• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Tullemi

öööh, vad är det med mig? Kan det vara det konstiga vädret som gör mig så trött i huvudet? Känner mig nästan lite bakfull eller som om jag ska bli sjuk . Jag vill ju verkligen träna ikväll och hoppas jag orkar.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Gunsan75

Körde ett pass löpning i kuperad terräng igår, 13km blev det. Nu är jag precis hemkommen från gymmet där det blev ett pass på 75 minuter. Känns bra.
    Tanken är långpass löpning i morgon, minst en halvmara om min löparkompis kan.. Har så svårt att löpa längre sträckor själv.
    Min backup om hon ställer in i morgon är nog att köra intervaller.

• Tullemi
    Gunsan75 skrev 2011-07-15 11:47:00 följande:
    Körde ett pass löpning i kuperad terräng igår, 13km blev det. Nu är jag precis hemkommen från gymmet där det blev ett pass på 75 minuter. Känns bra.
    Tanken är långpass löpning i morgon, minst en halvmara om min löparkompis kan.. Har så svårt att löpa längre sträckor själv.
    Ojoj, inga dåliga pass du kör . Impad!
  • Jennie med ie
    Gunsan75 skrev 2011-07-15 11:47:00 följande:
    Hmm, 13 km löpning känns som en utopi här Men det låter jättehärligt att liksom vara en "löpare", jag är avundsjuk.
  • Tullemi
    Jennie med ie skrev 2011-07-15 11:54:13 följande:
    Hmm, 13 km löpning känns som en utopi här Men det låter jättehärligt att liksom vara en "löpare", jag är avundsjuk.
    13 km i kuperad terräng dessutom ....hade jag aldrig fixat, ligger långt bort om man säger så
  • Jennie med ie
    Tullemi skrev 2011-07-15 12:02:51 följande:
    13 km i kuperad terräng dessutom ....hade jag aldrig fixat, ligger långt bort om man säger så
    Jag hade kanske kunnat fixa det nån gång i framtiden om jag verkligen fokuserat på just den saken men jag är liksom ingen löparpersonlighet så och har ingen löparkropp heller (ska vara försiktig med löpning ö h t p g a överrörliga leder men jag joggar ändå) och fokuserar hellre på annat som känns mer som JAG Men det verkar så härligt, och "enkelt" liksom. Snöra på sig skorna och ge sig ut, nästan oavsett var man befinner sig....
  • Gunsan75

Kuperat tycker jag är så mycket roligare än att springa på platten, man får naturliga växlingar. Där jag sprang är det dessutom underbar natur och man har utsikt över mälaren på många ställen efter spåret.

Jag har ju precis gjort en svensk klassiker med målet att bara utföra den och nu har jag påbörjat träningen för klassiker nr2 där jag ska försöka prestera i stället. Kanske inte några fantasitider, men att slå mina egna tider jag gjort under året.

All träning är ju bra träning

• Jennie med ie
    Gunsan75 skrev 2011-07-15 12:08:55 följande:
    Kuperat tycker jag är så mycket roligare än att springa på platten, man får naturliga växlingar. Där jag sprang är det dessutom underbar natur och man har utsikt över mälaren på många ställen efter spåret.

Jag har ju precis gjort en svensk klassiker med målet att bara utföra den och nu har jag påbörjat träningen för klassiker nr2 där jag ska försöka prestera i stället. Kanske inte några fantasitider, men att slå mina egna tider jag gjort under året.

All träning är ju bra träning
    Att besegra sig själv är viktigare än att besegra nån annan Jag för protokoll vid varje styrketräningspass t ex, har fina exceldokument som jag för in vikter, repetitioner och ev. kommentarer i Just för att kunna jämföra med mig själv, se förändringar och se eventuella icke-förändringar. Vad _andra_ tar är oviktigt, jag vill utmana mig själv.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!