• JTo

Träningsnördar - här samlas vi!

50min spinning idag och i helgen hade grabben 9års kalas och vi hade skattjakt med diverse övningar och uppdrag så det blev ett helt träningspass i sig :)

• JTo

45min spinning idag och imorgon blir det 20min spinning och 60min pump, sen är det bara easy pancake fram till lördag Solig åh och lördagen efter det ska 7 och 9åringen tävla i löpning 2km!

• JTo

Toughest i helgen då :) avslutade på den imponerande tiden "strax över 2h" och ett par straffrundor men jag klarade flera som jag var tveksam till om jag skulle lyckas med innan, det var det blötaste och kallaste jag gjort i hela mitt liv och 5-6km in så svor jag på att avsluta mitt medlemskort på gymmet och aldrig anstränga mig igen i hela mitt liv.. men det gick över :D så nu har vi redan börjat planera och lägga upp träningen inför nästa års lopp :)

Så mörbultad, blåslagen och stel så tar jag ett par dagars paus från träningen :)

• JTo
    Studentpappa skrev 2015-05-17 15:17:17 följande:
    Kul! Jag hade ett gäng kompisar där som körde, verkade helt klart varit kallt
    cosinus skrev 2015-05-17 16:09:24 följande:

Jag körde också toughest igår med typ samma tid. Två straffrundor och sjukt kall efteråt.

Hade jag inte väntat 20 min på en lian hade tiden blivit klart mer rättvisande men har man väl tagit alla hinder så långt så kändes det fånigt att inte prova.

Landningen från lianerna var ju synnerligen lerig vilket gjorde att jag tappade greppet med halkiga händer/handskar på en av de sista ringarna hindret efter och där fick man sig ju en trevlig simtur på köpet när man misslyckades. Sista hindret var jag också chanslös på men sjukt nöjd över mig själv då jag vågade dragon back hindret. Det tyckte jag var läskigast av allt.

Sugen på att köra nästa år igen. Har redan glömt hur mycket jag frös :)

Vi har en militärhinderbana inte så långt från mig med ett 3km (backigt) spår runt om så till nästa år ska vi träna på att varva spåret och hinderbanan med varandra för jag springer ganska långt och har bra flås men jag blev så himla stum i benen i slutet när man började bli trött i musklerna efter all klättring och vadning, jag är inte så jättelång heller så allt vatten i träsket räckte mig upp på magen, då blev det riktigt segt ett tag :)

Och ja det var sjuka köer på en del hinder, vi räknade 20-30min sammanlagt att bara stå och vänta på att få prova.
    Jag var upp till lianerna också men det var så himla mycket folk så vi ändrade oss och körde straffrundan istället :) fegade ur när vi fick vänta så länge!

• JTo

Jag hade aldrig hört talas om den gruppen och trodde det var jag som var efter men den har ju bara 15 medlemmar så hur kan den vara så känd så den inte går att missa?

• JTo

Dagens "träningspass" då :) 1+1km löpning med 7 och 9åringen som ska tävla på lördag! 

Studentpappa skrev 2015-05-18 19:16:11 följande:

Finns även gott om spinoffer, 100 öl innan midsommar, 100 ligg innan midsommar

Ha, jo jag såg dom också när jag sökte :)
  • JTo
    K grrl skrev 2015-05-18 19:09:15 följande:
    Det är upplagt som evenemang, med ca 35000 medlemmar.
    Ja då förstår jag att alla har hört talas om den! Fast jag hittar den fortfarande inte, får bara upp grupper med ett fåtal medlemmar.

Fast det var ju inte så viktigt, jag blev bara nyfiken :)
  • JTo
    K grrl skrev 2015-05-18 19:09:15 följande:
    Det är upplagt som evenemang, med ca 35000 medlemmar.
    JTo skrev 2015-05-20 23:52:43 följande:
    Ja då förstår jag att alla har hört talas om den! Fast jag hittar den fortfarande inte, får bara upp grupper med ett fåtal medlemmar.

Fast det var ju inte så viktigt, jag blev bara nyfiken :)
    och ja.. bokstavligt talat en sekund senare inser jag att jag kan välja att söka på "evenemang" och då hittade jag gruppen..

• JTo

45min crosstrainer, fullt ös, svettats som ett as :) men när jag druckit vatten och återhämtat mig en liten stund kändes det som att jag borde göra något mer så jag körde lite oplanerad, halvfokuserad styrketräning sen också.

• JTo

30min crosstrainer idag igen, det har blivit mitt "go to-pass" när jag känner mig omotiverad men ändå inte vill skippa träningen.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!