Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Scratchy skrev 2014-01-19 17:04:49 följande:
    Det var så jag gjorde när jag fick hjärtmuskelinflammation, och sen blev det ingen träning på två år.
    Nej jag vet och därför har jag heller inte tränat nåt, men jag känner att kroppen börjar protestera. Jag rehabtränar fortfarande och känner att kroppen saknar träningen...vill verkligen inte komma tillbaka dit jag var i höstas då jag knappt kunde stå på benen. Jag tänker ta en lugn längdskidtur nu ikväll så kroppen får röra lite på sig, hoppas att det räcker som träning. Än så länge belastar vanliga promenader för mycket annars hade jag tagit en lugn promenad.
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2014-01-19 18:03:48 följande:
    Jag förstår dig. Men lugn och fin. Själv ska jag trotsa en begynnande förkylning och gå till gymmet i kväll. Jag vet att det är en dålig idé, men är man trainoholic så är man.
    Haha! Så säger du till mig att vara lugn! Jag som inte varit på gymmet på över en månad...därför som jag börjar bli lite orolig nu. Första veckorna åkte jag skidor, men de två senaste har det bara blivit en väldigt lugn skidtur på knappt 4 km.
  • Wilowa

4,5 km skidor fick det bli, mest balansträning faktiskt då spåren inte var de bästa...perfekt träning för mig! Axlarna och skuldrorna mådde även bra av att få röra lite på sig.

• Wilowa
    Scratchy skrev 2014-01-19 20:08:59 följande:
    Det kallas dubbelmoral. Väldigt användbart.
  • Wilowa

Röntgen av bihålor idag, väntar på att min läkare ska höra av sig...

• Wilowa
    Scratchy skrev 2014-01-20 18:42:35 följande:
    Vad säger läkaren/sjukgymnasten? En bra sjukgymnast är den billigaste PT:n man kan skaffa.
    Ja verkligen! Min sjukgymnast har satt ihop bästa passet åt mig och jag betalar inte ett öre då det går på högkostnadsskyddet.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-01-20 19:51:11 följande:
    Jag har träningsvärk i magen idag känner jag. Efter 10min träning av coren igår? WTF???

Torsdagar kommer det bli träningsdagar för mig och bebisen eter efterkontrollen till att börja med.

Bra att du låter bäbisen träna med, det ska börjas i tid!
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2014-01-20 17:43:03 följande:
    Röntgen av bihålor idag, väntar på att min läkare ska höra av sig...

Inget större fel på mina bihålor, ska avvakta och se vad som händer när jag slutar med pc och drar ner på Nasonex. Kan vara kroniskt, typ astma fast i näsan...eller vad han nu sa. Antar att jag kan börja träna igen då, men imorgon ska jag till slalombacken och glida runt lite bland alla barn.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-01-21 13:30:25 följande:
    Det är tamigtusan dax! Otränad unge? Så 1985...
    Det är nog brs med special pass för mammor i början. .
  • Wilowa

Idag har jag äntligen kunnat träna, hade egentligen kunnat börja under veckan men orkade inte då. Jag är inte helt återställd än så orken tryter i veckorna. Det var jätteskönt, men jag körde mitt lite lättare hemmaprogram. Jag hade även tänkt åka längdskidor i eftermiddags, men jag hamnade hos jourläkaren med sonen istället. Han körde in i sargen med knät först på en match idag, men som tur var så var det ingen fara. Jag hade även tänkt åka skidor i torsdags när dottern hade slalomträning, men då blev hon pååkt av en pulka och kunde inte ha pjäxorna på sig...otursvecka!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!