Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Sprungit 8km på 43 min. Förra året sprang jag 10km på 52(lopp) och jag HAR gjort 10km på 50/53 min i år. Nu tar det emot lite. Ska nog ha mens (gjort gravtest. Neg, blev lite nervös där -den är bara sen) + en liten förkylning i kroppen. Så det känns inte som dom bästa förutsättningarna på söndag. JAg som hade velat komma under 50min!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Beckaa skrev 2012-03-20 17:52:00 följande:
    Benböj på ett ben...
    www.dintraning.se/ovning/460/Enbensboj-Pistol...

Välkommen hit!
    Ska googla Cindy... :) Kör inte crossfit i box då jag bara tränar hemma, men tränar gärna crossfitinspirerat!
    WOHOO! Kul övning! Jag kommer ju i princip BARA springa dom närmsta 8 veckorna men sen kan man ju pröva!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Rakt in i väggen!

VAD är nu detta? Orkade knappt lyfta fötterna från marken idag. Skulle spinga en lugn tur på ca 13 km. Blev "bara" 10 och jag orkade knappt jogga sista biten hem. Benen känns som om jag hade cementskor och sprang i djup blötsnö. Inte ngn höjdare inför seedningsloppet på söndag. Ska nog ta en X-tra vilodag imorgon. Kroppen känns fortfarande jättejättetung och då ffa benen. Känns som om någon har drogat mig ungefär. Det var skitjobbigt att cykla hem från jobbet, jag trodde bara att jag behövde pumpa cykeln  & att jag ahde motvind. men det var nog mina ben det var fel på. Tips, någon?

• MissKaos
    Beckaa skrev 2012-03-21 20:24:50 följande:
    Låter som din kropp vill vila lite! tråkigt tråkigt men lyssna på kroppen!
    Ja, imorgon blir det ju vila..  Kommer inte orka ngt annat gissar jag. Sitter i soffan -ser knappt skärmen. Är inte van vid detta. Är van vid en kropp som orkar, som jag kan pressa vid behov etc. Funderar på vila imorgon, lätt kort jogg på fredag (vill inte stelna till innan loppet) massa stretch  och ett bad kanske? Och vila på lördag. Inget vin eller annan alkohol fre/lör så kroppen verkligen FÅR vila. Har nog sprungit endel trail det sista -det sliter betydligt mer än asfalt och eljusspår. Inte "riktig" trail kankse, men småstigar, rötter och sten och end el på klipphäll etc. Mkt uppför/nerför. SAmt haft en sjuk liten kille att ta hand om...

Men irriterande är det!

Fick ärets antikomplimang idag: Är du gravid.. Folk är så smarta! Nej, jag är förstoppad blev mitt (ngt sura) svar. Haha, den bara kom! Skulle väl inte sitta och tjata om min uppladdning för en halvmara om jag var gravid heller? Eller berätta om det goda rödvinet i helgen *suck*
  • MissKaos
    Beckaa skrev 2012-03-22 07:20:33 följande:
    Haha, neeej! Vilken klantig människa! Jag gissar att personen ifråga blev ganska tyst av ditt svar?

Jag är också trött och sliten i kroppen så tar det lugnt i veckan. Jag packar ner badkläder och får se om jag känner för att simma på vägen hem. Om inte blir det hem till soffan!
    Jao. Idag påpekade sambon at jag är jättesvullen över magen och ser helt sliten ut. Känner mig skum. Kanske ser jag svullen ut, typ virus som gör att det ömmar i muskler/leder och rånglar till magen..  Men ja, hon såg lite besvärad ut
  • MissKaos

På söndag går loppet! Känner att målet nu snarast är att ta mig imål. Trist då jag gjort delade träningspasspass om 10+10 km på 55+53min... och 14 km i terräng på 90min.. Det sista har jag eg börjat käna mig stark men men, maken hade EXAKT samma problewm igår och kom hem efter 4km, tror han hade planerat långpass på ca 10-15 typ...
     Vilade igår, ska ta en tur på bandet idag (så fint väder ute känns ju helt galet, men det är lättare att springa där..) ca 6km och kankse 3 stegringslopp om 100mk/st. Köra lite armar och axlar. Och stretcha! Sen ska vi göra våfflor, kolhydratladda lite redan idag

• MissKaos

6km lugn löpning på bandet. 3x100meter intervaller. En biceps, en triceps, en axel och lite planka och några armhävningar rejäl stretch. Ett lätt pass mao. Har ont i ryggen, skit! (har en gammal skada -diskskada- Trött och seg och benen är stumma *suck* Lopp på söndag, jajamensan..

• MissKaos

Det är 10km imorgon, seedningsloppet för gbgvarvet. Var i Nordstan och fick träningsråd av Maria Akaraka idag. Lät nog som om hon trådde på sub 2h på Gbg varvet. Tyckte jag skulle köra på på 2km intervaller och då i ca4:15 fart eller så. Ska givetvis testas!! Och backträning

• MissKaos
    Mollly skrev 2012-03-23 18:23:14 följande:
    Idag blev det vila för mig. Mina benhinnor hade så galet ont i går när jag tränade. Hoppas kunna träna imon igen. Dock har jag blivit snorig som bara den och nyser hela tiden. Det kan dock vara pollen lr liknande som  spökar.
    MAssa pollen! JAg har börjat med antihistaminer nu, fattadfe varför jag bara snorar..
  • MissKaos

YEYYYYYYYYYYA!  Gjorde seedningsloppet (10km) på 48:10 och tror Akraka har rätt. JAg ska ner under 2h på varvet om det ska vara en utmaning.
    Imorgon påböjas hårdträning inför den stundande halvamaran med ett 8km lung distans på lunchen -efter ett tandl besök. Ska deffa ner 2kg (om jag kan) och hoppas tjäna sekunder på det.

Mitt mål var ju under 50min, så jag är SÅ stolt nu. Löjligt eg, över ett lopp.. Med idealiska förutsättningar lättsprunget inga backar etc..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!