Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Jag har också tappat uthållighet. Har inte kunnat testa styrka än.

• Margaux

Idag har vi paddlat i Tigre. Ett delta utanför Buenos Aires. Jag är död. Helt slut.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-01-27 20:24:40 följande:

Pass 16

8 km skidor

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Sjuk?
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-02-01 21:34:02 följande:
    Började få ont i halsen igår, var på 40 årsfest i helgen så jag var lite seg i början av veckan. Men yngsta dottern blev rejält förkyld förra veckan och är inte frisk än så det var väl bara en tidsfråga innan jag också blev förkyld. Ett helvete med barn på småbarnsavdelning på förskolan!

Ska till fjällen med jobbet mån-tis och då måste jag bara vara frisk. Hur går det själv?
    Jag har tränat endel men kombinationen av att vår Box plötsligt blev stängd(bråk med hyresvärden) och jobbresa har inte verkat positivt på frekvensen. Skulle ha provtimme på ny Box i tisdags och fick barn med vinterkräksjuka. Så där är jag nu.

I söndags tränade jag calisthenics med Reebok experience och Funkygine.com samt Lasse Tufte. Det var grymt kul!
  • Margaux

Nja. Boxen gick runt men hyresvärden hade lovat en god del uppgraderingar som aldrig kom, då ville ägaren av boxen ha reducering av hyran och de klarade aldrig att bli eniga. Så av rena principer så stängde han klubben. De ser efter nya lokaler men det är inte lätt...

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-02-02 21:22:03 följande:
    Nej så är det, låg den centralt också?
    Ja. Mitt i typ finanscentrum .. passade mig bra för jag passerar där flera gånger om dagen.
    Fortfarande sjuka barn annars hade jag provat ny box.

Passet med reebok var mycket statisk träning. Stå i hockey, planka stafetter etc. Mycket burpees...
  • Margaux

Äntligen frisk. Och med mat i magen!
    Igår rodde jag 3*1000m och det var tokjobbigt. Skulle låtit bli. Men idag kändes det bra.

Egenträning på Sats.

1000m rodd
    Mobilitets träning
    Front squats upp till 65kg som faktiskt är pb.

Provade en wod från Swedish Crossfit men fick ge mig halvvägs för då orkade jag inte fler push ups...
    EMOM 20min
    15 air squats 15 pushups.
    Pust.

• Margaux

Hur gick mr'en?
    Jag är fortfarande Box-lös men får kapitulera och söka mig till Oslos största i nästa vecka. Skulle provat en annan idag men det var stört omöjligt att parkera och det funkar inte för mig.
    Gick på Elixia och körde marklyft upp till 100kg och sen en wod som jag plockat från swedish Crossfit.
    50cal row
    5 rope climbs
    40 cal row
    4 rope climbs
    Osv.
    Sjukt sjukt sjukt jobbigt. Övre ryggen protesterar högljutt nu över klättringen.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-02-18 15:19:58 följande:
    Visst hade väl du också långsjuka barn för ett tag sedan? Jag är så less på sjukdomar denna vinter så jag är snudd på uppgiven känns det som. Även om det kanske är löjligt mot någon som har "riktigt" sjuka barn.

Sedan innan jul har det gått i ett känns det som, nu är det andra helgen på rad med magsjuka. Förra helgen yngsta och nu äldsta, givetvis massa planer man får stryka. Hade tänkt skidåkning båda helgerna men det blir givet inget. Vi har bokat en fjällresa igen, sist blev det fiasko med sjukdomar men jag vägrar ge upp. Är också sugen på att köpa boende i fjällen, men får man en sådan här vinter kan man ju knappt vara där. 
    Jo det har varit endel både i höst och rätt innan jul. Sen åkte vi till Sydamerika på en antibiotika kur och var friska hela gänget för att få vinterkräksjuka så fort vi kom hem. Hepp! Sånt är livet....

Alltså, helt klart inte riktig skalering till mig gårdagens wod. Snacka om träningsvärk.
    Gick på pulse och core idag på sats för att försöka värma upp och sträcka ut lite. Gick sådär. Rygghäv var helt omöjligt. Alla korta muskler på sidan av ryggen är helt körda. Länge sen jag varit så plågad. Sist var efter 16.4 eller vilken det nu var med alla dead-lifts och wallballs...
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!