Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Fattig student skrev 2011-10-27 20:14:47 följande:
    Ska kolla om det går att organisera om. Det måste det! Min man tjatar om att ta in en städerska, men jag vet inte. Jag litar inte på att de ska gå och rota bland mina grej. Obs, det är inte som i Sverige här.
    Här är det nog olika.. Men ja, kolla med folk du känner om dom har en bra städerska.
    Mollly skrev 2011-10-27 20:35:13 följande:
    Nu har jag kommit in i en depp period. Tycker inte det har hänt ett skit med kroppen sen jag började träna. Tycker fortfarande jag har massor kring magen. Jag äter knappt aldrig något onyttigt och jag äter 5-6 mål om dagen. Vi äter bara kött 2 ggr o veckan typ, så vi äter ingen fet mat heller. Usch allt känns bara piss just nu.
    Du kanske ska fundera på om du ska ta bort mellanmål då? För mkt kcal?
    godisgrisen skrev 2011-10-27 20:52:11 följande:
    jag mår inte heller bra, har nog överdoserat frukten denna vecka, sitter nu med totalt tvärstopp i magen hata hata hata IBS mage Har ätit en påse torkade fikon och druckit massa vatten idag väntar bara på att det ska "lösa" sig.......
    AJ! Stackars dig
    Tullemi skrev 2011-10-27 20:55:31 följande:
    ..och jag har proppat i mig kolhydrater: 3 påsar (ja 3 st) kanelgifflar på 2 veckor, pasta och chokladen från Danmarksresan och smörgåsar både morgon och kväll (dock nyttiga men hade inte planerat att äta det 2 ggr/dagen). Attans....
    Grattis, du är nu kolhydratladdad och färdig att köra hårt

Dagens träning: 90min BOX. Blev parad med en stor grabb. JAg kommer ha ont imorgon. Dagens fusk: Kebabatallrik, chokladkaka (OR) och en annan kaka t lunch... Vart mätt vid middagen och fick mer el mindre tvinga ner maten, men utan middag kan jag inte träna då tar det stopp mitt i. Så, åter ordning nästa vecka typ Jag behöver doc kgå upp lite i vikt nu känns det som -men i muskler! Kebab kankse inte är det bästa då.. (eller, jo men pommes??)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jädrans vilken träningsvärk i axlarna! Underarmarna har klarat sig bätter denna gången.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-10-28 16:49:26 följande:
    Det är bara ett mellanmål jag kan ta bort och det är det mellanmålet som jag ofta missar. För det på morgonen klarar jag mig inte utan. så vet i tusan. ska köra med mkt sallader nu ett tag. Typ kycklingsallad, tonfisksallad osv.  Det brukar fungera.
    Testa! JAg tror på testa och se vad osm fungerar för just dig. Människor är så olika! SJälv har jag en junkfood weekend. Förlängd. Idag hamnade vi på PizzaHut på kvällen. Supermysigt! Gott med vin och revben/kyckling o pommes.. NU soffläge med Toblerone och mera vin. HAft en skitvecka, så jag tröstar mig och firar att den är över! Dagensträning: Kort styrka (kom inte från jobbet) 30min styrka + 10 min uppv. Och step Up. Deppigt, ahde velat köra lite mer i gymmet men min kropp lider av sviterna från gårdagens Box mot stor (snygg hehe) karl.. Har flertalet blåmrken efter det...
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-10-28 21:59:17 följande:
    Utredning på vårdcentralen, men diagnosen är utifrån mina besvär, och att inget hittades på blodprover och andra undersökningar dom gjorde där. Har dock inte varit till mag/tarm på lasarettet för vidare kontroller med kameror som stoppas in på otäcka ställen.........Dom tyckte inte det behövdes, och jag är inte så sugen på det...IBS är i mina ögon en slaskdiagnos när man inte hittar något annat, allas ibs är ju olika och beror säkert på massa olika anledningar.

Någon vidare hjälp får man dock inte, inga kostråd utan man får rådet att exprimentera på egen hand, vissa mår bra av att utesluta gluten, vissa fett, vissa kolhydrater osv. Det dom flesta mår bra av är dock små portioner och äta lite oftare, lugn och ro och tugga maten noga.

Det jag vet om IBS idag har jag googlat mig till......men visst är det jobbigt när man vissa gånger tål mat och nästa blir totalt uppblåst av samma mat.....inge kul alls

Äter sunwic dagligen, utan det funkar min mage inte alls. Har testat iberogast vart jättebra, var helt besvärsfri strax över en månad, men sen var det tillbaka...slutat med det iom att det är svindyrt å det inte längre funkade så bra.... Nu testar jag Proibs men äter inte varje dag, utan några ggr/vecka så jag kan inte säga om det blivit varken bättre eller sämre.
    Jag tror dessutom saker som stress påverar mkt. Och menscykel osv.
  • MissKaos

UNiverseum med en kompis. 2 vuxna, 3 vilda ungar. Träning för tålamodet...
    8km löpning, ca 50min.
    Gött... Nu, mot soffan för film!

• MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-29 08:02:42 följande:
    Jag hade planerat in lite helgträning, det underbara morgonpasset, men jag känner att denna vecka varit halvjobbig med förkylda barn. Hostattacker flera ggr/natt och byte av sängkläder eftersom dottern hostar så hon kräks (hon vägrar gå och spotta ut slemmet hon hostar upp :-S). I natt bytte vi 2 ggr,suck.
    Själv känner jag mig hyggligt frisk, men sliten så träningen ryker nog . Hoppas innerligt att jag kommer igång igen.....
    Be om Coccillana Etyfin, till natten. Ingen mår bra av att inte sova. (om tösen är över 2)
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-10-30 18:17:45 följande:
    Löpning idag, sjukt stolt över mig själv, min runda är strax över 4km och förutom min uppvärminig (rask promenad 400m) så sprang jag hela rundan!!! 30 minuter tog det. Det trodde jag inte i morse när jag vaknade med blykepa imorse.
    Tjohooo! Grattis! Det går snabbt framåt

Spinning blev det för mig idag. Ett bas pass -som jag i smyg graderade upp genom att lägga till intervaller på några ställen samt dra på med motstånd. Satsade på maxpuls sista biten. Tror jag nådde upp (körde utan pulsklocka) men en "note to self" INTE äta massa massa äpplepaj o vaniljvisp innan intensiv cardioträning -mådder illa efteråt. Körde lite core och fick tips på några nya övningar. Känner mig stark i mage/rygg äntligen! Har nog alldrig varit så stark där förrut som nu. Känns bra med en bra grund där, jag är alltid rädd att skada ryggen. Off Topic: FöräldraLEdig i TVÅ dagar! Dagis är stängt. Helt superskönt, och imorgon ska jag och sonen åka spårvagn, gå på UNiverseum och äta sushi. Fick lova min söta lilla 3-åring att han skulle få just sushi... Tur för mig som älskar det Kankse hinner man peta in ett litet löppass med under dagen. Sprang "bara" 8km igår pga mitt trilskande knä och vill ha lite mer i benen veckan som kommer...
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-10-30 13:10:16 följande:
    usch migrän är fruktansvärt. Tack och lov har jag det väldigt sällan. Men när jag får det så känns det som om jag ska dö typ. Det finns ju två typer av migrän. Den ena man kan ha i flera dagar och den andra som bara hoppar på en och sitter i några timmar och sen försvinner lika snabbt som det dök på en. En gång när jag hade ett sånt anfall var jag själv hemma med dottern, det var verkligen inte roligt.
    Jag har den där långvariga sega sorten. Vidrigt. Tar Imigran, sover går till jobbet. Svarar folk efter en lååång stund när dom pratar med mig. Dag 1 har jag ont ont ont, ljuskänslig, mår illa osv. Men dag 2-3 blir sådär jag blir seg, som om jag vore drogad och helskum. Och lite illamående. 3-dagarsmigrän brukar man kalla det tror jag. Vägrar äta hjärtmediciner (eg betablokerare) eller Epilepsimediciner mot det. Nåja, nu har jag sällan anfall iaf. Det jag skulle komma till: JAg ahde ca 2-4 3-dagarsanfall/vecka ett tag. Hemskt. Fick akupunktur och det gick över... Kör med det ännu när migränen kommer. Sätter nålar själv alt ber en kollega, har man mkt migrän kan det vara värt att gå till en sjukgymnast och få nålar en period. Det håller ganska länge sedan.
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-30 20:35:00 följande:
    Vi har den hemma. Hon vägrar den i början av kvällen, men tar den under natten när t.o.m hon själv tycker hostan blir för jobbig. Nu är även sonen kass (eller igen kanske man ska säga).Var nyss uppe och bytte sängkläder efter en hostattack...suck. Ser en VAB-dag framför mig på tisdag... Mileas ögon är påverkade av förkylningen och det är ju NO-NO med "läskiga" ögon på förskolan.
    Idag tog jag t.o.m en tupplur mitt på dagen - något som aldrig annars händer....gäsp. Det är slitigt med förkylningstider
    Ja, det är det. Jag drar upp "bläää" i en spruta och sprutar in det i munnen på min son. Sen stoppar jag in ngt gott.. Typ En chokladpeng (han vet jua tt han får den om han tar medicinen.. så där gör han det) Mutor fungerar på honom!

Du är med hemma med studiedag imorgn mao? Synd hon inte är frisk, då kunde ni ju hängt på oss t UNiveseum! Vi kunde ha gjort lite plankor medans ungarna lekte..
  • MissKaos

Hep. Hemma. Spining (sic, felstavat får inte till det idag) idag med, ville springa men det är ju kolsvart ute, och småregnigt. Det sista fick mig att dra upp t gymmet och Tur var väl det. Sprang på bandet, 4,7 km och sedan en bas cykelklass. Körde såklart mitt eget race... MEn sen balalde min mage ur totalt. Mår illa, har ont i magen och har lösbajsat. FY!!  Pillar i mig en smoothie och vet inte om jag vågar mig på en macka? Antingen är det min lilla junkfood-fest som ställer till det, har ätit massor med skräp sista veckan eller så är det magsjuka. Hoppas på att det är junk-grejset!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!