Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Beckaa skrev 2012-01-06 21:02:51 följande:
    Jag körde ett överkroppspass idag. Skönt! Imorgon är planerad vilodag, men är sugen på att lägga in ett cardiopass extra. Vi får se.. : )

För ett par månader sedan var vi inne på att lägga upp formbilder.. vad hände med det?
    Jag har lagt på mig ngn % underhudsfett Oskyldig Inte lika kul att visa... Har inte orkat heller för den delen. Men jag är nyfiken! Om man inboxar mig kan man få mitt namn och adda mig på FB och titta. Min presbild är från i sommras är nog ungefär samma som nu (bikinibild)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Chokladpinglan skrev 2012-01-08 11:21:15 följande:
    Vad är det för gröt ni äter? Jag hatar havregrynsgröt. Ni kanske kan ge mig bra tips. Jag tycker inte om ägg, har jätte svårt med det. Hur kan man börja tycka om det och ska man koka äggen eller stekas? Jag e ju en pasta älskaren, äter mycket idag då det är svårt att lägga ner det när man ändå i sin skolgång varit elit simmare o åt jämt pasta efter träning, så kom gärna med råd till mig.
    Vad är målet med dina kostförändringar? Pasta är väl bra att äta?
    Tessou skrev 2012-01-07 19:01:59 följande:
    Igår var sambons ena syster här på besök, och hon sa att det syns helt klart att jag tränar! Gissa om jag blev glad.. ha ha! Jag har själv tyckt att jag ser större ut, men tänkte att det säkert är önsketänkande!

Det var hon som drog med med för lite drygt 1 år sedan, så det är väl henne jag ska tacka över att ha kommit igång?!

Eftersom det var jag som tog upp det där med bilder, så är det väl inte mer än rätt att jag lägger upp först? Ber om ursäkt för ''nakenbilder'' och dålig kvalité, särskilt den sista. Men det är bara den man ser lite mer ''helkropp.''

De 3 översta är från 1 Januari 2011 och de 3 nedersta från1 Januari 2012.

Är det någon skillnad tycker ni?? Kanske svårt att avgöra eftersom jag faktiskt hade kläder på mig 2011...

Jäklar bruden! Snygg kropp!!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-01-08 12:14:28 följande:
    Jag äter fiberberikad havregrynsgröt.  Men jag är inte så där jätte glad i det. Men idag när jag la i lite hallon i, då var det riktigt gott.
    Jag gör med så: Blandar bär i gröten. JAg äter en gröt från AXA, rosa pkt nån blandning av olika gryner. Lite mera tuggmotstånd i den än havregryn,. Sen gillar jag att blanda i lite solrosfrön etc. Och ca 1 dl frysta blåbär (favvis just nu) har sen på lite skivad banan ch mjölk. God kombo tycker jag.

Här är det btw sjukstuga. Hoppas på att kunna träna imorgon, men det lär få bli lågintesivt. Kankse lite core och en promenad eller ngt.
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-01-08 13:51:46 följande:
    ok, kanske skulle testa den. Kan ju vara kul att testa lite olika sorters gröt.Skrattande äter du något mer till frukost?
    Kokt ägg. Ibland på knäcke med Ejders kaviar. Ibland bara ett ägg. Ibland ngn macka. Äter rätt tidigt och har då brått -så oftast blir det gröt m lättmjölk och ett kokt ägg. KAffe på jobbet -hinner inte med det med..
  • MissKaos
    Chokladpinglan skrev 2012-01-08 19:16:26 följande:
    Ja, det vart lite träning idag. Oki, bovetegröt ska jag testa. Och blanda i ett ägg. Pasta med kidneybönor o kikärtor och stekt skinka med färsk mangobitar i. Annars blir det mycket pasta o köttfärsås eller skinksås. Har tröttnat på det o borde äta mer fisk o kyckling men har svårt att komma på bra recept med fisk.
    Fisk lever jag på. Sushi skulle jag nog klara mig på, bara.. äter säkert det 3ggr/vecka.
    Andra fiskrecept...

I kyldisken finns färdig sås man kan slå över frysta laxbitar och köra i ugnen. Jättegod! Kolla såsen bara ngn av dom är rejält fet... Annars stek laxbitarna och servera kokt potatis och sås till. Eller ris. Eller stuvavad spenat! Det är gott till fisk. Fiskgratäng gillar jag... Går ju bra på torsk, med räksås över fisken och ris/potatis till eller bara grönsaker. En nödrätt: Kokt pasta alt ris (med grösnaker kokta i samma vatten som pastan) sen häller jag en burk makrill i tomatsås över (värmer den inte ens *lat*) Snabbmat som ändå känns helt ok! Gillar man fiskbullar är det ju med bra mat.
    Varmrökt lax i grovt Libabröd, alt annat tunnbröd, med grösaker och kanske ett kokt skivat ägg, keso. Med snabblunch som för mig känns helt ok!

