Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

De två senaste dagarna känns det som jag mest suttit i bilen då vi redan hunnit med Sälen tur och retur. Jag hann tyvärr inte med att gå upp upp på fjället som jag tänkt mig, men det blev simning några hundra meter samt lite vattengymnastik bland allt folk på Experium.

• Wilowa

Dålig nattsömn och en tuff arbetsdag...just jag det var idag som jag skulle börja träna! Bara att bita ihop och dra på sig träningskläderna, men om en timme ska jag vara på yogan.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-10-01 20:24:15 följande:

Du ångrar dig inte efteråt..
    Jo imorgon kommer jag ångra mig! Fast jag bytte ut promenaden mot yogan, har verkligen ingen lust att ge mig ut i ösregnet nu.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-10-01 21:02:40 följande:

Nä, jag var genomblöt när jag kom hem från jobbet. Cyklar ju, Regnställ = ingen idé! Funderar på bikini imorgon Mina kollegor tycker att jag är rätt knäpp. Cyklar till/från jbbet idag. Promenerade upp till mötet (tar ca 15 min enkel) samt sprang en kortis på lunchen. Trots vädret. JAG anser att jag mår bättre av det än att sitta på en varm (bacillfull) spårvagn på morgonen och till/från möte. Samt sitta inne på lunchen...

JAg blir blöt men sover bättre! Får en liten endorfinskjuts och sm grädde på moset får jag kondition och blir faktiskt lite snyggare *s*

HAr träningsvärk efter gårdagens skivstång btw. Aj både lite här och där! Trött så det räcker o blir över jobbar 8.-19 på måndagar. HEMSK dag. blev lite bättre sen jag kom på att man kan ta långlunch och springa en tur. Ibland har jag kört core efter jobbet men idag blir det inte det. Sonen bara tjoar efter mig däruppe. Kan ine somna. Jag vill  ha DIG mamma så gossar och är sådär mjuk ochmysig som bara en 3-åring kan vara.
    Jag brukar säga att jag ska jobba i våtdräkt och cyklop när vädret är som värst, det kanske vore nåt för dig med? Jag är ju ute väldigt mycket på mitt jobb och jag känner verkligen att det påverkar mig positivt mot mina år som lärare i skolan. Tyvärr ger inte våra utevistelser så värst mycket motion även om det vissa dagar kan bli en hel del steg.

Usch ja, långa arbetsdagar är hemskt, jag jobbar 6.30-17 varannan vecka och då har jag bara 30 minuters rast. Jag blev ju inte direkt ledsen när dotterns träning flyttade från den dagen till en annan, stressigt värre innan att hinna få i henne mat och få iväg henne i tid.

Synd att jag så sällan får se dessa mjukgossande treåringar på jobbet. Jag tycker att det är mest fullt ös och mycket vilja. Fast goa är de ändå de små liven!
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2012-10-02 00:26:14 följande:
    06.30-17 va verkligen ett mördarpass!

Själv jobbar jag tvåskift och varannan helg... Det suger när man har småbarn!!!!!

Funderar på en liten kort löprunda i morgon. Har häcken full innan jobb, så vet inte om jag har tid egentligen. Men 15 min är ju bättre än inget!
    Fast tack vare detta mördarpass så jobbar jag 6.30-13 en dag i veckan Solig inte många som jobbar heltid som kan sluta så tidigt utan att jobba kvällar eller helger.

Jag var så glad i morse över att jag kom upp ur sängen utan problem, men tji fick jag för träningsvärken kom när jag varit uppe en stund. Idag är det dags för andra passet, så imorgon gissar jag att jag är rätt mör.
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2012-10-02 16:26:02 följande:
    Fast tack vare detta mördarpass så jobbar jag 6.30-13 en dag i veckan Solig inte många som jobbar heltid som kan sluta så tidigt utan att jobba kvällar eller helger.

Jag var så glad i morse över att jag kom upp ur sängen utan problem, men tji fick jag för träningsvärken kom när jag varit uppe en stund. Idag är det dags för andra passet, så imorgon gissar jag att jag är rätt mör.
    ...fast sonen har fixat mig en sovmorgon. han har slagit i huvudet riktigt ordentligt idag och jag vill kolla upp honom ordentligt innan jag ev skickar honom till skolan...mitt mammahjärta gråter, stackars liten! Han har en bula i pannan som är 5 cm bred och 1 cm hög. Gråter
  • Wilowa

Usch och fy vad otränad jag är...igår tappade jag bort mina ben och idag mina armar/axlar. Hoppas bara att min nacke klarade detta.

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-10-02 19:48:11 följande:
    Konstaterat att jag behöver få kortison injektion i axeln !!! Neeeej! Det blir total vila i 4 dygn efter. Inte ens underkroppen får jag träna
    Andning och medvetenhet kan du träna.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-10-02 20:09:27 följande:
    Willowa: får man klättra på väggarna samtidigt??
    Nej! Fast känner du så så behöver du verkligen den träningen.

Nu har jag nattat min lilla bula i min säng, skönt att ha honom nära i natt. Det lutar mot vab imorgon, men jag får se hur han mår imorgon bitti.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!