Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2013-04-30 20:17:49 följande:
    Mår inte illa längr foten är sådär. Känner lite i ryggen, kan vars fogarna. Extremt trött idag så tog bilen till jobbet och vilo dag.
  • Wilowa

Effektiva kiropraktorbesök nu i veckan, jag har gått ner mer än två kilo! Nu hoppas jag att kroppen snart kommer kännas bättre, men just nu har jag mest ont även om det känns att behandlingen hjälpt...inte bara bra med skidåkning, men kul var det!

• Wilowa

Nu blir jag galen på riktigt! Spyr på alla sjukdomar! ...eller det ska jag kanske inte säga för det är väl vad jag bokstavligt snart kommer att göra, vabbar med en magsjuk dotter och min mage känns inte helt hundra den heller. Jag var så sugen på att börja träna ordentligt när vi avslutade slalomsäsongen, men jag får ju aldrig chansen.

• Wilowa
    Wilowa skrev 2013-05-06 11:21:30 följande:
    Nu blir jag galen på riktigt! Spyr på alla sjukdomar! ...eller det ska jag kanske inte säga för det är väl vad jag bokstavligt snart kommer att göra, vabbar med en magsjuk dotter och min mage känns inte helt hundra den heller. Jag var så sugen på att börja träna ordentligt när vi avslutade slalomsäsongen, men jag får ju aldrig chansen.
    ...jag får väl trösta med att vi köpt en ny husvagn I den finns det golvyta som det går att lägga sig på, så i vinter kan jag både strecha, yoga och styrketräna om jag känner att jag har behov av det efter en dag i backen.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-05-06 20:57:35 följande:
    Hej hej dagisbacillerna... Jävla skit!
    Dagisbacillerna biter inte på mig...blir jag sjuk så blir jag oftast smittad av familjen och inte på jobbet. Tur det för annars skulle jag aldrig kunna jobba.
  • Wilowa
    Maria1982 skrev 2013-05-07 09:42:55 följande:
    Mina snälla barn har frikostigt delat med sig
    Vad snällt! Den här våren går nog till historien som den mest sjuka, jag är redan uppe i betydligt fler vabbdagar än tidigare år...nu får det vara slut på detta!
  • Wilowa
    Tessou skrev 2013-05-08 17:11:29 följande:
    Själv har jag varit till mitt gym idag och fryst medlemskapet till slutet av Augusti... tråkigt, men kan/bör ju inte träna...
    Har jag missat nåt, varför kan du inte träna?
  • Wilowa
    Tessou skrev 2013-05-10 16:24:00 följande:
    Jag har varit typ varannan vecka från November till Mars. Läkarna trodde jag jag fått en propp i lungan.. men det var ''bara'' inflammation i ryggen, bröstkorgen och lungväggarna. Så jag skulle ta det väääldigt lugnt, så läkaren.

Nu har jag jobbat 6 eller 7 veckor i streck utan att bli sjuk, men känner fortfarande likadan smärta i ryggen som tidigare, men bara lite då och då. Idag var jag till en sjukgymnast som sa att mitt bäckenben har låst sig, jag var väldigt stel i höger ben sa han... Känns som att jag aldrig kommer kunna träna igen!!
    Ajdå, det lät inte så kul. Fast med en bra sjukgymnast så får du övningar som hjälper dig tillbaka...säger hon som borde gå till en sjukgymnast själv... :-/
  • Wilowa

MissKaos: Du kanske ska lyssna på kroppen och låta den vila? Visst du tappar kondition, men med din envishet och träningslust har du alla möjligheter att ta igen detta efter graviditeten. Jag menar inte att du ska sluta träna, men kanske mer satsa på styrketräning som hjälper kroppen med den extra påfrestning som en graviditet innebär. Vattengymnastik är skönt när magen börjar bli tung och det finns ju speciella grupper för gravida.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-05-13 09:06:09 följande:

Ja, vattengympa är bra. Det gjorde jag ju sist! Dissade mammagrupperna helt dock. Ligga och flyta är inte min grejj.. Men intesivvattengympan var rolig!
    Haha! När jag gick flöt vi bara sista stunden som avslappning...jätteskönt faktiskt.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!