• JTo

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2015-05-29 22:24:20 följande:
    Springer gärna om det är någon poäng med det, typ orientering ol. I skogen. Men svårt att få till i en hektisk vardag. Det är bara 8 km loppet och det klarar jag utan att träna något särskilt mer löpning. Jag vet inte helt hur eller var jag ska träna ringar/rep? Guld vore ju en sån där militärhinderbana i skogen, men det finns inte här i närheten vad jag vet.... Det hade varit riktigt kul!
    Håller med studentpappa här, jag sprang toughest i umeå i år och 8km är ingen större utmaning för mig men jag var så stum och stel i benen efter vadande, badande och plaskande i vatten att jag knappt kunde springa när det var 2-3km kvar, väntan vid hinder gjorde dessutom att man tappade mycket av värmen man får av att röra sig.

Så kör omväxlande, spring några km sen armhävningar, hoppa upp och ned från en parkbänk, gå armgång i en lekpark eller liknande, fortsätt sedan springa och ja.. börja om från början :) Så tänkte iallafall jag träna en del för nästa år!
  • JTo

8km på 51.45 min ikväll, vilket gör optimistiska mig 100% övertygad om att jag kommer springa milen på max 1h och 6min nästa vecka :) sjukligt nöjd med mig själv just nu. Rekordet förra sommarn var 2-3km :)

• JTo

och för att variera lite svängde jag till med crosstrainer ikväll.... 55min.

• JTo

4km intervallträning på morgonen, får se om jag tar en sväng till gymmet ikväll, planerar att göra ett styrketräningsschemana men fantasin brister. 

• JTo

Så om någon undrar så kan jag ju tala om att jag är ungefär bäst i hela världen just nu.
    Jag sa förra veckan att jag skulle springa 1mil (för första gången) idag och att det skulle ta mindre än 1h och 6min och ja dagen D kom och jag tänkte först skylla på mensvärk och strunta i att springa idag men ångrade mig och nu har jag just kommit hem efter min första mil runda på den imponerande tiden 1h och 28sek :D

• JTo
    Margaux skrev 2015-06-08 23:42:46 följande:
    Gratulerar!!
    K grrl skrev 2015-06-09 08:19:26 följande:

Grattis till framgången JTo!

Tack och tack, känner mig grym!Solig
  • JTo
    Wilowa skrev 2015-06-09 18:25:07 följande:

Kul med framgångar JTo Solig

Tack Skrattande
  • JTo

4km på 23.46, på bortvägen blåste det så jag nästan inte fick någon luft och på hemvägen kom solen fram och bestämde sig för att försöka smälta mig... det är bara 15 grader i skuggan och redan för varmt för att springa (för mig).

• JTo
    K grrl skrev 2015-06-11 12:04:09 följande:

Flytta hit, JTo, vi har fortfarande full vinter... (5 grader varmt nu).

Njä det lät inte så roligt det heller!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!