Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

Paradigm skrev 2013-08-26 22:13:16 följande:
    Runt tre månader har jag för mig. Börja smått, öka successivt. Men det finns nog ingen generell regel för när man kan börja. Du får helt enkelt pröva dig fram försiktigt och köra på därefter.
    Kan man börja lite tidigare med gummiband hemma kanske? Promenader kommer det ju bli, men vill inte skada kroppen med att börja köra styrka för snabbt.
  • Mollly
    Paradigm skrev 2013-08-27 17:11:11 följande:
    Känn efter, det är mitt enda tips. Kolla annars in Olgas blogg. Hon är ju inriktad på just "mammaträning".
    Tänkte låna hem hennes bok sen :)
  • Mollly
    Wilowa skrev 2013-08-27 18:22:31 följande:

Har du fått barn redan eller är du fortfarande gravid? Det finns en som heter Cia Larsson som skrivit en träningsbok för gravida och har för mig att hon även har med lite träning efter förlossningen. Jag har själv inte läst boken eftersom den kom ut några år för sent för mig däremot har jag en annan bok av henne som är bra.
    Har 2.5 vecka kvar till BFSkrattande
  • Mollly
    Wilowa skrev 2013-08-27 19:03:59 följande:

Spännande! Solig

Nåt du kan och bör träna redan nu är ju det det underbara knipet.    
    mm det försöker jag komma ihåg att göra. Men det är ju väldigt lätt att glömma av. Plus att jag tycker det kan vara lite svårt att hitta rätt muskler.
  • Mollly

Hej på er. Tänkte hoppa in här igen efter ett långt uppehåll med graviditet. Tösen är nu tre månader och jag har börjat träna. Jag har tränat i ca en månad nu.  Vad har ni för tips för att få bort fluffet kring  magen?

• Mollly
    Scratchy skrev 2013-12-22 18:14:40 följande:
    Kul att se dig igen!

Har aldrig haft fluff runt magen så jag kan tyvärr inte tipsa dig. :-P Men allmän tråkig kardio och mycket core borde väl funka.
    Har du några bra tips på bra kardio?
  • Mollly

Vilka rygg/axelövningar ska man köra för att stärka upp överdelen av ryggen upp mot nacken. Hållningen har inte blivit den bästa efter graviditeten och vill undvika att få en puckel vid nacken :)

• Mollly
    Ronja 551 skrev 2013-12-26 19:47:48 följande:

Latsdrag eller chins! Tycker jag hjälper mig! Men hela bålen är viktig för att räta upp överkroppen. Även rumpan!
    Ja rumpan vill man ju träna upp iaf. Dock pallar inte mina knän marklyft, benböj osv. Ett par stycken sen gör det gräsligt ont i dom.Rynkar på näsan
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!