Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Hihi! Nu blev det visst en klädbytartråd här.

Idag skulle jag ha gått femman + slalombacken medan barnen tränade, men jag orkar helt enkelt inte. Jag har jobbat över 20 timmar på två dagar och på en förskola är det ganska mycket. Fast nu fick jag barnfri tid istället så kanske att jag passar på att yoga lite.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-09-19 20:22:06 följande:

Smittas bihåleskit via datorn?

JAg fryyyyser igen. Sist jag kollade tempen hade jag 35,8 Skumt, jag får undertemp ibland istället för feber.

Ska fira kväll med Rinexin, Nezeril och en Sugtabeltt Echinagard. SKÅL *surar*
    Det verkar som om ni smittar varandra bättre via datorn än vad mina små snorisar på jobbet gör. Fast här går många omkring och har ont i huvudet och muskelvärk i kombo med trötthet. Jag hade nog en sväng av det nu i helgen. Fast idag fick vi nog buskorv på jobbet för hela barngruppen var helt upp och ner.

Det blev ingen yoga, jag passade på att vila istället.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-09-19 20:51:19 följande:

Vila är med viktigt!

Jag jobbar ju med i ett "blåshål" vad gäller smittor. Till oss måste man ju gå även om man är sjuk. Våra patienter kommer tom med magsjuka ibland..
    Det händer hos oss med, för det är ju ibland bara nåt som barnet ätit. Obestämd Fast peppar, peppar ta i trä så är jag sällan sjuk. Därför är jag inte speciellt rädd för själva smittan, men det som smittan sitter på är mindre nice. Det är lätt att tappa aptiten när nåt barn nyser rakt över maten.

Om en vecka är det lön och då hoppas jag att det blir tillräckligt över för att jag ska kunna köpa ett träningskort. Fast vi ska snart köra upp vagnen till Sälen, sedan ska barnen på lite olika läger samt att de behöver ny utrustning...ja det finns saker att lägga pengarna på.

• Wilowa

Jag skulle inte ha sagt nåt igår, för idag sitter jag här och har ont i halsen. Fast skönt att få svar på varför jag varit så totalt slut idag.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-09-21 18:18:42 följande:
    Inte orkat träna idag heller. Inte likt mig alls. Jag brukar vilja träna halvsjuk, iaf lite. Noll ork och energi. Matt.
    Loppet imorgon tänker jag jogga runt och ta det lugnt bara. Skiter i tiden. Alla mina lagkamrater är sjuka, så jag ska hämta ut fikakorgen och ta den med hem tror jag. Känns ju helt tragiskt: VI var fyra nu är det bara jag kvar.
    Nu, Pizzeriapizzadags. VI har inte ens lust/ork att fixa mat. Ingen av oss är pizzaälskare men idag var det kansppt vi ens orkade åka och köpa mat. Hade vi inte haft barn hade det blivit fil och smörgås..
    men usch och fy då!
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-09-22 18:27:17 följande:
    47:39 kom in som nr 27 av 667 startande.
    Persade med 30sek och är nöjd. Mådde lätt illa när jag kom i mål *s*
    Backig bana och efter sjukdom borde borga för bättre tider framigenom. VIll ju knäcka milen under 45.. BADLY!
  • Wilowa

Nu drar det ihop sig! Idag har vi varit och tittat på slalomutrustning och varit på årsmöte för slalomklubben och imorgon ska vi fixa vagnen så den är redo att dras upp nästa helg...åh vad jag längtar upp till fjällen!

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-09-23 17:33:49 följande:
    Proteinyoggi inhandlat, imorgon börjar mitt nya liv!! Nu är det träning som gäller och sund kost. Sen får vi se vad son händer ned kroppen på vägen!
    Jag ska försöka hänga på. Igår blev det för mycket godis och idag hade sonen en mycket god bakningsläxa att göra...limecupcaks gjorde han. På torsdag får jag lön och då ska jag köpa ett träningskort och förhoppningsvis komma igång och träna mer.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-09-24 13:37:04 följande:
    Nån träning vart det inte idag...
    Tösen är frisk också, 37 grader. Kan man ha feber en dag bara? Det son oroar är att hon säger att hon har ont i nacken.

I morgon blir det iaf gymmet zumba onsdag lunch om det finns platser kvar och ingen är sjuk!
    Det verkar gå en massa konstiga virus nu. Här är det många som går runt och känner sig småsjuka och många har huvudvärk och muskelvärk...några får feber och andra inte.

Så tar några djupa andetag och sväljer stressen...att sluta 17 och ha en son som ska ha ätit och vara ombytt för hockeyträning till 18.30 är ingen bra kombo...lägg till att jag ska på yogan dessutom...Puh!   
  • Wilowa

Nu gäller det att vara beslutsam och envis! Jag kikade in på gymmet jag tänkt börja på igår (granne med yogan) och det kändes inte alls träningsinbjudande. Gruppträningssalen var som en  trång källarlokal även om den låg i markplan. Jag brydde mig inte om att gå upp i själva gymmet, hade jag gjort det hade jag väl aldrig satt min fot där igen.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!