• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Primrose
    bandit skrev 2011-10-12 11:23:48 följande:
    Exakt, jag tror också att en förkunskap är viktig, men tycker egentligen att det gäller alla dieter/kosthållningar. Jag tror också att många mår bättre av att inte äta vitt bröd och pasta och rikta in sig på rotfrukter och framförallt naturliga livsmedel. Jag tror inte att lightprodukter är bra, och även om man inte äter LCHF så tycker jag personligen att fullfeta produkter i måttliga mängder är något som de flesta kan (ska) äta.
    Ja, när det gäller light-produkter håller jag med dig. Men det behöver man inte LCHF för att inse. Jag slutade med lightprodukter för säkert 10 år sedan. Men det betyder ju inte heller att man måste äta en massa smör och grädde, eller ens alls. Varken min man eller jag brer smör på våra mackor, eftersom vi tycker att det varken gör till eller från. Den vanan hade vi redan när vi träffades, så vi har inte påverkat varandra. Men när jag lagar mat och vill ha smör eller grädde i så blir det fullfettprodukter. Jag läser nämligen på innehållsdeklarationerna och ser konstiga tillsatser och manipulationer i de andra produkterna. Det gäller, i princip, alla mejeriprodukter. Utom mjölk (och det dricker jag ofta fettreducerad, eftersom jag har kolossala mängder mjölk i mitt kaffe - under de perioder som jag dricker kaffe ), vissa sorters fettreducerad fil/yougurth, och ev. vissa ostar. Annars går det ju bra att få i sig fettet via bra oljor, nötter, fet fisk osv. De flesta behöver absolut inte äta smör och grädde för att må bra, det är jag övertygad om. Precis som jag är övertygad om att de flesta skulle mår bra av att äta det där konstiga, svampiga, som ligger på hyllorna i butikerna och kallas för "bröd". Eller det där smaklösa, vattniga, köttet med konstig färg som kommer från massproducerande "fabriksfarmar". Men, som sagt, alla är olika, och den del verkar det över huvud taget inte bekomma vad de stoppar i sig och andra är betydligt känsligare. Så är det bara.
  • Tullemi

Idag var jag på gymmet och hade en träff med min PT. Tyvärr är jag inte så himla nöjd med besöket . När jag bokade tiden så uttryckte jag tydligt att jag ville få hjälp med att träna med hantlar. Programet hon hade satt ihop idag innehåll endast 2 övningar med fria vikter och resten var maskiner Rynkar på näsan. Vad hände egentligen? Jag sa inget direkt utan överväger att helt enkelt inte följa upp besöket. Suck...

Milea 080217 Lucas 100202
  • Frukostflingan

"Dieter" är ofta en debatt. Det gäller att hitta det som passar en själv. Alla är vi olika och mottagliga för olika saker. Jag klara inte LCHF fullt ut. Lite kolhydrater behöver jag för att fungera.

En av mina frukostar liknar Molllys. Två kokta ägg, majonäs, grönsaker och något av skinka/kalkon/skaldjur. Mättar kanon även om jag hade svårt för majonäs tidigt på morgon i början.

I övrigt tycker jag det är viktigt med rena råvaror och undvika hel- och halvfabrikat. Sunt förnuft räcker långt.

• Mollly

Ikväll har jag ätit en super god räk och chilli gryta. Den är ordentligt stark, men det är ju såå gottSkrattande Trotts att det inte är mkt mat i, så är den rätt mattande. Skönt när man kan bli mätt på lite matSkrattande

• Tullemi

Jag har lite svårt för att inte äta mackor. Jag äter visserligen nyttigt bröd (kollar innehållsdekl noga) men ett tag tänkte jag försöka lägga ner brödätandet, men det verkar inte bli så
    Amyways, är på G till gymmet. Jag har suttit och kollat igenom dagens träning (har ett litet schema från nätet) och det blir axlar, armar och..... ben (du milde) igen.

Milea 080217 Lucas 100202
  • MissKaos

Supergod middag idag Färsfyllda paprikor. Hivade i lite kokt ris med men det var det lilla. Hade brottom så jag orkade inte koka i linser som ajg brukar. IAf undrade maken varför vi alldrig har det som fredagsmysmat? Gott betyg på vad som nel mig är rena "dietmaten". Blandfärs, lök, krossade tomater lite S-mjölk och div kryddor. I paprikor... Med lite ost på och en massa grösnisar till. Sallad + rotfrukssallad. Yummy!

Sprungit 8km idag. Kort löp, känns i ena knäeet lite när jag går i trappor.. Vila imorgon. Men jag fick sprungit iaf!!

Tullemi skrev 2011-10-12 19:42:37 följande:
    Jag har lite svårt för att inte äta mackor. Jag äter visserligen nyttigt bröd (kollar innehållsdekl noga) men ett tag tänkte jag försöka lägga ner brödätandet, men det verkar inte bli så
    Amyways, är på G till gymmet. Jag har suttit och kollat igenom dagens träning (har ett litet schema från nätet) och det blir axlar, armar och..... ben (du milde) igen.
    JAg gillar med (tyvärr) bröd. Ffa dom där fyrkanterna man köper i påse... Vad dom nu heter. Typ grövre hoppas jag. Från Fazer. Frökusar! ÄR det ngn som har ngn åsikt om do? Det ko en ny sort nu från sama tillverkare med pumpkärnor/solrosfrön och ngt mer i. Löjligt goda. Med skinka och grösnaker eller lax och ägg..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-12 21:25:06 följande:
    Jag äter dessa:
    www.polarbrod.se/sortiment_13.aspx

Jag brukade äta Frökusar förr, men "Rågstyrka" känns nyttigare...om "känns" nu är ett bra mått
    Har ett pkt av dom i frysen. Som kommer inteens nära. En ja, dom känns nyttigare..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!