Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa skrev 2012-05-06 19:01:04 följande:
    Tyvärr handlar det inte om vad jag trivs med utan vad min kropp accepterar. Det kan räcka med en promenad för att kroppen ska protestera ibland. Fast jag är glad över att jag hittat nåt som funkar som rehabilitering utöver alla dötråkiga sjukgymnastövningar. Jag vill komma tillbaka dit där jag orkar springa, cykla och gympa obehindrat. Jag är en sån som tröttnar snabbt så jag måste variera mig.
    Yoga var det som "räddade" mig efter diskskada bla. Nu kan jag ju springa etc igen men det var via Yogan jag fick till det igen (och Body Balance) jag har gått både på Power Yoga, Hatha och Ashtanga, Ashtanga har jag köpt lite DVD:er på så det går ju köra hemma. Ett tag yogade jag nästan varje dag! Och nu börjar jag sakna det lite så efter Gbgvarvet funderar jag starkt på att börja yoga igen.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-05-07 18:59:07 följande:
    Poweryoga har de på gymmet där jag har träningskort, men jag vet inte om det är för tufft?
    Nej, man utgår ju från sig. Vila i barnet om det behövs och prata med instruktären innan passet! Ofta har dom ju olika nivåer så du kan ju börja med den lättaste?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Sjuk,
    feber igår kv. Låg påbadrummsgolvet och mådde illa. Skakig idag, krampkäningar i benen och matt matt. Ingen feber dock. Känns taskigt, ska ju springa halvmaran gbgvarvet på lördag. HAr tränat extremt focuserat de sista 8 veckorna för detta. Formtoppat. Och innan dess har jag med kört hårt för detta och eg satsat med focus på det här loppet sedan i typ oktober. Så får man ngn skit NU! Kommer ju i nte kunna prestera på topp även om jag kan ställa upp. Hoppas på att kunna springa iaf

• MissKaos
    Busfröt skrev 2012-05-08 14:09:03 följande:
    Fy, krya på dig och lyssna på kroppen!
    Känner mig jättedeppig. OCh kroppen är ett mos.
    Gubben ylar om att jag har tränat för hårt så det skulle var det som kommer nu när jag har gått ner i intensitet. Jag behöver självklart ner i intensitet inför loppet men tror inte på att jag skulleha kört SÅ hårt. Äter för säkerhetsskull massor med bär, proteinrika saker etc för att booosta..
  • MissKaos

Hemma från jobbet idag med. Matt på fm, bättre nu. Ätit MASSOR idag utan reaktion från magen så den är nog bra igen nu, skönt det.!En halvmara med rallybajja känns inte som ngt att önska sig.  Blir ngn form av kolhydratladd helt oplanerat och helt ostrukturerat typ. Vila, totalvila -känns inget vidare.. MEn benmusklerna börjar kännas lätt svullna, eller fel ord dom lixom känns som om dom växer! Skumt. Borde sannolikt ha längre fram i tiden om det nu är att klohydratdepoerna fylls och att dom "läker" helt efter hårdträning och massage. Kände mig lite övertränad förra veckan och hade planerat att vila mkt denna veckan. Meninte 7dagars vila före lopp... Börjar känna mig sugen att springa nu. Men trött. Sömnig och trött..

• MissKaos
    Anders 990 skrev 2012-05-09 20:31:18 följande:
    Såhär nu efter 6mån styrketräning kan jag konstatera 6kg viktuppgång (76>82). Mitt nuvarande pass 'muskelär uthållighet' skall nästa vecka bytas ut mot 'body sculpting' vilket känns skönt. Har klrt detta nu ca 20pass. Behöver även börja cykelträna då mörksuggejakten närmar sig, cykling till och från jobbet räcker inte. Försöker hålla löpningen igång för att inte tappa flåset, körde 10km i lördas men har svårt att få till detta på vardagarna, då vill jag prioritera styrkan...svårt med så mycket träningsvilja då tiden inte räcker till.
    Kombipass?
    JAg har en favorit:
    5km löpning (på bandet) i ökande tempo. FÖrsta km uppv sen ökar du så sista går i maxad fart.
    Styrka -INTENSIVT!  jag brukar köra 30-45 min med focus på ben/bålstabilitet och en snabbis på övrigt.
    5km till på bandet. Återigen samma upplägg!

