Träningsnördar - här samlas vi!
Just att det suger och bubblar så dant och detta illamående.
Kan va katarren som jävlas, för jag har haft ett par kramper under dagen.
Jag tror att min kropp just nu försöker få mig att inse att jag borde gå till kiropraktorn, men jag vill inte! Jag har nåt nånstans som ställer till det för mig och just nu får jag störd nattsömn av minsta lilla träning. Jag har inte så ont egentligen, men jag är muskulärt överspänd. När jag inte tränar så sover jag bättre...så irriterande! Visst vi har det jobbigt på jobbet nu med en barngrupp som är i obalans efter sommaren och nyinskolningar, men jag tycker inte att jag är så värst stressad. jag tror att jag skulle vara hjälpt av den där sjukgymnastövningen jag gjorde i somras, men hur gör man den varannan timme på jobbet? Lägger jag mig ner på golvet så har jag nog hela barngruppen på ryggen.
Johan: Den gemensamma nämnaren mellan träning och viktminskning är just det du skrev, hälsa. Jag tror inte att någon av oss tränar för att gå ner i vikt, utan för att må bra. Har man en övervikt så mår man även bra av att gå ner i vikt och därför blir även viktminskningspratet viktigt.
Nu ska barnen på höstens första barmarksträning, så för mig är frågan om jag ska gå på tränarmöte inför kommande säsong eller om jag ska ge mig i kast med slalombacken. Jag är mest sugen på det sistnämda eftersom jag varit vaken sedan kvart i fyra och jobbat 6.30-17. Dessutom är jag inte alls säker på att jag kommer ställa upp som tränare i tävlingsverksamheten, jag tror jag kommer nöja mig med att vara ledare för skidskolan.
Nu är det drygt tre veckor kvar tills vi "flyttar hem" till fjällen igen, gissa om jag längtar "hem"!