Kyckling.. Köp färska kycklingdelar häll på grillkrydda och stoppa i ugnen. Inget fett alls på. Får krispig yta i skinnet och blir gott. Till? Sallad, ris, sweet-chilisås eller vad man nu gillar.
    Eller leta fram lergrytan! I med ris. kryddor kyckling och grösnaker och stopp in i ugnen..
    Idag stekte jag kycklingfilé i bitar. HAde bara sallad till till mig och pommes till sonen. Jag fick lite pommes och han lite sallad... 
    Både lax och kyckling gör sig i wook....
    Jag brukar kolla på tasteline och få tips sen kan man ju ändra till proportionerna så dom passar ens egen åsikt om vad man vill äta!
  • MissKaos

Tränigsvila idag. Är lite risig, både i magen ochhalsen. MAgen får j agnog skylla mig själv: Det har varit fika och godis varje dag nu sedan jul tror jag. Div kalas, firanden osv. Igår blev det BÅDE rödvin och vitt vin och Baylis. Och tårta. Kalas mad. Inte så mkt av varje men det märks! Hoppas på att kunna testa det där 1h Core passet imorgon. Det låter ju helt sjukt i mina öron EN TIMME CORE! Men efter koll på Friskis hemsida verkar faktiskt alla deras corepass vara i 1h.. Måste ju pröva.. Får väl kombinera med en stunds uppladdning på crosstrainern om det det känns som om det fungerar. Springa kan jag nog bara glömma ett par dagar till, har ju lite känningar i halsen. Hoppas det är borta h elt imorgon.

• MissKaos
    Chokladpinglan skrev 2012-01-08 20:12:25 följande:
    Så fast man tränar så ska man inte sluta elelr undvika potatis, ris och pasta? man kan äta som vanligt fast man kanske ska äta lite mer ju mer man tränar?
    Man gör väl som man själv tycker är bra antar jag? Här i tråden samsas nog flera olika syner på det, och det verkar som om vi fungerar olika. JAg tror att man ska fundera över sina mål, läsa på så man vet vad varje sak gör i kroppen och sen fundera. Och kanske testa att ändra en liten sak i taget så man ser vad som ger resultat för en själv. Vad man trivs med osv.
  • MissKaos
    IceCloud skrev 2012-01-08 20:57:26 följande:
    Fick syn på eran tråd o tänkte jag kunde passa på att fråga er som säkert har mer koll än vad jag har på träning :)...om det är ok...
    Jag har aldrig tränat (förutom som liten men det räknas ju inte längre...) Nu fick jag barn för 4½ månad sen och är sugen på att börja på friskis.
    Bas ska jag börja gå på men det är bara en gång i veckan o jag känner att jag iaf vill gå på två pass i veckan.
    Är det lugnt att prova ett corepass? Har inte ens nån aning om vad det är faktiskt..?
    Jag hade inte gått på Core direkt. I ett kort på Friskis ingår det instruktion i gymmet: Be om en! Dom kan ju skräddarsy ett program åt dig som passar dig och som jobbar med kroppen anpassat efter dig! Då får du ut maximalt och det blir "lagom" jobbigt så du inte tröttnar. Annars hade jag prövat lite olika pass och sett vad som kändes kul. Bästa träningen är den smo blir av, mao: Det måste vara kul! en timmes intensivjobb med mage/rygg är kanske inte optimalt att starta med. Finns det spinningbas? Aerobic bas? Step bas? Jag äslakr skivstång! Det kan man med testa men ta lätta vikter till att börja med! Om du läser på Friskis hemsida kan du se vad varje pass innehåller och på såvis hitta saker som känns bra att börja med/testa. Tänk på att ge varje sak ett par gånger oftra tar det ett tag innan man hittar in i träningsformen, mycket känns förvirrande i början. Miljön, utrrusning osv. Yoga1 kan med vara värt att pröva. Funktionell träning är med kul
  • MissKaos
    IceCloud skrev 2012-01-08 21:16:57 följande:
    De har jympa bas som jag tänkte gå på.
    Jag har testat på friskis för många år sen men bara en termin.(Ljög visst om att jag aldrig tränat men tänkte att det räknas ju knappt heller....) Då gick jag på jympa bas och rygg jympa eller vad man ska säga. Men rygg gillade jag aldrig, det var för "mesigt"...
    Testade step tre-fyra ggr, inte heller jätteroligt...
    Station gillar jag men de har inte det den här terminen, tyvärr...
    Jag har tidigare tränat på SATS, men går nu på friskis av  praktiska skäl: Det ligger rätt till helt enkelt. Instruerat på ett annat gym, och testat på div anläggningar. Friskis gillar jag, men gympa är inte min thekopp. Gör det ibland för att få variation dock. Är det de enda passen du har att välja på? Finns det spinning?  Det är kul, och inte mesigt.. Testat skivstång? Det har blivit min favorit! Kör det som komplement till mitt eviga springande
  • MissKaos
    IceCloud skrev 2012-01-08 21:36:28 följande:
    Nej de har jympa/styrka medel, många skivstångspass har de, dans, aerobics, intervallFlex och step också. Då kanske skivstång är något att testa.
    Jag tänkte om jag tvungen att ta det lite lugnt i början nu därför jag bara har riktat in mig på jympa bas o inte direkt läst om några andra pass.
    Skivstång kan man ju köra efter egen förmåga 'du väljer ju vikter själv.! Dans är ju skoj. HA rinte prövat intervallFlex, du får berätta om du testar!!
    Chokladpinglan skrev 2012-01-08 21:42:00 följande:
    SKivstång vad är det för pass?
    Friskis svar på BodyPump. Styrketräning i grupp.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!