Det suger fint men bygger bra.. Pannben får man på köpet-

Ont som f-n i höften. Ffa på ena sidan. Märligt kommer nu? Men, det blri voltaren ikvälloch imorgon. OCH VILA! Säg till mig någon. ÄR nog hemma från jobbet imorgn med.
  • MissKaos

Varit och hämtat ut min nummerlapp. Och peppsprungit med
    http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=10150882745143147&set=a.386542453146.164860.158474348146&type=1&theater&notif_t=like

Känner mig nu ok!
    Fick en gratis kiropraktorbeh på mässan. Mycket välbehövligt. Det onda i höften kom från ryggen.. JAg gissar att massören släppte så mkt på spänningar i benen/rumpan att ngt i ryggen blev lidande. Han påpekade dock (kiropraktormänniskan) att jagbehöver styrketräna baken och coremusklerna. Var så kissenödig att jag höll på att kissa ner mig inte konstigt det inte fanns ngt där *s* MEN han har väl rätt. Åter gymmet efter varvet! Blev dock så blöt av den korta löpturen att jag fick köpa torra kläder *otur* HIttade en sketasnygg löpjacka vind/vattentät från Reebook för 300kr och en lager 2tröjja från Newline. kostade 250kr. Bra priser! OCH ett par korta löpthitgts som fick åka påse hem. 150 kr. Mkt nöjd, har en hel del udda tröjjor så ett par korta sommarbyxor till var behövt.

Nu, fikat och ätit en massa sött. Gott. På måndag ska jag börja försöka "stabilisera" min träningsnivå på ngt vis och lixom försöka få kroppen att landa på en konditionsnivå samtidigt som jag ska börja köra mer styrka. Och deffa, det är ju vår. Deff för mig innebär eg bara Inte Mera Kakor Och Sånt. Brukar gå väldigt bra när jag bara blir av med sockersuget. Mindre fett (ffa industritillverkat sådant, ägg och fet fisk är fina grejjer!) och mindre riktigt snabba kolhydrater. Mera protein och lite jävlaranama så är bikinin snygg på om 2 månader.. Eller ja, JAG är snyggare i bikinin.

• MissKaos

Börjar få lite nerver nu. Och har planerat min uppvärming på lopp-dagen. Tackar man för hjälpen med Även morgondagens pass noga uttänkt..

• MissKaos

Stela vader. Lite öm i lårmusklerna.
    Dålig kondis. Har npg varit för slö på intervallerna. Borde kört hårdare..
    Väger ett par kg mer än vanligt, tung.. (delvis pga ingen träning, mer kolhydrater och socker än vanligt = extra vätska i kroppen)
    Har en lite känning av att ha varit sjuk, lite seg..
    OCH! Hoppas man inte blåser av bron i morgon!
    JAPP! PRemiärnerver Första halvmaran man gör imorgon.
    Ätit en massa junk idag, det vart nog inte så smart. Hoppas det kommer ut före start! Vi fick nån tidning hemskickad, i den låg en hel stor 200gr Fazer mjölk med jordgubbar/vanilj. Mkt god. HELA var god före fikat *smart*

Well.. Jag har energi ikroppen. Är vilad. Hoppade över joggen idag, det blåser som f-n har cyklat till/från jobbet. Det fick räcka som uppmjukning. Fattar inte vad dom stela vaderna kommer av?

Hmmm....

Fårse om jag kommer runt..

• MissKaos

Slutresultatet blev 1.48:51
    HAlvnöjd, hade ett drömmmål på 1:45 men skulle nöjja mig med allt under 2h.
    Första 15 gick bra senbörjade det svida... Höll relativt jämt temp genom hela loppet. Det som jag inte gillade avar att andra bron, från Hisingen in mot stan, så sprang folk långsamt på vänstersidan svårt att komma om. Och då kom jag lite ur min rytm.
    Vila imorgon, korv och öl idag. Och sen är det på´t igen! Gbgmarathon alt halvmara i höst. Och däremellan några 20km lopp hoppas jag. Ska börja anmäla mig imorgon! Tänker mig att springa Åsaloppet (ett lokalt 10km lopp i Åsa här, strax utanför Gbg) IForm loppet och jag suger lite på Berlin Marathon i höst..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!