Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2011-12-29 21:51:08 följande:
    Hade tänkt pw en mil ikväll. Men när jag hade kommit 6km ringde sambon och sa att dottern hade kräkts ner hela sängen och alla gossedjur. Så det var bara att avbryta och åka hem. Kör ett nytt pass imon.
    Men FY!

JAg hade tänkt mig ett ordentligt långlöp: Men det blev bara 10km.. Hade tänkt mig 3 till Demon En liten liten känning i ena knäeet fick mig att tänka om, sen är mina muskler rejält slitna sedan igår. Träningsvärk kan jag ha överseende med och skita i och köra ändå -men inte mins känning av muskelfästet..

Nåväl: Veckans totala löpsträcka: 40km.

Sugen på att länga på ett långlöp till 13-14km, gärna 15 men är osäker på om jag vågar det. En 10% veckoökning ger ju max 4km till.. så det borde gå. Får bli nästa veckan huvudbry! Just NU undrar vi vart dagis har tagit vägen, elelr ja huset står ju kvar. Men maken skulle hämta sonen och inga barn, inga fröknar..  (vi har hämtning senast kl 14 på fredagar och hämtar oftast lite tidigare än så) så han gick och handlade lite. Nu har dom dykt upp -45 min senare.. Tur vi inte skulle in till stan och fika! Vår vanliga fredagsfika, misstänker att det är kaos med folk inför nyår så vi tänkte fika hemma. Och just nu, nersjunken i soffan med en trött kropp känns det rätt skönt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-12-30 19:33:13 följande:
    Idag smet jag ner till gymmet en runda. Skönt att komma ifrån sjukstugan lite. Träningen gick bra. Först var det bara jag som var där, rätt gött. Sen kom det några till och dom började prata om hur flitiga dom var på gymmet. Så var det en av dom som pekade på mig och sa att ja hon är flitig henne ser jag ofta härSkrattande

jag skrattade lite för mig själva och sa: ja ska man nå målet man vill ha, så måste man träna. Fick till svar: Ja men resultat har det ju gett.

Då blir man gladSkrattande
    Grattis!
    Chokladpinglan skrev 2011-12-30 19:24:42 följande:
    ja, envis är ja =)
    Jag med! Småläning. Och enveten så in i h-te..

En dag ska jag springa ett marathon. Jag säger inte vilket år men jag HOPPAS på 2013..
    Tullemi skrev 2011-12-30 20:20:38 följande:
    Mollly: underbart ju Skrattande

Idag kom jag iväg till gymmet trots grym trötthet efter en låång dag med två sjuka, griniga och gnälliga småkryp Tungan ute. Känns mkt bra nu efteråt.
    Gött!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Dåligt med nyårslöften här Ska däremot försöka länga mitt långpass lite nu efter nyårset. Max 110% av totallöpet per/vecka ger mig max 4km. Och det orkar jag nog inte köra på på en gång. Så min ena 12km ska bli längre nudårå. HOPPAS på att palla med 14! Måt längre sträckor! Vill ut idag men magen bråkar lite efter all skumpa, rödvin och mat och godis från igår. Dessutom ösregnar det och jag är rätt seg.. (dock inte regelrätt bakis, bara seg) så vi fårväl se. Gillar att springa efter fester annars man är så otroligt kolhydratstinn så det brukar gå så bra att springa då...

Nyårslöfte, nej. Mål: JA! Göteborgsvarvet udner 2h, Men jag vågar kanppt säga det högt för offeciellt är målet "att ta mig runt"...

• MissKaos
    Anton Chigurh skrev 2012-01-01 10:14:05 följande:
    Och varför i helvete kunde inte maken ta hand om spyorna och låta dig kuta färdigt. Herregud.

