Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Hemma efter några riktigt fina skiddagar i Sälen! Ja dimman låg tät, men skidåkningen var underbar! Kan dock erkänna att jag saknar solen nu och är inte alls glad över att det eviga snöandet och dimman följde med oss hem.
    Av 18 dagar i fjällen den här vintern så har två dagar varit klara och en av dem var det storm. Det märks även på snödjupet, det är otroligt mycket snö där uppe! Pratade med flera om det och ingen visste när det senast var så mycket snö.

• Wilowa

Om en vecka tar de bort isen i ishallen och snön i backen smälter i rask takt bort...snart får jag mitt liv tillbaka. Då ska det bli ordning träningen igen och orkar jag inte det så blir det sjukskrivning några timmar i veckan.

Fast nu har jag fått ett nytt problem, mitt knä gillade inte riktigt att jag trillade i slalombacken förra helgen. Kände lite dagen efter, men sedan inte på hela veckan förrän igår.

• Wilowa
    MissKaos skrev 2014-03-15 18:41:01 följande:
    Sur.
    gubben var på gymmet sålänge att jag inte han mitt pass. Han slulle köpa choklad på hemvägen. Kom hem med dessertostar (jag avskyr ost ) jätteglad. Jordgubbar o grädde. Inte vaf jag ville ha. Gah!
    ingeb choklad.
    Min gubbe stannade hemma med dottern igår och jag tvingades åka själv på hockeycup. Jag och sonen åkte 7.00 och kom hem 23.00, men idag får allt både gubbe och dotter följa med. Tungan ute Jag vägrar åka själv igen, så kul var det inte att sysselsätta sig i en liten håla där alla affärer stänger 14.00...alla de fem som var värda ett besök.

Efter dagens match så är hockeysäsongen över och efter nästa helgs slalomtävling så är nog den säsongen över med...ja i alla fall här hemma, i sälen fortsätter den ett tag till. Det innebär att jag får mitt liv tillbaka och jag kan börja träna ordentligt igen...om nu bara mina bihålor lugnar ner sig igen, var optimistisk och lät bli medicinen några dagar och det straffade sig.

Hoppas du får träna idag istället då MissKaos och att du fick din schåååklaaa!
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2014-03-16 07:53:25 följande:
    Min gubbe stannade hemma med dottern igår och jag tvingades åka själv på hockeycup. Jag och sonen åkte 7.00 och kom hem 23.00, men idag får allt både gubbe och dotter följa med. Tungan ute Jag vägrar åka själv igen, så kul var det inte att sysselsätta sig i en liten håla där alla affärer stänger 14.00...alla de fem som var värda ett besök.

Efter dagens match så är hockeysäsongen över och efter nästa helgs slalomtävling så är nog den säsongen över med...ja i alla fall här hemma, i sälen fortsätter den ett tag till. Det innebär att jag får mitt liv tillbaka och jag kan börja träna ordentligt igen...om nu bara mina bihålor lugnar ner sig igen, var optimistisk och lät bli medicinen några dagar och det straffade sig.

Hoppas du får träna idag istället då MissKaos och att du fick din
    men jag skrev ju schååklaa sist i inlägget. Vart tog det vägen...tur att du verkade fatta ändå MissKaos.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-03-17 19:08:30 följande:
    Motsträvig bebis som vägradr samarbeta ochsova när jag ville träna.
    Så här blev det:
    15min spinningcykel m bebis vaken i vagnen.
    plankor 1*3min raka och sneda m bebis liggande på matta o ammningspaus.
    kört vagnen över en tröskel 10 ggr eller 100. Somnade.
    30min spinningcykel
    Bebissamambrott i omklädningsrummet.
    Katastrofresa hem
    Var det du eller bäbis som somnade?
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-03-17 19:56:42 följande:
    Jag är trött nog min säng är mysig nattetid. Jag vaknade av att jag låg ytterst på kanten blickstill inatt. En tremånaders kan ta plats..
    Tack jag känner igen det där...är faktiskt inte så mycket bättre när de är tolv heller.
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2014-03-17 20:35:39 följande:
    Hur har ni det i tråden? Har inte varit här på ett tag.

Jag undrar hur ni tänker om stabiliserande core-träning varje dag. Jag har lagt viktlyftandet på hyllan lite granna det senaste och deffar lite. Men vill inte få tillbaka ryggproblemen. Så jag kör goblin squats (väldigt lite vikt) och plankan och lite sånt. Kan man köra det varje dag, eller borde man inte?
    Beror inte det mycket på hur mycket man belastar i övningen? När man rehabtränar så kan man ju ibland få göra en övning flera gånger varje dag.
  • Wilowa
    Scratchy skrev 2014-03-17 20:49:17 följande:
    Jo. Jag belastar lite. Jag tänker mer om man kan träna stabiliserande muskler oftare än andra. Det var så jag menade. Typ.
    ...och jag menade att det borde man eftersom det är så man rehabar många gånger. Det är ju ofta stabiliserande muskler som tränas vid rehab. Huvudsaken är att man inte belastar så mycket varje gång i så fall.
  • Wilowa

Hur svårt kan det egentligen var att bryta en dålig vana och ersätta den med en ny? Väldigt svårt tydligen, jag drar på min träningsstart så mycket jag bara kan. Jag vet att det beror på att jag är helt utsliten efter en tuff vinter med lite tid för mig själv hemma och väldigt rörigt jobb...plus att jag inte började på topp efter min sjukskrivning. Fast samtidigt så vet jag ju att jag blir piggare av att träna om jag bara kommer igång.

...tvingar upp mig själv till garderoben där träningskläderna ligger och väntar på mig. Blir så arg på mig själv!

• Wilowa
    Wilowa skrev 2014-04-06 19:16:05 följande:
    Hur svårt kan det egentligen var att bryta en dålig vana och ersätta den med en ny? Väldigt svårt tydligen, jag drar på min träningsstart så mycket jag bara kan. Jag vet att det beror på att jag är helt utsliten efter en tuff vinter med lite tid för mig själv hemma och väldigt rörigt jobb...plus att jag inte började på topp efter min sjukskrivning. Fast samtidigt så vet jag ju att jag blir piggare av att träna om jag bara kommer igång.

...tvingar upp mig själv till garderoben där träningskläderna ligger och väntar på mig. Blir så arg på mig själv!
    Så där ja, att skriva här tog skruv. Nu har jag tränat ordentligt för första gången på flera veckor...känns riktigt bra, ja nu i alla fall. Hur det känns imorgon när träningsvärken slår till ihop med vikariekaoset vi har på jobbet återstår att se. Det finns inte en vikarie att få tag på i hela kommunen, inte om man går den rätta vägen i alla fall.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!