Träningsnördar - här samlas vi!
Fyra kokta ägg och en liter 3% mjölk är 60 g protein och lite drygt 900 kcal.
Fyra kokta ägg och en liter 3% mjölk är 60 g protein och lite drygt 900 kcal.
Mm, men har man problem med låg vikt bör man inte välja lättmjölk.
Ägg innehåller knappt 7 gram protein/st, så jo, lite för avrundat uppåt. Jag känner ju mycket väl igen problemet med att inte kunna äta tillräckligt. Jag tog mycket tillskott i början, medan jag vande mig med matmängderna och att möta mina macros. Nu har jag i princip fasat ut PP, tar det om jag äter något som är lågt i protein (t ex palt). Det är ju givetvis inte nödvändigt för resultat, men det kan vara en hjälp för att få resultat om man är en kronisk underätare.
Ägg innehåller 12 g protein per 100 gram brukar man räkna med, så jo, det stämmer ungefär. Ett medelstort ägg väger ca 50-60 gram, själv äter jag granngårdens hemmaägg som är små. Men är man full vegetarian och inte lakto-ovo spelar det ju ingen roll.
Nej då är det väl bara grönsaker som gäller och det borde vara rätt jobbigt. Men tur att grabben är liten.
Pass 88
Backintervaller ikväll igen, lokala slalombacken. 5 vändor 80m höjdskillnad enligt runkeeper per vända. Totalt döda ben och det gick rätt kasst, snittpuls 160 och max 174.
På lördag är det 10km hinderbana av enklare variant. Dock över 250 anmälda så det ska bli roligt, ska träna cf imorgon sen blir det ett par lättare löppass i veckan och inget mer innan tävlingen.
Pass 89
Mongotungt Crossfitpass idag. Avslutande b-c delen tog 48 min nonstop. Sliten i kroppen och nu blir det mycket mat och vila i några dagar.
Pass 90
Vilat och ätit i dagarna två. Tempopass ikväll och försökte verkligen trycka på, 3 km i 4:35min/km. I helgen är det 10 km hinderbana och helgen efter springer jag stafett 3 km. Då är målet under 13 min. Hoppas på en bra rygg så ska det vara möjligt.
Pass 91
Löpning i skogen, delvis på stig och delvis ingen stig alls. 9 km 5:42min/km. Vila imorgon sen tävling på lördag!
Pass 92
10km terränglopp, kul tävling men så jävla mycket jobbigare än vad jag trodde på förhand. Det var mycket vatten och en del träsk, det var värst. Visste inte om det skulle bära eller plumsa varje steg, ramlade några ggr och det tog rejält på krafterna.
Tid 1:19, vilket är ca 30 min mer än normalt på asfalt, 36 av 49 tävlande på 10km herrar, var iaf inte sämst
Pass 93
Crossfit
A teknik pullups
B Powerclean + frontsquat + jerk 8 set på 16 min 50-60-70 kg
C thrusters, burpeeboxjump, marklyft 21-15-9