Byt ut gobbafan, omgående, han förtjänar inte dig......... 
    Kan du inte säga din åsikt i en vänlig ton? Man gör väl olika i olika familjen. Jag har itne fått uppfattningen att Molly tycker att hennes man på ngt sätt ar ohjälpsam eller utnyttjande eller ngt i den stilen? Olika fmailjer jobbar på olika vis. Min man hade kanske inte ringt hem mig, men det betyder ju inte att det är fel att göra det?
    Mollly skrev 2012-01-01 11:05:36 följande:
    Men du, ta och dra något gammal över dig va! Har du ens egna barn? Kan lova dig att hade det hänt mig, hade jag ringt efter min sambo. Det är inte speciellt kul när man måste byta allt i sängen, tvätta alla gossedjur och duscha en liten tös som gallskriker och spyr ännu mer.
    Fy! Det värsta är att man tycker så synd att det lila hjärtat

Näää... om man skulle masa sig ut i löpspåret innan det blir ännu sämmre väder?
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-01-01 17:06:33 följande:
    Har tar ni era proteindrinkar? Dricker ni ur shakern, blandar ni det med nån mat? Jag ''drack'' mitt soja-proteinpulver imorse och det var vidrigt... blää! Tjockt, äckligt och... nä usch!
    Sojaprot är äckligt! Testa att blanda det i havregrynsgröt el dyl..

JAg mixar mitt WHEY(vanilj) medca 1 dl lättyoggi naturell + 1/2dl kesellalätt + 1/2 banan + dl frysta hallon (eller andra bär)

Det kanske fungerar med soya med? Pröva?
  • MissKaos
    SabiinaA skrev 2012-01-01 17:16:25 följande:
    Hur tränar man bort fettet som är precis under armhålan? (mellan armhålan och bröstet typ, men även bakåt.. det som kan "hänga" som en valk ovanför bhn typ...) 

Hoppas att ni förstår hur jag menar!  
    Styrketräning i ngn form och sen är det bara att konditionsträna + äta bra! Finns tyvärr inte genvägar..
  • MissKaos
    SabiinaA skrev 2012-01-01 19:28:24 följande:
    Det gör jag redan sedan en tid tillbaka, men tänkte om det fanns någon speciell övning som kunde hjälpa till lite på traven..
    Det är nog svårt. man kan ju inte säga till kroppen var den ska förbränna fett.. Kanske kan du kolla på gymmet med tex en PT om bra övningar för att lura ögat lite?
    Annars är det bara att köra så det ryker! Det fungerar
  • MissKaos
    SabiinaA skrev 2012-01-01 19:42:45 följande:
    Okej =) Då får jag göra på så att det ryker då för gym har jag inte råd med.. :P 
    Ska dock testa på zumba här hemma, då rör man ju hela kroppen så jag får se om det hjälper =) Tack för svaret =)  
    Ja.. Ptär dyrt! Gissar på att funktionell träning och löpning är effektivt..
  • MissKaos

Ligger i soffan och segar. Äter upp alla rester från igår. Lite chips i en påse. Lite smågodis, några chokladgrejjer. Känner mig mycket duktig som städar så fint efter nyår! Dessutom: TÄNK vad synd det hade varit om min man om han skulle ha ätit detta. HAn hade ju blivit tjock, stackarn...

(alla ursäkter är bra, eller hur? *skumpa-bakis*)

• MissKaos
    Kalasbraigt skrev 2012-01-02 10:48:40 följande:
    Några dagar kvar sen ska jag hem! Åh vad jag längtar efter mitt gym. Har lovat mig själv att januari ska bli min månad med hälsa :) så ingen alkohol och bara bra mat :) har gått ner 23 kilo under 2011 men har slapp mage och inte hundra nöjd ännu så nu blir det att finslipa kroppen! Ska försöka gå från 58 som är min nuvarande vikt till 53, är 158 lång.. Verkar det rimligt?
    Har ni tips på tränings- och kostscheman? Tränar ju iofs 5 ggr i veckan annars cirka men gör sånt som faller mig in bara. Äter okej bra mat men räknar inte kalorier. Nån som vet vad jag bör tänka på? Bör jag börja med proteinshakes? Gott nytt år alla! :)
    Ja: Skit i vikten! Det är inte så viktigt, snarare vad kilona bestär av.. MItt bästa tips är att göra en förändring, låta det gå ett tag sedan utvärdera. HUr äter och tränar duidag? Vardagsmotion är ett vinnande koncept med tror jag, tex cykla/gå till jobbet osv
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!