp ca 20gr protein/måltid. Så du får äta ofta, och lyfta tungt i gymet
  • MissKaos
    Tessou skrev 2011-10-15 20:48:32 följande:
    Ha haa, ja det kanske är bäst att inte veta nåt.... Men DYRT är det! Men det var ju nästan 2 kg... så det borde räcka ett tag om jag tar det efter träningen och sojaproteinet till frukost.

Jo, jag kämpar på med vikterna.. men jag har en arbetsskada så jag har inte så bra känsel i vänster arm (min skuldra har låst sig, så jag får inte tillräckligt med blodtillförsel till armen å handen) - så det är drygt för det bli inte jämnvikt och jag orkar inte så mycket med vänster, tyvärr.... Men jag skiftar så jag går både på cirkel och lyfter vikter, och sen dansar jag, går på combat och core... så det blir lite ombyte.
    MAn får ju en viss effekt på den sidan som tränas mindre med om jag inte minns fel. Du kör hårt! Ja 2kg är rätt mkt
  • MissKaos
    Tessou skrev 2011-10-15 21:00:51 följande:
    Japp, jag har dagarna fulla! Torsdagar och Lördagar är mina vilodagar, men nästa lördag ska jag testa BodyBalance... så gillar jag det blir det bara en vilodag/vecka! Men vissa pass är ju lugnare - t.ex dansen och BodyJam... Combat och Cirkel är ju tungt och kräver mycket flås!
    BB är underbart! (säger jag som har gått instruktörs utb) Men ge det ett par gånger! JAg tycker man får mer styrka än man tror av de där passen efter ett tag. Jag vilar måndagar, och vb. Fast det där vb är svårt -Nemen, det är ju så KUL med just DET passet som är idag..

Föresten: Jag är skitstolt över en sak: Jag gjorde 35 armhävningar i fredags. Med fötterna på en steplåda! Bröst är min svagaste muskel. Har kämpat med dom där armhävningarna länge Nu verkar det lossna!
  • MissKaos
    Tessou skrev 2011-10-15 21:09:07 följande:
    Jo, jag har hört att man måste gå några gånger innan man bestämmer sig! Hmm.. vad är vb....?

Duktigt! Jag är så klen i ryggen och är VÄRDELÖS på att ha ryggen rak, är så himla svankryggig, så tyvärr kan jag inte göra vissa övningar så bra som jag skulle vilja!
    vid behov. Sorry, jobbterm *skäms*
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!