Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2012-01-02 17:31:20 följande:
    Idag får det blir vila, känner mig lite förkyld. Hoppas på att det går över snart. Får abstinens av att inte träna.
    TUR man har valt en så bra drog

Imorgon funderar jag på att pröva Core Bosu på Friskis. Ngn som har testat? Bör man kör alite på

Lite småsega ben här, konstigt va? sprang sammanlagt 50km förra veckan + 1 skvistång& 1 styrkepass óch 1 spininng pulspass *känner mig galen* Och idag 13 km långsamm löpning. Latat mig dock. Är ju sjukskriven, och nu sover jag.. somnade runt 22:30 igår och sov till 11 idag!! Med en paus där sonen väckte mig vid 3 somnade snabbt om och sen när han var arg pga att han inte fick rätt kläder, eller omd et var att dom skulle på på rätt ställe. Ja ni vet, han är 3.

Nåväl, ngn som har prövat? en timme coreträning känns intensivt.. Väljer mellan det och skivstångintervall.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Emma 02 skrev 2012-01-03 05:44:45 följande:
    Idag har jag provat på zumba och det var mycket jobbigare än vad jag trodde.
    Roligt oxå att släppa loss.....men svårt att få till alla skakningar

Blir nog att köra ett pass i veckan av zumban!   
    Dansa är kul!

Skivstång intervall blir det idag! Ikväll!!

Ska vila imorgon, misstänker en förkylning på G. Glömde köpa echinasea i butiken. Klantigt.
    Lite träningsvärk i benen...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-01-03 15:45:37 följande:
    Vilket tog du - Core eller skivstång? Jag skulle nog aldrig orka 1 timme core... 30 minuter är mer än nog!
    Beckaa skrev 2012-01-01 19:39:17 följande:
    Ska bli intressant att se om det blir mer liv i tråden såhär i januari :)

Jag gör såhär:

- frusna bär
    - Typ en dl Kesella 0,1 % fett
    - 1 dl proteinpulver. Jag brukar ta mestadels naturellt utan sötning men lite gran smaksatt också för att få upp sötman om jag är sugen på det.
    - ev några isbitar beroende på mängd bär
    - en skvätt vatten

Allt mixas. Det blir milkshake : ))
    Okej, ja om jag blandar med frysta bär kanske det går ner - kesella kan jag inte äta, tyvärr... För det var verkligen vidrigt att dricka med endast vatten... Kräks Men mitt andra (Carnivor, köttprotein) är jättegott! Smakar choklad. Eftersmaken är väl lite annorlunda, men man får väl tugga tuggummi eller liknande...
    HAdde kollat helt fel på schemat. Löpträning igår idet fina vädret idag blir det skivst.. Coren var igår! Ska testa en gång sen men visst låter det maffigt med en hel timme core?
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-01-03 15:52:09 följande:
    Ja, 1 timme känns väldigt länge... kommer man ens kunna röra sig efteråt?
    MAn kanske ska förbeställa taxi hem?

Skivstångintervall, grymt! Laddar på med mera vikter på ryggen nu. 20min crosstrainer innan.
  • MissKaos
    Beckaa skrev 2012-01-03 21:00:32 följande:
    Jag taggade till och hoppade 45 svettiga minuter. status: nöjd och svettig!
    Härligt! BRa jobbat!

Jag var lite lat idag jag. Bytte ut min "vanliga" löpning på bandet mot crosstrainern före paset. Brukar köra ngr km fartträning av ngt slag (kvalitetsträning).. Lite känningar av förkylning satte stopp för det...

Godnatt på er! SOVA!
  • MissKaos
    Kalasbraigt skrev 2012-01-05 06:07:25 följande:
    Hej alla träningsnarkomaner! Om några timmar är jag hemma igen. Har längre så mycket efter mitt gym... Har dock dragit på mig en förkylning (första på ett halvår, suck, inte så konstigt med tanke på mina mat- och träningsvanor över jul..) men vågar jag springa några km på gymmet ändå? Är lite snorig och känner mig kliig i halsen. Eller bör jag vänta? Dragit på mig 2,5 kilo över julen. Känner mig större än nånsin :( usch.
    Nej. Man ska Inte träna om man hr ont i halsen eller känner sig sjuk. Snor är ok... En promenad, stavgång kanske..

6km på bandet, sen skivstång. Hade velat göra 4km till men har rejäl träningsverk och började känns lite lite i benhinnorna. Så tempoträning idag på bandet blev "bara" 6km.

• MissKaos
    godisgrisen skrev 2012-01-05 15:20:16 följande:

Sjuk träningsvärk i dag, blir ingen träning men förhoppningsvis kan jag peppa mig till en kvällspromenad ialla fall.

