Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2012-09-13 17:45:57 följande:

VArför jag inte är så förtjust i kosmetisk kirurgi?

1. Det finns risker med sövning etc. ALLTID. En liten procent men den finns. (jag är kanske lite yrkesskadad)

2. Det finns risk för infektioner mm. = kostnader för vården, sjuksrivningar och fula (onödiga ärr) ,,

3. Resultatet blir inte alls alltid vad man trodde, och ibland helt fel.

4. MAn blir konvalecant ett tag. Använder man den tiden till att träna istället och pengarna som op kostar till bra kost etc så tror jag man vinner en hel del till sitt yttres förmån!

Sen förstår jag mkt väl varför folk gör det. Sen undrar jag: varför får man inte bli äldre, varför får det inte synas att man har fött barn etc? JAg kankse ångrar mig när jag blir äldre... Men det känns fel. Alla bväljer såklart sin väg, men ja.

IDAG FYLLER JAG ÅR!
    JAg firade med en härlig löptur till jobbet och en hem (10+11,5km) blev mitt på dagen uppringd av min man fick åka till löplabbet och välja vad jag vill ha! (tjej här i gbg ska stänga =50% godbitar kvar) Fick en fin present av tjejen i kassan när jag fyllde år idag (ett par skitsfulsnygga kompressions strumpor. Neongröna. Från BOLA) Sen bjöd han mig på lunch Han hämtade på dagis med så eg hade jag kunnat springa ett par km till, vilket jag eg hade velat!
    I påsen blev det:
    1par långa tights
    1 par shorts
    2linnen

Mannen ville ge mig ngt jag verkligen ville ha!

Va! Inga skor?

Grattis till både födelsedagen och till en smart man! 

{#emotions_dlg.flower}Skål{#emotions_dlg.flower}   
  • Wilowa
    Johan75 skrev 2012-09-13 11:56:11 följande:
    Ok, beklagar!

Kan du hitta "vardagsbestyr" som påminner om rörelserna i streching? Själv passar jag på att sträcka ut när jag plockar ur diskmaskinen - kontrollerade rörelser, spänd core och hyfsat raka ben. Två otroligt tråkiga saker som ihop faktiskt tappar några nyanser av tråkighet.

Jag kan träna, och gör det ofta, vilket kanske inte gör mig till den bästa att ge råd, men här kommer några tankar som jag använder mig av. Jag tränar med fokus på F(full)R(range)O(of)M(motion). Det betyder att jag försöker göra alla träningsmoment av muskler från det ena extremläget till det andra. I det ena läget är muskeln helt ihopdragen och idet andra läget är den helt utsträckt. Det utsträckta läget är i princip streching, så därför lägger jag liten, eller ingen, tid till stretching i övrigt. 

Jag överlever! Jag har mått betydligt sämre än vad jag gör nu, så detta löser sig. Fast tack för några smarta tips! Det är nog främst höftböjarna som bråkar med mig, men de påverkar ju hela kroppen...
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-09-13 21:35:16 följande:
    Höftböjjarna är dessutom skitstarka. Jag brukar passa på att stretcha dom när jag springer till/från jobbet. JAg fastnar alltid i något j-a trafikljus och då kör jag dynamisk stretch.  Det är ju aptråkigt att strecha så jag gör det mest när jag går på, eller instruerar, klasser. Annars är jag lat med det. Går på nån yoga el bodybalance ibland istället och försöker tjuvstretcha lite, typ vaderna i trappen  eller när jag bara står och står. Men jag gör även andra kansiga saker: Min son gillar att jag gör "armböjjningar" med honom så på seesmtern lyfte jag honom upp över mitt huvud x10. Samt dips på dom där stöden att hålla sig i när man ska i poolen. Chins i en liten bro över poolen. Min man är lika knasig...   Så man kan hitta oss görandes udda saker hemma typ chins i carporten, stretcha vaderna medans man ska låsa upp ytterdörren eller i plankan medans man väntar på sin tur till duschen.

Vin och godis Födelsedagar är bra. Men vad sömnig jag är. Skulle kunnat tänka mig en löprunda till egentligen. Det vore skönt! I mörkret, med pannlampa. Mysigt. Vet inte m jag behöver vård, eller bara gillar att springa..

Ja jag förstår inte varför jag inte stretchar mer när jag ändå vet att det hjälper. Jag går ju på yoga en gång i veckan och det är jättebra, men att få till det hemma funkar inte. Jag blir så sur på mig själv.

Idag har jag "tränat" på jobbet, roade mig med att pumpa och knyta ballonger under en timmes övertidsjobb.

• Wilowa

Det verkar cirkulera några elaka virus nu, jag kom nyss hem från jobbet och ska vabba i eftermiddag.

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-09-14 12:58:01 följande:
    Har allvarligt börjat fundera på att utbilda mig till pt. Finansieringen får lösa sig om man verkligen vill.
    Jag har börjat titta på skolor, men hur vet man vilken som verkligen är bra?
    Finns det något sätt att kolla upp dom, vet ni??
    Känner du ingen som är pt som du kan fråga?
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-09-14 13:32:12 följande:
    Jo en men hon pluggade i Sthlm och det vill inte jag. Jag vill läsa i Skåne

Vill du jobba på nåt gym? (erkänner att jag har liten koll på hur en pt kan tänkas jobba. ) Kontakta några gym och fråga vilka utbildningar de tycker är bästa och vad de efterfrågar.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-09-14 14:32:44 följande:
    Jag vill bli egenföretagare, tänkte börja vid sidan om mitt vanliga jobb

Okej, men du kanske ändå kan kolla med arbetsgivare till pt och höra om de har några åsikter på utbildningarna. Vad kul det låter och kul att du vågar satsa! Hur lång är utbildningen?
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-09-14 15:31:06 följande:
    Finns lite olika utbildningar man kan välja. Jag vill läsa en på 3 år. Problemet är att den kostar 50 papp per termin. Finns även på tre veckor gånger tre, 29 papp per tre veckors perriod
    Oj, det var inte gratis precis! Är det heltidsstudier med, eller kan du jobba samtidigt? Var det inte du som stod i kö för adoption? Jag förstår verkligen om du vill göra en sån här grej, men borde du inte vänta och se vad du vill efter att ni fått barn?
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-09-14 18:17:21 följande:
    Man kan lägga upp sina studier rätt fritt.
    Jo vi ska adoptera men kan man inte få allt?
    Klart du kan, men frågan är om du vill det när du har en liten som du vill lägga tid och energi på.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-09-14 21:06:01 följande:
    He he ska ni flytta så hojta till

Willowa: jag vill ha en karriär även om jag har barn. Inte precis i starten men när vi lärt känna varandra och det är dax att jobba igen sp vill jag bli min egen chef
    Jag tror att du missuppfattade mig lite. Jag tycker bara att det var en dyr utbildning att satsa på nu när du står i en så livsavgörande situation. Det gäller att du verkligen vill det 100%, så att du inte står där sedan med en dyr utbildning som du inte har någon användning för. Vad som är viktigt i livet omprioriteras ofta när man blir förälder. Att etablera sig som egenföretagare kräver ofta väldigt mycket jobb och engagemang, men är du helt säker så är det ju bara att köra.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!