• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennnyn
    OnMyWay skrev 2011-07-02 17:06:12 följande:
    här kommer jag också och klagar lite, jobbar 08-21 idag så träningen får bli allt spring på jobbet. Arbetar inom vården. Men imrgon förmiddag ska jag ta och köra ett ordentligt pass.

Någon som vet hur mycket man förbränner i sig själv utan träning per dag?
    Jag arbetar också inom vården och jag håller med dig om att det är ett jäkla springande Har också jobbat idag!
  • Amazina
    Jennnyn skrev 2011-07-02 19:31:57 följande:
    Jag arbetar också inom vården och jag håller med dig om att det är ett jäkla springande Har också jobbat idag!
    Jag ska köpa en footpod till min pulsklocka och jobba med någon dag efter mammaledigheten!
  • Jennnyn

Ikväll känner jag mig duktig! Istället för att slappa i soffan var jag på gymmet och körde ett ben - och magpass. Det var bara jag och 3 st till på hela gymmet. Då tränar jag på det största gymmet i stan, så det är ovanligt att det är så folktomt. Men det fina vädret gjorde väl sitt!

Uppvärmning
    20 min cykling

Ben
    benpress 3 x 8
    benspark 3 x 8
    bencurl    3 x 8
    vadpress  3 x 10

Mage
    Abcoaster (med bålrotationer åt båda håll samt raka drag) 3 x 30
    crunches på pilatesboll 3 x 20
    plankan (med ben - och armgång) ca. 2 minuter

• Gryndrömmen
    ETSS skrev 2011-07-02 09:45:33 följande:
    Har just varit ute och gjort mitt pass i skitväder. Hade ingen internetuppkoppling innan så jag kunde inte ens få peppning av er att ta mig ut, men nu är det gjort :)
    Duktigt Var oxå ute och gick i regnet imorse, man blir så glad när man inte låter vädret trotsa en
    ♥ drömmen om ett gryn ♥ 101211 ♥
  • Jennnyn
    Amazina skrev 2011-07-02 19:38:33 följande:
    Jag ska köpa en footpod till min pulsklocka och jobba med någon dag efter mammaledigheten!
    Ja, det vore spännande. Undrar hur många steg man tar på ett arbetspass? Jag vet att en av mina kollegor gick med stegräknare för ett tag sedan, men nu minns jag inte vad hon kom upp i...
  • Paradigm
    Sthlmsparlan skrev 2011-07-02 22:55:13 följande:
    Kul tråd, jag hänger också med :)
  • ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-07-02 22:57:50 följande:
    Duktigt Var oxå ute och gick i regnet imorse, man blir så glad när man inte låter vädret trotsa en
    Tack, du med :)
    Jo det är sant, det är skönt sen. I dag hoppas jag att motivationen ska vara bättre, solen lyser vackert härGlad
  • OnMyWay
    Amazina skrev 2011-07-02 19:15:50 följande:
    Här kan du räkna ut din energiförbrukning...
    www.mermuskler.se/14-energibehov-rakna-ut-dit...
    Vet dock ej hur pålitlig formeln är...
    tack
    Jennnyn skrev 2011-07-02 23:24:44 följande:
    Ja, det vore spännande. Undrar hur många steg man tar på ett arbetspass? Jag vet att en av mina kollegor gick med stegräknare för ett tag sedan, men nu minns jag inte vad hon kom upp i...
     funderar också på en stegräknare, vore skoj. Nä nu ska jag till gymmet.. Ha en bra dag alla..
    Adama & Awa 070509 <3 Amie 100423 <3
  • Annika i Gbg
    Jennnyn skrev 2011-07-02 23:24:44 följande:
    När jag jobbade på barnakuten för några år sedan gick jag ett vanligt pass med stegräknare och kom upp i drygt 7 km, kommer inte ihåg hur många steg det var men någonstans mellan 10 och 11000. Det är en aha-upplevelse att få det "svart på vitt" för vi vet ju att vi går mycket men...
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!