• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-07-01 10:04:18 följande:
    Någon som har ett tröstens ord till en stackare här!? Nu har jag gått upp ytterligare, nu väger jag ett kilo mer än för 2½ vecka sedan då jag drog igång träningen igen på allvar. WHY????? Jag äter inte mer, jag äter bra, jag tränar tre ggr i veckan ungefär. HJÄLP! Förvånad Obestämd Skrikandes
    Jag tror inte att du har hunnit bilda ordentliga muskler ännu faktiskt utan jag tror snarare att det beror på ökad vätska i kroppen då nya muskler binder just vätska. Denna vätska är bra då den leder till ökad förbränning. Vänta 2 veckor till innan du väger dig.
  • Amazina

Precis hemkommen från dagens träning. Det blev spinning med instruktören Peter. Peter är rätt vältränad skulle man kunna säga. En senig muskulös gubbe på 65+. Han är så himla rolig! På spurtlåten på slutet satte han på Dire Straits, hoppade av cykeln och dansade ryckig gubbdans framför oss andra. Han är helt klart den bästa spinninginstruktören på mitt gym.

Enl funbeat har jag nu loggat 1526 träningsminuter de senaste 30 dagarna. Rätt bra med tanke på att det verkligen är just träning och inte "trädgårdsarbete", "knipövningar" eller annat som man också kan logga på sidan. Min stapel leder för tillfället bland mina kompisar. Och då har jag bla tre maratonlöpare att jämföra mig med, så jag är mycket nöjd!

• Annika i Gbg
    Jennnyn skrev 2011-07-01 11:56:34 följande:
    Stirra dig inte blind på vågen, mät istället! Ibland kan man se skillnad på måttbandet fast vågen står still. Muskler väger mer än fett.

Jag har till exempel gått upp drygt ett kilo sedan jag började köra strikt, stenhård styrka för några veckor sedan, efter att innan mest kört lättare styrka och kondition. Trots min viktuppgång är måtten desamma som innan och midjemåttet har till och med minskat lite.
    Tack för lite pepp! Jag trodde nog själv att det var okej/naturligt men det känns skönt att fler upplevt samma sak. Min midja har blivit mindre också... 
    Fattig student skrev 2011-07-01 12:56:22 följande:
    Jag tror inte att du har hunnit bilda ordentliga muskler ännu faktiskt utan jag tror snarare att det beror på ökad vätska i kroppen då nya muskler binder just vätska. Denna vätska är bra då den leder till ökad förbränning. Vänta 2 veckor till innan du väger dig.
    Ska försöka låta bli vågen! Men det är inte lätt. Tack för pepp!

Nu ska jag Zumba loss!!

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Annika i Gbg
    Amazina skrev 2011-07-01 14:10:53 följande:
    Precis hemkommen från dagens träning. Det blev spinning med instruktören Peter. Peter är rätt vältränad skulle man kunna säga. En senig muskulös gubbe på 65+. Han är så himla rolig! På spurtlåten på slutet satte han på Dire Straits, hoppade av cykeln och dansade ryckig gubbdans framför oss andra. Han är helt klart den bästa spinninginstruktören på mitt gym.

Enl funbeat har jag nu loggat 1526 träningsminuter de senaste 30 dagarna. Rätt bra med tanke på att det verkligen är just träning och inte "trädgårdsarbete", "knipövningar" eller annat som man också kan logga på sidan. Min stapel leder för tillfället bland mina kompisar. Och då har jag bla tre maratonlöpare att jämföra mig med, så jag är mycket nöjd!
    Åh, så duktig du är! Keep on going!!!
  • Paradigm

Okej, dagens träning avklarad. Skönt.

Så här så träningen ut, även i denna ordning:

5 km löpning på 30 minuter
    8,5 km cykling på 20 minuter
    50 X 4 repetitioner rygg
    15 X 4 repetitioner triceps med vikter
    15 X 4 repetitioner triceps med kroppsvikt
    15 X 4 repetitioner biceps + rygg med vikter
    75 situps på bänk
    100 X 2 repetitioner situps
    10 minuters lättare intervall på löpband, 2 km

• Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-07-01 15:01:29 följande:
    Tack för lite pepp! Jag trodde nog själv att det var okej/naturligt men det känns skönt att fler upplevt samma sak. Min midja har blivit mindre också... 
    Fattig student skrev 2011-07-01 12:56:22 följande:
    Ska försöka låta bli vågen! Men det är inte lätt. Tack för pepp!

Nu ska jag Zumba loss!!
    Vad väger du och hur lång är du?
  • Annika i Gbg
    Fattig student skrev 2011-07-01 18:53:48 följande:
    Vad väger du och hur lång är du?
    Nu väger jag drygt 70 kg, är 166 lång. Mår bäst vid ca 65 kg så det är dit jag siktar. 
  • Paradigm
    Annika i Gbg skrev 2011-07-01 21:05:35 följande:
    Nu väger jag drygt 70 kg, är 166 lång. Mår bäst vid ca 65 kg så det är dit jag siktar. 
    Okej, då står jag fortfarande fast vid att din viktökning beror på ökad vätska. Det försvinner sen!
  • Paradigm

Kvällsmål: Keso med färska jordgubbar toppade med valnötter.

Gott!

Vad äter/åt ni till kvällsmål?

• Annika i Gbg
    Fattig student skrev 2011-07-01 21:56:23 följande:
    Okej, då står jag fortfarande fast vid att din viktökning beror på ökad vätska. Det försvinner sen!
    Låter bra med din teori om vätska. Jag dricker onekligen mer vatten. I och för sig svettas jag ju som en gris vid träningen och kissar mer än vanligt så det är svårt att veta vad som stannar och vad som passerar och vilket som är hönan och ägget men det känns överlag bra. 

Ditt pass idag ser ut att ha suttit fint, tufft jobbat! Jag tycker ju att det är så tråkigt att träna styrka så jag blir imponerad av det du gör.

Mitt kvällsmål blev lite udda idag... Knaperstekt bacon som min mamma hade över från sin middag (jag var så sugen efter zumban Tungan ute ) och en kopp te med grädde. Plus en liter vatten under kvällen... Mätt och glad är jag! 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!