• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennnyn
    Gryndrömmen skrev 2011-07-14 07:03:33 följande:
    Kör jag med än sålänge, är lite sugen på att börja köra splittade program men det får vänta tills jag ska börja forma kroppen sen :)
    Jag kör splittade program sedan någon månad tillbaks. Märker faktiskt redan skillnad på kroppen, vilket känns skoj. Kör för närvarande en tre-split och har delat upp det följande:

Pass 1: Axlar, bröst, triceps
    Pass 2: Rygg, Biceps
    Pass 3: Ben, Mage

Detta funkar bra för mig!
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-07-14 13:51:45 följande:
    Jag kör splittade program sedan någon månad tillbaks. Märker faktiskt redan skillnad på kroppen, vilket känns skoj. Kör för närvarande en tre-split och har delat upp det följande:

Pass 1: Axlar, bröst, triceps
    Pass 2: Rygg, Biceps
    Pass 3: Ben, Mage

Detta funkar bra för mig!
    Hur länge dröjde det från det att du började styrketräna fram tills dess att du började med splittade program?
  • Gryndrömmen

När jag når mitt mål så ska jag börja med splittade program :) som sagt, för att forma kroppen. Har hört av många att man snabbt märker stor skillnad kroppsmässigt.

• ETSS
    Gryndrömmen skrev 2011-07-14 15:02:57 följande:
    När jag når mitt mål så ska jag börja med splittade program :) som sagt, för att forma kroppen. Har hört av många att man snabbt märker stor skillnad kroppsmässigt.
    Vet inte hur jag ska göra, har ju nyss börjat på gym men ska då definitivt inte gå ner mer i vikt, behöver forma det jag har och bli lite fastare, kanske jag skulle börja med splittade program på en gång?
  • Jennie med ie

Jag började också med helkroppsstyrka ca 2 gånger/vecka och mest fokus på konditionsträningen. Sen delade jag överkropp-underkropp. Och nu delar jag på 4 kan man säga. Ben/rumpa för sig. Bröst + biceps och underarm. Axlar + triceps. Och rygg + mage. Jag tycker de kombinationerna fungerar bra. Men ibland kör jag magen ihop med benen och kastar in ryggen ihop med axlarna om jag tycker det blir för lång paus mellan träningarna annars

Om det är så man "ska" göra eller ej enligt proffsen vete fasen, men det kan kvitta Jag är ju glad amatör trots allt...

• ETSS
    Jennie med ie skrev 2011-07-14 15:12:18 följande:
    Jag började också med helkroppsstyrka ca 2 gånger/vecka och mest fokus på konditionsträningen. Sen delade jag överkropp-underkropp. Och nu delar jag på 4 kan man säga. Ben/rumpa för sig. Bröst + biceps och underarm. Axlar + triceps. Och rygg + mage. Jag tycker de kombinationerna fungerar bra. Men ibland kör jag magen ihop med benen och kastar in ryggen ihop med axlarna om jag tycker det blir för lång paus mellan träningarna annars

Om det är så man "ska" göra eller ej enligt proffsen vete fasen, men det kan kvitta Jag är ju glad amatör trots allt...
    Hm då får jag fortsätta med helkropp några gånger till, sen kanske dela upp i "över" och "under" och testa det.
    Är ju glad amatör jag med, men gillar träning alltmer Glad
  • Neblina

Var tränar ni?
    Verkar ju vara så dyrt, gick tidigare på nautilus men där kostar det 250 kr i månaden.

Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Jennie med ie
    Birdie skrev 2011-07-14 15:18:57 följande:
    Var tränar ni?
    Verkar ju vara så dyrt, gick tidigare på nautilus men där kostar det 250 kr i månaden.
    Fitness24Seven. 199 kr/månaden och det tycker jag är billigt. Visst kan det ibland vara kö till vissa maskiner men det kan jag stå ut med och oftast flyter det på bra och jag kan träna på vilket av kedjans gym som helst dygnet runt. Tycker inte 250 kr är dyrt heller, inte om man utnyttjar det några gånger/veckan.
  • Jennie med ie
    ETSS skrev 2011-07-14 15:17:41 följande:
    Hm då får jag fortsätta med helkropp några gånger till, sen kanske dela upp i "över" och "under" och testa det.
    Är ju glad amatör jag med, men gillar träning alltmer Glad
    Jag får påminna mig själv ibland om att jag är just amatör, för ibland kräver jag av min kropp att prestera nåt som mer hör tll proffsnivå och det funkar ju inte Jag har mest sett till att få såpass mycket hjälp och info att jag inte utför övningarna fel så att säga och därmed riskerar skador i onödan, i övrigt kör jag efter eget huvud och efter tips på t ex styrkeprogrammet.se (eller .com?) ang övningar och så.
  • Neblina
    Jennie med ie skrev 2011-07-14 15:21:20 följande:
    Fitness24Seven. 199 kr/månaden och det tycker jag är billigt. Visst kan det ibland vara kö till vissa maskiner men det kan jag stå ut med och oftast flyter det på bra och jag kan träna på vilket av kedjans gym som helst dygnet runt. Tycker inte 250 kr är dyrt heller, inte om man utnyttjar det några gånger/veckan.
    Nej kanske inte är så dyrt,m men det käns när man är sjukskrivet, man sitter ju inte med världens starkaste ekonomi precis.
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!