Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Scratchy skrev 2013-12-04 21:59:36 följande:
    Jo, men halsfluss är ju ganska okej. Men när det är i andra delar kroppen menar jag. Jag fick streptokocker en gång i foten, och det blev en vecka på sjukhus. Det var på gränsen att jag fick benet amputerat. Hade jag väntat tre dagar hade jag garanterat inte överlevt. Jag reser alltid med antibiotika, kanyler och koksaltlösning när jag är i djungeln efter det. Det var ren tur att jag var i närheten av ett sjukhus den gången.

Så, våra referensramar för ordet streptokocker är nog lite olika, och det var därför jag frågade. Du verkade lite väl lugn...
    När man söker på vc för misstanke om streptokocker så får man fylla i en lapp och där frågar de om man haft inflammationer i nagelbanden, så jag vet att det hänger ihop. Fast som MissKaos säger så finns det olika sorter. nog för att en förskola kan kännas som en djungel på flera sätt ibland, men det är ändå viss skillnad mot den riktiga.
  • Wilowa

Varit och tagit prov på mina nagelband och nu börjar jag känna i halsen med...lätt temphöjning har jag med, så ingen träning för mig på ett tag tror jag. Det är så det blir när man återvänder till bakteriehärden efter nästan tre veckor hemma... Obestämd

• Wilowa

Kört ett halvdant pass hemma, orkade inte mer efter en vecka på heltid...bättre än inget.

• Wilowa
    Wilowa skrev 2013-12-05 19:00:37 följande:
    Varit och tagit prov på mina nagelband och nu börjar jag känna i halsen med...lätt temphöjning har jag med, så ingen träning för mig på ett tag tror jag. Det är så det blir när man återvänder till bakteriehärden efter nästan tre veckor hemma... Obestämd
    Vaknade frisk i morse med mindre ont i nagelbanden.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2013-12-08 10:36:12 följande:

5min eller så..

Jag har varit uppe ett par ggr pga sdr. Så typ 4 besök där under graviditeten?

Detta är inte fl ont det är ngt annat. Kanske dricka mkt vatten och duscha eller ngt. Suttit mkt still nu är inte van vid det.
    Borde du inte ringa in och kolla med dem? Blödning och ont i magen låter som att det borde kollas upp. Lycka till!
  • Wilowa

Idag har jag varit på gymmet för första gången på nästan två veckor...skönt!

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-12-10 13:53:09 följande:
    Mja. En blödning. Förmodligen av slemhinna så helt ofarligt. Inga sdr. Det hade varit bra nu.. och överyidrn. Ja eg är man ju inte över tidrn försen på bf+14. Man är ju inte sjuk som gravid. Sen kanske man får anpassa det man gör.. här är isgata ute. Så ut kan man inte gärna gå. . Idag blev det då ultraljud och sen promenad i shoppingcentret. Fan vad prylar!
    Roligast var stt testa en massagemaskin med värme i. Skön för ryggen mem dyr.. hur som försäljaren kom oroligt och varnade för att den skulle kunna få igång förlossningen... hmm ja, hoppas kan man ju.
    MissKaos skrev 2013-12-10 11:25:31 följande:
    Kroppen behöver rörelse.. får vatten etc om jag inte rör mig. Nu är det mer mentalt jobbigt att inget händer..
    Målbilder? Moahh... ge mig knark! Ut kommer dom. Ärligt det gör så ont att föda att man är beredd att skära av närmsta snopp. Eöler så. Men det är en häftig upplevelse!
    Jag tror du har koll på vad du klarar och inte klarar...

• Wilowa
    MissKaos skrev 2013-12-13 10:56:57 följande:
    Känner för att döda. Vad som helst.
    Bf+6. Varit på ica. Lussefirande på dagis, blir trött på alla som frågar är det inte dax snart..
    Ska till jobbet i em på jul/Lussefirande.
    Max åtta dagar kvar och då är det inte ens jul än.
  • Wilowa

Tränat idag igen, precis som jag misstänkte så är det jättesvårt att hinna/orka träna nu när jag jobbar heltid.

• Wilowa
    Eleonor86 skrev 2013-12-15 11:31:49 följande:
    Flickor och pojkar! Hur loggar ni er träning? Med en app eller skriver ni för hand? Jag har appen Jefit just nu som har gett mig många gråa hår och då har jag inte ens fyllt 30 än! Har ni några tips och idéer?

Vad är det du vill ha ut av loggandet? Det har ju lite betydelse för vad som passar bäst. Jag har skrivit ut ett almanacksblad som jag skriver upp när jag varit till gymmet, hur många steg jag gått och om det hänt nåt annat som påverkar min träning. Övningarna håller jag i huvudet. Mitt syfte är mer att hålla koll på hur ofta jag tränar eftersom tid och ork är mitt problem just nu. Kommer jag bara väl till gymmet så kör jag samma program än så länge (rehabtränar). Fast jag tycker det är enklare med penna och papper och funderar på att köpa en "träningskalender" efter jul.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!