Träningsnördar - här samlas vi!
Förkyld och inte tränat sen i lördags.... Mutter!
Förkyld och inte tränat sen i lördags.... Mutter!
Jag blev ganska utslagen av min förkylning(sätter sig alltid i lungorna på mig). Provade att träna i fredags med pt och han tog nästan livet av mig. Cirkelträning med knäböj och stång(10), armgång runt halva buren, lyfta 20 kg sandsäck upp på axeln(10), situps(15), armgång tillbaka *5. Med uppvärmning och fem vändor så tid det 30min. Hade seriösa andningssvårigheter efter så efter det blev det ett par dagis vila.
Idag tränade jag igen, liknande upplägg med lite modifikation på övningarna. Bättre! Börjar bli bra på handstående! Kul när det går framåt!
Mina nackproblem berodde på gammal skulderbladsskada. Rehabar överkroppen nu, tränar underkropp som vanligt.
Är det någon här som håller på med CrossFit?
Jag tränar nu nästan bara crossfit baserad träning och det är ju hur kul som helst. Skulle vilka gå till en "riktig" box och prova.
Gjorde mitt tredje pass för denna vecka idag och jag misstänker att det blir smärtsamt i morgon. Återseende med min kompis push-ups med "hjul". Vad man nu kallar det?
Man bör inte äta för mycket soyaprodukter och absolut inte som man då det innehåller ämnen som i kroppen fungerar som östrogen. Jag ger absolut under inga omständigheter soya till barn! Det är dessutom hårt besprutat om man inte hittar ekologiskt och det är jättesvårt....
Efter en rätt lat semester med bara en runda på 7 km och en 5 kms runda med hinderbana i mitten(sjukt kul förresten) var det skönt att komma på gymmet och bli runtpiskad lite. Idag var det Crosstraining och det var mycket värre än vanligt. 8 stationer med 90 sek på var och 30 sek vila. 90 sek är låååååång tid. Sjukt sliten nu.
Krya på dis Studentpappa. Segt på sommaren att vara sjuk!
Så happy! "Mitt" gym har fått ny cage med 6m monkey bars etc. Här ska det klättras.....