Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Träningsnördar - här samlas vi!

Krya på er förresten!

• Margaux

Har du sprungit på en true runner eller motsvarande Studentpappa?
    Är på badland och hittade ett väldigt välutrustat gym med detta och bl.a. Mycket Rouge... sjukt jävla jobbigaste jag gjort på länge. På 500m nådde jag 175 i puls. Undrar om jag gör något fel?

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-02-26 06:53:42 följande:
    Nej jag har inte haft möjlighet att testa någon. Ingen box har haft någon när jag varit där, nu har väl de flesta större det antar jag. Så jag får väl se till att jobba lite i sthlm när knät är bra, det är väl ingen motor på en TR så det blir väl tungt att springa?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Det var en Skillmill från Technogym. Var tvungen att googla. Man kan tydligen effektivisera det hela med var man sätter foten. Ska prova igen på gymmet här i Oslo, de har skaffat samma och släpper ett nytt koncept som heter Build 'n Burn. Antar det är lite hiit eller Crossfit inspirerat.
    Hur som helst coolt med något som så fort får en upp mot Max puls.
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-02-26 20:34:48 följande:
    Har du testat assault bike än? Jag körde 2x60 sek max häromdagen, helt sjukt vad pumpen slog. Trodde jag skulle klara fler men det vart helt stumt i benen. Jag får ett så konstigt illamående vid hög belastning på AB, antar att det är mjölksyra som byggs upp snabbt. Men det är inget som jag lyckas med i någon annan aktivitet.
    Har bara provat i en sportbutik så det räknas nog inte...
    Vill gärna men vi hade inte det där jag tränade! Tänker nog prova Crossfit Oslo och där finns det! Så är det ju hemgymmet till Kristin Holte(såg du tjejernas 17.1?), kul att hänga med eliten liksom..... ;)
  • Margaux

Jag har reggat mig men ligger risigt till att hinna registrera 17.1 innan i morgon kväll. Har varit på sportlov och i morgon kväll har jag både simning med grabben och födelsedagskalas med 3 åringen.
    Tror dock jag hade fått gå för skalerad versjon, 15kg hantlar är nog i mesta laget.....

• Margaux
    K grrl skrev 2017-02-26 21:02:43 följande:
    Stämbandsinflammation, bronkit etc.
    Segt, hoppas det känns bättre!
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2017-02-26 20:34:48 följande:
    Har du testat assault bike än? Jag körde 2x60 sek max häromdagen, helt sjukt vad pumpen slog. Trodde jag skulle klara fler men det vart helt stumt i benen. Jag får ett så konstigt illamående vid hög belastning på AB, antar att det är mjölksyra som byggs upp snabbt. Men det är inget som jag lyckas med i någon annan aktivitet.
    Har förövrigt väldig träningsvärk i låren idag. Antar att ett sett med front squats inte kan få skulden så det är totalt 800m på skillmill som är boven. Bra maskin alltså!
  • Margaux

Herre i min hatt....
    provade Build n Burn idag och det blir nog en ny favorit! Eller hat/älsk träning.
    Super bra koncept och jag la mig på nivå jobbigt så nu är jag mör. Cirkelträning med 4* 45sek per station. 4 stationer 2 varv.
    Skillmill
    Hantlar: manmaker och utfall
    Rodd

Puls på mellan 140-180. Pust!
    Trx (pull ups, pistols) jag körde pistols utan trx.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2017-02-28 20:27:38 följande:

Pass 29

17.1 så gott det gick. 24 kg kb istället för 22,5 kg hexhantel (har ingen) och bara burpees pga knät. Men jag är rätt säker på att kb-snatch är tyngre än hantelsnatch men det är nog ändå inte helt jämnt.

CAP(20min) + 25 snatch och 15 burpees

Totalt 125 snatch, 45 burpees.

Sara armanius gör den rx under tio min.. Helt galet.

Under 10??
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!