Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 19, kanske knappt kan räknas men..

Halkade i Åre och sträckte mig rejält så ryggen värker, så träningen fungerade inget vidare. 

Pullups strikta, dips och lite biceps. 

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-02-19 19:50:39 följande:

Hur gamla är dina barn? Vi funderar på premiär åk för båda barna i nästa vecka men minsta är 2,5 så det är kanske lite lite?

Min äldsta är snart 6 och väldigt duktig på längdskidor men vi har som sagt aldrig provat nedför. Gissar att han skulle digga det!

Äldsta är fyra, yngsta nio månader. Vid 2,5 kan man absolut testa. Man ska väl inte förvänta sig så mycket men en del är tidiga. Jag testade men dottern var ingen naturbegåvning.. ????

Hon åker inte helt själv än vid fyra heller, men de beror mest på att hon inte fått chansen att åka tillräckligt ofta. Två gånger hittills i vinter då Åre sket sig, men imorron ska vi på det igen. En sexåring kan man ju ofta bara förklara för hur man gör så löser dom det själva rätt fort. Se till att dom lär sig bromsa bara, många kör ju bara rakt fram.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-02-19 17:45:45 följande:

18.

Efter en vecka med influensa.... Inte så kul variant i år...

Team work out:

3 Rounds for time

50 wall balls (14 kg)

40 Box jumps

30 Ring rows

20 KB swing 16 kg

10 Partner medball situp

21.24

Jag fick göra det mesta på sista varvet för min partner var så sliten efter en månads semester utan träning. Alla andra var klara på 15-17min.

Tunga wallballs! Jag är sjuk nu också trist
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-02-19 20:46:15 följande:

Wall balls är det tyngsta och segaste jag vet. Vi har bara 14 och 20 kg att välja på....

Krya på dig!!

Oj, är det inte lbs (pounds)? Tjej/killvikter brukar ligga på det typ sex och nio kg och det är 14/20 lbs.

Tackar, jo det släpper nog snart
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-02-21 18:21:56 följande:

19. 

Igår tog jag kidsen med mig och checkade in dem på Minisats. Själv gick jag på pulse och core. Var två serier med 32 saxhopp och det känns i rumpan idag... 

Idag var det fotbollsträning med hela familjen fast mest kaffedrickning på mamman....

Vi åkte skidor igår, jag blev (no surprise) sämre av det, men dottern kan nu bromsa och svänga fast mest åt vänster ????

Jag har ordnat ett schema för tyngdlyftning som jag kommer börja följa, känner att jag behöver en bättre struktur. Jag har lallat runt mycket på sistone, open släpps på torsdag kul!
  • Studentpappa

Jag glömmer hela tiden att mina smileys i mobilen inte funkar i webbläsaren.. Därav alla frågetecken

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-02-21 22:17:52 följande:

Om jag får rekommendera så tycker jag att du ska ta med dottern i en half-pipe. Väldans bra träning för att våga svänga. Menar ju seff inte att hon ska åka i half-pipen så som det är tänkt men köra nede på botten och bli tvungen att svänga pga av kanterna. Om ni har en sån i närheten menar jag......

Närmaste jag vet är Åre ca 35 mil bort, men annars lät det som en bra idé
  • Studentpappa

Pass 19
    Ska testa ett tyngdlyftarschema nu i 6 veckor, många nya övningar och förhoppningsvis kommer jag ut med lite bättre teknik på andra sidan, kanske även lite starkare

Ska se hur det funkar att klippa och klistra ur ett ecxel. 

Vecka 1

Pass 1 

70%
    80%
    85%
    90%
    80%
    Styrkeryck
    42,5
    47,5
    50
    55
    47,5

3
    3
    2
    1 1
    3

88%
    100%

Ryckdrag
    52,5
    60

5
    3 3 3

105%
    112%
    100%

Ryckmark
    62,5
    67,5
    60

upp till pos 2
    3
    2 2
    3 3 3

70%
    80%

Benfram
    77,5
    87,5

4
    3 3 3 3

• Studentpappa

Var iaf hos sjukgymnasten igår då jag tröttnat på att ha ont i vänster fotled. Jag hade tydligen väldigt supinerade fötter, vilket var väldigt tydligt när jag fick det påtalat. Hade som en romersk båge under fötterna, det i sin tur leder till att det inte finns någon plats kvar i fotleden att flexa och det går då ben mot ben när jag tex gör benböj etc.

Detta påstod han gick att stretcha bort så jag har fått övningar som jag ska göra flera ggr om dagen. Återstår att se hur det fungerar, han gjorde illa mig så in i bomben igår så jag är övertygad om att det var som att föda barn

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!