Har haft en dålig matdag idag, ätit fel saker och "råkade" hitta gömman med överbliven nyårschoklad, men från den ljusa sidan så finns numer ingen choklad kvar att bli frestad av

Har beställt Fredrik Pauluns nya LCHQ bok, ska försöka mig på att äta kolhydratreducerat igen, min mage mår så mycket bättre på LCHF, men känner mig lite seg i kroppen samt att det inte känns riktigt ok att ösa på med så mycket smör och grädde.......LCHQ känns som en mycket bra kompromiss, lågt med kolhydrater, men ändå inte lika extremt som strikt LCHF utan lite mera tillåtet med frukt, någon potatis och rotfrukter. Hoppas och tror att det ska passa mig och min IBS  mage perfekt

Det börjar ju dyka upp varningar för LCHF. Och jag kan tänka ig flera läskiga scenarion med den kosten. Jag gillar dock med lite lowcarb men skulle inte kunna leva utan sötsaker. Och jag hittade resterna av chokladkakan vi hade till nyåret. Med lite vaniljglass till och blåbär. Mycket gott, men jag hade eg tänkt "socker detoxa" nu efter nyåret. Åt godis igår, ifs delade jag och sonen en lösgodispåse för 10kr. Det får man nu inte mkt för. HAN tröttnade och spottade ut.. Bra barn
  • MissKaos

Sjuk... Håller på att få ngt förkylningsaktikt. Ont i bröstet. BLÄ!

• MissKaos
    godisgrisen skrev 2012-01-05 15:37:39 följande:
    Fast varningar om alla typer av dieter kommer alltid.....nyss var det ju extravaganza som folk blev sjuka av...

Det är ju olika för alla vad man mår bra av för dieter, livsstilar.

Jag vet att min mage inte fixar för mycket kolhydrater i synnerhet godis. Mörk choklad och nötter i rimliga mängder går utmärkt, men en påse lösgodis, chips eller popcorn...då snackar vi svälld mage med förstoppning....

Men strikt LCHF ger för lite kolhydrater för att orka träna (för mig) så en lite mera tillåtande variant blir nog bra

Mitt nyårslöfte till mig själv är att äta bra mat som min kropp (framförallt min mage) mår bra av, och att träna och stärka kroppen. Kanske även öka på muskelmassan lagom till beach-säsongen
    Jag är ingen stor anhängare av någon extremkost. Men sen är vi självklart olika och alla väljer ju vad dom tycker är bra. Jag tror dock på informerade val, och att känna till att för lite fibrer kan orsaka coloncancer och att man börjar hitta mkt fall av förkalkadekärl r/t LCHF är ju en sak att känna till. Vi har ett par LCHF:are på jobbet. Den enda äter saker som får mig att må illa: löskokta ägg blandat med majonäs och turk.yoggi. BARA. till frukost. Sen blandar han ngt liknande med quorn t middag. Det ser bara (ursäkta) äckligt och osunt ut. En kvinna där äter däremot tex en bit lax med grönsaker och en klick god sås till. Evt lite mozarella i salladen, och ett par inlagda oliver. Ser både gott och sunt ut! Hon är dock inte superextrem utan kan "fuska" en enstaka gång och äta en god helgfrukost osv. Hon ser ut att må mkt bra och håller sin vikt. Mannen däremot.. Ja, han ser faktiskt mest fet och osund ut. Tyvärr! Sen har vi folk som gör Viktväktarna för en del verkr det fungera, för andra inte alls.
    Sen har vi mig då dom tränar som en tok och äter min "egen" diet. Massa fisk,ägg, lite kött mkt grönsaker och frukt. En del ris/pasta/potatis och gröt, bröd men helt klart en övervikt på protein och grönsaks/frukt sidan. Jag har gjort en liten jojjo uppåt under helgerna dock. Ca 1-2kg men det syns! Tror en del av det är muskler, hr blivit starkare och kan lassa på vikter nu

Dagens träning: 11,5km löpning. Sen promenad med söta sonen på 3-hjulingen till närmsta sushihaket. Där drog vi i oss 6 resp 9 bitar sushi. Sen gick vi och köpte ett rejält lass kakor. Hem och fika! Därefter gick vi ut igen: Fint väder idag! Lång cykeltur för honom på 1,7km. Vi han kasta pinnar i bäcken, klampa på trollebron och titta på månen.. Efter att ha lagat kalvstek med tryffelrödvinsås(med vispgrädde..) och potatis sitter man nu i soffan med resterna av rödvinet nära tillhands....  Skön dag mao!
    Veckans summering:
    30km löpning (dvs 10km kvar)
    2 skivstångspass varav 1 intervall.

Hinner inte med att köra mera styrka denna veckan. Tyvärr!
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2012-01-06 19:53:34 följande:
    39 graders feber....när ska den förbannade förkylningscirkusen ta slut??
    När barnen slutar dagis *gissar* Jag tror det är där alla baskilusker kommer ifrån. Här hostar alla utom jag. Äter massor med echinasea, hade ont i halsen igår men en överdos ecinasea *peppar peppar* verkar tagit kål på skiten.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!