• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS

Favete linguis, sen blir det FinnCrisp med något gott gish på Glad

• Tullemi

Så fort jag har semester så sabbar jag min kosthållning, dvs jag fortsätter äta skräp när semestern är över Skrikandes. Idag åt jag korv & bröd på Ikea och till det en LÄSK Förvånad. Jag kan väl äta nån korv ibland, men helst inte Ikeas myskokorvar då. Har även hittat snask, som inköptes på DK-färjan och det var jag ju tvungen att smaka på, ååååh *morr*.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm
    ETSS skrev 2011-07-15 17:12:14 följande:
    Favete linguis, sen blir det FinnCrisp med något gott gish på Glad
    Jag gillar't!
  • Tullemi

Jaha, det blir inget gym idag . Maken kom hem nyss och gymmet stänger om 40 minuter. Får bli lite friluftslöp sen istället....om det inte regnar tooo much dvs.

Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-07-15 17:13:51 följande:
    Jag gillar't!
    Hemmagjord coleslaw eller avocado och tomatröra med löksalt, vi får se, FinnCrisp är garanterat Glad
  • Scratchy
    ETSS skrev 2011-07-14 06:06:04 följande:
    Godmorgon och välkomna nya som gamla :)
    Tack!!!
  • Scratchy

Jag har jättesvårt att äta mycket mat. Blir mätt snabbt och kan inte äta igen på flera timmar.

Vilken mat är bäst att äta för att få i sig så mycket av det man ska som möjligt även om man håller portionerna små?

• ETSS
    Scratchy skrev 2011-07-15 19:03:22 följande:
    Jag har jättesvårt att äta mycket mat. Blir mätt snabbt och kan inte äta igen på flera timmar.

Vilken mat är bäst att äta för att få i sig så mycket av det man ska som möjligt även om man håller portionerna små?
    Skippa lite kolhydrater (mindre bröd, pasta, potatis ris) och lassa på med proteiner och fett så får du det mest nödvändiga om du inte har så stor aptit. Måste säga att jag är lite avis, själv äter jag som ett helt gäng skogshuggare :)
  • Thomas 66
    Scratchy skrev 2011-07-15 19:03:22 följande:

Köp en mixer och blanda lite protein drinkar ca 2 gram per kg kroppsvikt per dag, men du behöver kolhydrater och fett med. Kör kolisar under dagen  med protein och fett och mest fett protein på kvällen. Sen behöver du snabba kolisar och protein innan och efter träning.Så det här med när var och hur man ska äta beror ju lite på när man tränar
  • Jennie med ie

Idag var antagligen sista gymbesöket på en dryg vecka, och jag tänkte köra benstyrka. På uppvärmningen (25 minuter uppförsgång på bandet) kändes det lite tveksamt i låret men jag tog en chansning och körde styrkan ändå. Och det kändes OK sen. 60 minuter ben/rumpa och mage. En snäpp tyngre än de senaste mag- resp. ben-passet och i regel lite färre reps (utom på crunchesen då, de är ju utan tyngder). Och sen 10 minuters gång till som nervarvning. det kändes gott efteråt.

Imorgon är det enligt målsättningen OK med en vilodag, men det blir nog en morgonpowerwalk ändå. På söndag åker vi på en semestertripp under en vecka och då får hantlarna och löparskorna följa med och så blir det kanske lite av varje. Kanske ett överkroppspass och ett underkroppspass med det jag får ihop med hantlar och kroppsbelastande övningar. Och konditionsträning efter ork och väder

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!