• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Mollly

Ang mjölkprodukter, så trycker jag ju i mig 2.5 dl kvarg varje dag. Ja inte nu sen jag la om frukosten. Men kan säga att jag saknar kvargen med dom goda bären i. Så funderar på att gå tillbaka till det senSkrattande Mjölk har jag i kaffet. Nu dricker jag väldigt sällan kaffe, men iaf. Sen kan jag ta ett glas till maten då och då. Men jag var utan mjölk från 11 år tills jag var 21 år. Så jag har lite att ta igenFlört

• Mollly

Fy fasen så bra träningen gick idag. Sprang 3.7km. sprang 3 minuter*4 däremellan gick jag 2 min. Sprang på hastighet 11.6. Så jag är sjukt nöjd.

• Paradigm
    Mollly skrev 2011-10-15 13:06:14 följande:
    Fy fasen så bra träningen gick idag. Sprang 3.7km. sprang 3 minuter*4 däremellan gick jag 2 min. Sprang på hastighet 11.6. Så jag är sjukt nöjd.
    Kul!! Så härligt när resultaten kommer!
  • Mollly
    Fattig student skrev 2011-10-15 13:15:19 följande:
    Kul!! Så härligt när resultaten kommer!
    Ja det kändes riktigt gött. Med tanke på att jag inte har tränat på en månad. Men att köra intervaller fungerade skit bra. Hade kunnat springa mer. Men ville ta det lite lugnt med kroppen plus att jag inte riktigt hade tid att träna idag egentligen.
  • Tullemi
    Mollly skrev 2011-10-15 18:07:47 följande:
    Vilken smak kör du på?
    Jag har haft banan/choklad och vanilj. Nu køpte jag blåbær och jordgubb. Får se vad som smakar bæst. Vanilj tror jag funkar bæst om man vill blanda i andra saker/frukt.
    Jag ær i Danmark om ni undtrar varfør jag skriver med danska bokstæver
    Milea 080217 Lucas 100202
  • MissKaos

Skrev ett lååångt svar som försvann.

Löpt 13km på 90min. Känns i knäeet, men fåse hur det är imorgon. VILL köra skivstång/spinn... Nu börjar karln bli sjuk, sonen har smittats. Kylt knäskrället och tagit voltaren.

Primerose skrev en massa t dig. JAg använder mkt lättmjölk osv, det är ju en smaksak -men vill man spara kalorier så är det ju bra! Och ja, ska an ner i vikt så får an vara noga. Supernoga. Jag var med det när jag behövde ner efter graviditet. Löjligt noga. Nu tränar ju jag såpass att jag inte behöver bry mig så mkt, men jag vill ha en frisk och glad kropp! JAg tänker dock Kalorier som kalorier på ett vis. Och mjölk innehåller mkt nyttigt..
     Ryggen ja, jag lider med dig. Har klät ut en disk ,mellan kotorna. AJ! Hemskt. Så jag vet.. Fast på ig biter inte diklofenak. Om man inte kombinerar med tradolan.. Eller Morfin, men det spyr jag bara av.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Primerose -Btw, det låter lite somm itt läge var efter sonen. Har en skum ämnesomsättnig av olika själ,(nu verkar den ha repat sig) JAg var STENHÅRD. Åt tom Alli ett tag, kombinerat med en extrem kosthållning på ca 1500kcal/dygn. Och träning. Gick ner ca 1kg/vecka -men då var jag fb trött på att väga så mkt. Ryggen gjorde ju ont hela tiden, nu har det där gått tbx och den är bra. Jag är mkt glad för det, minst sagt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tessou
    Fattig student skrev 2011-10-14 13:42:26 följande:
    Jag kör på ett som är helt naturligt! Namnet är; 100 % NATURAL WHEY PROTEIN ISOLATE.

Den kostade 513 kronor för 924 gram. Den kan vara dyrare i Sverige i och med att era varor momsbeskattas, men oftast följer detta land västerländska priser, så jag skulle inte bli förvånad om det var samma pris ändå.
    Jag funderar på detta, men vet inte om det är nå bra - vill gå upp i vikt och få mer muskler!
    www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/protein/sojaprotein/soy-pro-910-g
    ELIAS 090326
  • MissKaos
    Tessou skrev 2011-10-15 20:03:07 följande:
    Jag funderar på detta, men vet inte om det är nå bra - vill gå upp i vikt och få mer muskler!
    www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/protein/s...
    Välj ett på vassleprotein istället, det är bättre. Gainer typ.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!