Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

JIPPIEEEEEEEE!
    Ska in ch köra klass på fredag FÖrsta gången på ngt ÅR! Och det ska bli så j-a kul!!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Ziraya skrev 2012-07-11 17:58:32 följande:
    Ja, precis! Jag är så otroligt motiverad just precis nu! och jag är så rädd att jag ska tappa motivationen inom några dagar. Jag har skrivit ett dokument nu med träningsdagbok, mål och delmål i alla fall.

Jag har satt ett par enkla delmål en vecka, resp. 3 veckor fram från och med nu. Jag hoppas att det hjälper mig att hålla motivationen uppe. (Delmålen handlar om att minska någon cm i mått runt midja/mage/lår, samt att klara av plankan i 10 sekunder resp. 15 sekunder 3 veckor framåt).
    Kul!
    Då tipsar jag oma tt skriva in ett långsiktigt mål, med delmål på vägen sas. OCH att posta här, det hjälper!

Efter att inte hainstruerat på ca 1,5år -har varit helt omotiverad-ska det bli skitkul att köra på fredag! På en för mig helt ny anläggning. Nära hemma YEEES! Måste masa mig in i gymmet med och köra lite, slarvar så gärna med styrkan och det syns och märks ganska snabbt. Dessutm är detta bara ett 45 min pass, jag brukar väl köra det dubbla typ..
    Imorgon löpning! MINST 10+10km. Målet är ju alltid att öka sista sträckan och så faller jag för latmasken på hemvägen så blir det "bara" 10+10.
    Ett back eller intervallpass i helgen vore fint att få till, och gärna ett pass till -en långlöpning helst!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-11 21:23:57 följande:
    Nu har jag fått frossa igen. Varför får jag det så ofta efter träning? Har aldrig frossa annars bara efter träningspass. Inte varje gång men ca varannan
    Vad äter du DIREKT efter träningen? Och före? Vätskebrist kan det vara med. Drick under dagen. Det du dricker under passet är eg skitsamma ch försent.
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-11 21:35:36 följande:
    Jag äter något lätt ca 2 timmar innan träning. Efter träningen äter jag protein rik mat, massa grönsaker och så. Vatten dricker jag alltid mycket och har alltid gjort. Ca 1 1/2 liter dagligen. Har jag tränat för hårt? Säger min kropp ifrån på något vis?
    Du har en lucka i ca 20 min efter genomfört pass -DÅ ska du återföra lite, snabba kolhydrater och lite proteiner. ca 20gr proteiner och 40gr kolhydrater om det inte är extrem träning (kondition) vi pratar om då kan man behöva 1g kolhydrater/kg kroppsvikt. tex 1 gainomax el liknande återhämtningsdryck. 1-2bananer + proteinberikad mjölk. en SKYR + 1banan och/eller russin. Detta gör även kroppen redo för nästa pass..
  • MissKaos
    Ziraya skrev 2012-07-11 21:52:43 följande:
    Okej! Jag har skrivit ned 3 mål som jag vill uppnå:
    - Mitt långsiktiga mål inom träningen är att orka träna intensivt i en timme. Det vill jag kunna göra.
    - Mitt andra långsiktiga mål är att inte få ont i armar, axlar eller rygg när jag sitter framför datorn (jag spelar mycket, det är min hobby).
    - Mitt tredje mål är att gå ned till 57 kg, men det här målet är lite inom parentes eftersom jag inte vet vad jag väger nu. Jag tror min vikt ligger runt 65 kg, men jag är osäker. Jag går mest på mått, för jag har inget batteri till vågen :P

Låter det som ok mål?
    Jättebra mål!

Sluta köra innan du skadar dig (och ja, jag har gått över gränsen och kört tills jag har spytt) Du kommer få resultat snabbt Vikten är ju ganska oviktig om man inte ska tävla i ngt me dviktklasser. Eller är som mig: Går jag ner lite nu springer jag snabbare. Mindre att dra på i spåret och jag tjänar ngn sek/km... Vill ner under 45min på 10km. Det är mitt mål! Och evt Sthlm Marathon nästa år. Och en halvmara i höst -gärna på 1:45 *s*
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-07-11 17:15:26 följande:
    Före min träning kom igång på allvar *ryser*

Efter 5,6 månader av intensiv träning

Du har varit snygg hela tiden.
    Gå INTE ner mera, då kommer du se sjuk ut.
  • MissKaos

Den enda bilden jag hittar, samma som ni har sett innan... Från februari. Fettat till mig lite sedan dess -tyvärr.. + 2kg skulle jag tro.
  • MissKaos
  • MissKaos

Turkiet förra sommaren:

• MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-07-12 13:39:32 följande:
    Skitsnygg!!!
    Bätter än bilden jag har som presbild iaf
    Sk visa bilder på när jag ammade +10-15kg.. Efter hormonbeh och gravidtet *gulp*
    NU vill jag deffa ner mig som i februari!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!