Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Maria1982 skrev 2012-09-03 17:42:59 följande:
    Skumt är det iaf, med magen.
    Just att det suger och bubblar så dant och detta illamående.
    Kan va katarren som jävlas, för jag har haft ett par kramper under dagen.
    ...och det kan ju vara nåt annat din mage reagerar på än laktos. Jag tror att min son reagerade likadant på soja innan vi kom på att han är allergisk mot det, för han slutade äta all lagad mat.
  • Wilowa
    Ziraya skrev 2012-09-03 17:50:08 följande:
    Åh, jag kanske kommer må bättre den här veckan då! Jag ska vikariera på förskola i morgon och på fredag :) Fast på fredag är det en helt ny förskola som jag aldrig har varit på. Lite läskigt!
    Du ska se att det kommer att gå jättebra! Jag jobbade som vikarie i en vikariebank och då jobbade nästan alla kommunens ca 50 förskolor och på flera avdelningar på samma förskola...många avdelningar blev det!
  • Wilowa
    Ziraya skrev 2012-09-03 18:35:54 följande:
    Jag har bara jobbat extra på en och samma förskola hela våren! Det ska dock bli kul att träffa ungarna igen i morgon när jag ska dit :)
    Ja visst är det härligt! Solig Dessa underbara ungar!

Nej nu blir det yoga!
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-09-03 19:52:58 följande:
    Det såg inte så illa ut som jag trodde!
    Behöver gå ner 4-5 kg och omfördela lite bara!!
    Så vågen kan man ju kasta åt fanders egentligen, BMI också!
  • Wilowa
    Ziraya skrev 2012-09-04 18:39:31 följande:
    Örk, jag lyckades förstöra hela dagen på mellanmålet i dag (jobbade på förskolan) där jag tryckte i mig 4 mackor med kaviar på. 550 kcal där. bra jobbat liksom. Fast jag har säkert förbränt lite också på att gå och stå mest hela dagen?
    Jag kan inte äta mellanmål på jobbet utan att det blir så, vet inte vad det är i de där mackorna...ingenting antagligen och det är väl därför som man äter så många.
  • Wilowa
    Johan75 skrev 2012-09-04 21:13:28 följande:
    Klart det är så. Jag gillar dock tråden när den handlar om träning, så det var mer ett utslag av att jag ansåg tråden vara på väg mot något jag inte gillade, och hoppades att de som skrev kanske inte innerst inne heller ville att tråden skull hamna i viktminskningsträsket. Jag försökte helt enkelt påverka trådens innehåll.

Men visst - vill de flesta skriva om viktminskning, BMI och kaloriräkning så blir det givetvis så. Lite trist tycker jag, men ingen större fara skedd. 
    Det går inte att hålla en tråd levande och intressant om man inte tillåts skriva om annat, det gör att man lär känna de som skriver i tråden. Dessutom så är viktminskning ett av målen för mångas träning, motivation är viktigt när man tränar eller försöker komma igång. Jag är helt övertygad om att vi styrt in på mer träningsinriktade samtalsområden även om du inte skrivit din kommentar.
  • Wilowa

Jag tror att min kropp just nu försöker få mig att inse att jag borde gå till kiropraktorn, men jag vill inte! Jag har nåt nånstans som ställer till det för mig och just nu får jag störd nattsömn av minsta lilla träning. Jag har inte så ont egentligen, men jag är muskulärt överspänd. När jag inte tränar så sover jag bättre...så irriterande! Visst vi har det jobbigt på jobbet nu med en barngrupp som är i obalans efter sommaren och nyinskolningar, men jag tycker inte att jag är så värst stressad. jag tror att jag skulle vara hjälpt av den där sjukgymnastövningen jag gjorde i somras, men hur gör man den varannan timme på jobbet? Lägger jag mig ner på golvet så har jag nog hela barngruppen på ryggen.

• Wilowa

Johan: Den gemensamma nämnaren mellan träning och viktminskning är just det du skrev, hälsa. Jag tror inte att någon av oss tränar för att gå ner i vikt, utan för att må bra. Har man en övervikt så mår man även bra av att gå ner i vikt och därför blir även viktminskningspratet viktigt.

• Wilowa
    Johan75 skrev 2012-09-04 22:01:48 följande:
    Jag håller inte riktigt med. Jag anser att de två bör separeras och att båda frågorna skulle må bra av det. 
    Fast vad är det som säger att man inte kan hålla isär det bara för att man diskuterar de båda i samma tråd? I och med att man sätter hälsa som en gemensam nämnare så anser i alla fall jag att man håller isär de båda. Man tränar för att må bra och man håller vikten eller försöker gå ner för att må bra.

Själv går jag gärna ner några kilo, men det är inte mitt huvudmål med vare sig träning eller kost. Jag vill komma igång med träning för att slippa ha ont, men än ligger jag på rehabnivå tyvärr. Jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig, men mest för att jag vet vad min mage mår bäst av och indirekt även kroppen. Alltså flera olika delar som strävar mot samma mål...hälsa!
  • Wilowa

Nu ska barnen på höstens första barmarksträning, så för mig är frågan om jag ska gå på tränarmöte inför kommande säsong eller om jag ska ge mig i kast med slalombacken. Jag är mest sugen på det sistnämda eftersom jag varit vaken sedan kvart i fyra och jobbat 6.30-17. Dessutom är jag inte alls säker på att jag kommer ställa upp som tränare i tävlingsverksamheten, jag tror jag kommer nöja mig med att vara ledare för skidskolan.

Nu är det drygt tre veckor kvar tills vi "flyttar hem" till fjällen igen, gissa om jag längtar "hem"! Solig

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!