Illusion skrev 2015-07-17 17:52:08 följande:
Måste bara säga att asics löparskor (gel) är väldigt bra. Fick problem med benhinnorna när jag kombinerade badminton och en hel del löpning. Med dessa skor existerar dessa problem inte längre, som bortblåsta. Jag springer i princip en mil om dagen.
Sen skulle jag vilja ha mattips till en kille (25 år) som har problem att lägga på sig i vikt. Han kommer inte upp i 60 kilo och han äter otroliga mängder, vegetarisk mat. Vid en matbuffe åt han t.ex. två tallrikar fulla med mat, berglass med mat. Hur ska han öka i muskel- och fettmassa? Finns det något proteinpulver? Han vill väl åtminstone komma upp i 65-67 kilo.
Några tillägg, min telefon har fått spader så det går knappt att skriva.
Proteinpulver kan han börja med när han lärt sig sköta kosten. Problemet med tunnisar (jag är själv tunn så det är inget påhopp) är att många tror sig äta mycket. Men sett över dygnet är det lite, äter han mycket frukost eller är det ett bortprioriterat mål? Sånt spelar stor roll, 4 ägg och en liter mjölk om dagen är ca 70-80 gram protein och kanske 600 kCal. Jag väger 85 och äter ca 3000 kcal per dag men jag är äldre också, som ung behövde jag mer. Att vara veg och vilja bygga muskler känns som att pissa i motvind så han behöver läsa på.