Träningsnördar - här samlas vi!
Varit på Ikea med 3 barn idag, räknas det som ett träningspass?![Skrikandes Skrikandes](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-yell.gif)
Någon som testat (eller övervägt att testa och vet mycket om) aktivitetsarmband?
Är det bara en 1000:- stegräknare eller har man faktiskt nytta av dom?
-
Och, jag tänkte sätta ihop ett pass för överkropp och köra på gymmet någon gång i veckan, jag har letat på nätet efter olika färdiga pass men jag har svårt att avgöra om de är bra eller inte. Studentpappas pass ser väldigt avancerade ut i mina ögon annars hade jag nog stulit ett där rakt av
Så iallafall, har någon tips på ett bra pass, jag tänkte köra på gymmet och främst använda mig av fria vikter.
Har varit och hälsat på min mamma i hemstaden torsdag-söndag så det har blivit lite sådär med både träning och kost men har man bäst väder i landet så har man :) Lördag morgon hav jag mig iallafall ut på en löptur på ca 3,5km och sedan letade jag fram brorsans skivstång och körde en lite reducerad variant på passet K grrl gav mig och jag kände mig så grym att jag bad karln plocka fram kameran och ta kort på mig när jag tränade, jag hade en väldigt tydlig bild i huvudet på hur jag skulle se ut på bilderna men ja.. dom kommer nog göra sig bra som före-bilder att jämnföra med när jag blivit lite rippad till hösten
I övrigt läser jag på om aktivitetsarmband, tack för tips Studentpappa och Wilowa!
Lång dag på jobbet, det regnar och börjar bli sent så ingen riktig motivation för en långtur ute och ingen motivation för att åka till gymmet så jag tog 20 varv upp och ned i en ganska brant men inte så lång backe, tog väl 10-15minuter och nog blev jag svettig annars ogillar jag starkt att köra korta pass men så här kan jag absolut tänka mig att träna igen!
2000m rodd 10min
trappmaskin 30min
hantellyft åt sidan 4kg 5x1 och 3kg 5x2
biceps curls 6kg 5x3
marklyft 48kg 5+2+2
militärpress 28kg 5x1
Jag hade egentligen bara tänkt testa trappmaskinen och köra mer styrka idag men den var som rolig så jag fastnade :) och sedan hann klockan bli mycket och jag skulle med en buss!
Gjorde den här på morgonen också
(10min tabata workout) mest för att försäkra mig om att jag skulle göra något idag ifall jag inte tog mg iväg efter jobbet (slutade kl. 21).