Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Fjällvistelsen börjar gå mot sitt slut för denna gången, men vi har tur som snart kan åka upp igen. Fast lika länge som nu kommer det inte bli, nio skiddagar än så länge och ytterligare en imorgon. Sedan blir det hockeycup för hela slanten, men som åskådare på läktaren...tycker lite synd om min son, men han är ung och pigg så han klarar det bättre än mig. Tror inte jag har en enda muskel som inte fått sig en omgång nu.

Fast jag blir inte utan skidåkningen ändå, för nästa vecka börjar skidskolan hemma. Det ska bli kul och spännande att ta emot en ny grupp igen. Det är tredje året som jag är med som ledare i skidskolan. Dock är detta inte värst mycket träning för min del, men kul är det!

Skål Gott Nytt År!!!  Skål   

• Wilowa

Nu är vi åter hemma, men skidorna får inte vila för det...utbildning i backen ikväll. Tur att det var så kallt några veckor före jul så de hann lägga tillräckligt med snö, för nu är det alldeles för varmt. Det regnade till och med uppe i Sälen på nyår och en natt innan dess med, så all den fina snön på träden försvann...och här hemma ska vi inte tala om det...tragiskt!

Nu har jag fått igång kroppen ordentligt och ska föröka hålla igång mig med, men jag vet ju hur det är...det är konstigt nog bara slalom som kroppen accepterar hårdträning i.     

• Wilowa
    Ponzi skrev 2013-01-02 14:36:47 följande:
    Fan längtar till Påsk, först då man drar sig hemmat norrut igen och ut i backarna igen... länge dit, men så är det, skit gbg med noll snö och bara regn regn och en jävla massa vind...
    Vart hamnar du när du drar dig hemåt då? Vilken backe?

Kan erkänna att jag inte är så sugen på att släpa på mina skidor igen, men vad gör man inte...skidskolan börjar till veckan.     

• Wilowa
    Kattpappa skrev 2012-12-28 16:49:59 följande:
    Finns det någon som kan rekomendera ett bra Yogaställe i Stockholm?
    Igår blev jag utnämnd till år 2012 stelaste patient av min naprapat  
    Hon tippsade om just Yoga för att få upp min rörlighet och samtidigt träna på gymmet. 
    Jag bor inte i närheten av Stockholm så jag akn inte hjälpa dig. Fast googla, det måste finnas många yogaställen att välja på.
  • Wilowa
    Ponzi skrev 2013-01-02 18:34:29 följande:
    Blir inga stora backar, kåbdalis, dundret, Pulinki eller svanstein,  kanske även gränsen om man orkar dra sig dit. :P
    Okej
  • Wilowa

Idag har jag tränat min röst. Sonen spelar hockeycup och jag har hejat på...på måndag har jag nog ingen röst kvar.

• Wilowa

Jag kände att min rygg var lite överansträngd när vi var i fjällen och att nu sitta i en ishall tre dagar i rad gillade den inte...det får bli en ny tur till kiropraktorn i veckan. Fast vad är en ond rygg mot en stolt mor! Från att flera år ha varit den sämsta i laget, har han nu tagit ett ordentligt kliv framåt.

• Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-01-10 20:04:05 följande:
    Blev 60 min cykel, det får räcka

Fick samtal från sjukhuset idag, min lilla son (3 år) ska opereras i morgon. Det kom väldigt plötsligt på. Vi har stått på väntelista sedan oktober och så ringer de idag om en op tid i morgon 7.30.
    Nervöst är bara förnamnet!
    Rutin op av vattenbråck i pungen, så det är inget "allvarligt" så att säga.
    Oj, det var kort varsel det! Fast se det positivt, det blev kort tid att vara nervös med.

Jag har vabbat i två dagar med en överpigg dotter som har uvi. Imorgon ska hon få gå till skolan och tjata öronen av fröken istället. Jag har varit grymt trött den här veckan eftersom jag fått gå upp tidigt för att köra maken till jobbet då ena bilen är på verkstad. Fast jag kom så långt att jag köpte en träningstidning i alla fall och till helgen blir det nog lite skidåkning med.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2013-01-10 20:48:24 följande:
    i morgon börjar jag och min bebis mage simma. Yoga funkar inte för mig alls och har börjat få foglossning nu så tror smning kan vara bra. Har köpt en gravid badräkt som jag ser helt galen ut i får väl bjuda på dom skratten ha ha.
    Medan ni är duktiga och blir smala och fina är jag duktig och blir tjock. Nu kan jag inte ha ett enda av mina byxor längre.
    Här kommer en vecko färsk mage till er...      v 18

Det beror lite på hur du simmar, har man foglossning ska man vara försiktig med att föra isär benen. jag gick på vattengymnastik för gravida och det tyckte jag var bra träning för min foglossning...och tjock är du inte, du har en jättefin mage.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2013-01-10 20:54:38 följande:

tack känner mig som en valross om jag ska vara ärlig.

Hm hur göra då? har inte hittat någon gravid vatten gympa i malmö. Det är så svårt att veta hur man ska träna och när för att lugna foglossningen, vill ju desperat röra på mig ocså. 
    prata med din barnmorska, hon vet säkert. Om inte annat så kanske du kan få gå på vattengymnastik på sjukhuset via bvc.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!