Inlägg från: ander25k |Visa alla inlägg
  • ander25k

Träningsnördar - här samlas vi!

Otroligt , det vart benträning idag med , börjar bli lite trött på att inte kunna köra nått annat pga min skadade armbåge .
    Men 5X5 på 90 kg i frontböj
    och 5X5 i vanlig knäböj idag på samma vikt , ids inte lasta på mer pga att jag börjar vara sliten i benen :)

• ander25k
    Maria1982 skrev 2013-09-24 12:09:48 följande:
    The day efter bodypump med mycket fokus på ben Blir ju värre i morgon
    :) , bara beställa massage .
  • ander25k
    Michael 310 skrev 2013-09-27 08:16:16 följande:
    Suck hopplöst och försöka springa efter man jobbat natt, går långsamt och känns som att man ska dö. Men men skönt och vara klar med dagens träning.
    Konstigt , alla mina personliga rekord är satta efter natt veckan , ( Styrka ) så jag har alltid varit på topp .
  • ander25k

Gubben beslutade sig för att stega upp träningen och köra Max lyft om 3 veckor, bara för att kolla hur kroppen reagerar på satsningen, målvikterna uppsatta.

• ander25k
    MissKaos skrev 2013-10-03 08:57:37 följande:
    Kul vilka är målvakterna?

Ska gymma idag. Kan inte köra på för hårt men kör igenom kroppen iaf. Bra övninfar som funksr med mage någon?
    Ben är svårast. 90grader m pilatesboll är det som funkar bäst. Hade önskat mig ett riktigt benpass! Kör väl lätta mark med. Fler dips. Nån bicepc curl och axlar. Rodd i trx. Bänk går inte, sned funkar. Bröst i kabelcross.
    Något blir det iaf..
    Vi säger att det är + 100 kg i benböj och +100 kg i marklyftet , säger istället när vikterna är uppnådda
  • ander25k

Det bästa med kvinnor och träning , det är att dom vet hur viktig ben och bålträning är för kroppen,man ser inga kvinnor med breda axlar och pinn ben .

• ander25k
    Scratchy skrev 2013-10-05 12:28:17 följande:
    Haha... vilken ytterst märklig analys...

Är kanske lite trött på att se alla grabbar träna överkroppen ,men det är klart, ingen stör mig vid knäböjs ställningen
  • ander25k
    MissKaos skrev 2013-10-07 09:24:22 följande:
    Jo jag! Jag gillar smithmaskinen. Går göra annat än knäböjj i den. Både bänk/snedbänk samt en bra övning för ryggen. Sätt stången ganska lågt. Fötterna på en stor boll. Så drar man sig upp till stången (rak kropp) som en omvänd armhävning typ. Så mig gillar du INTE i den maskinen... *s* Förerar ifs att köra böjj med fri skivstång. Man får med småmusklerna på ett annat sätt än i maskin..

Men ja, många tjejer kör mkt ben. Många glömmer dock sin axelträning och är rädd att bli biffiga på armar etc... Så  man ser ju många tjejer som borde lassa på dubbla vikter och ta i lite! 3 set och 200 reps är inte effektivt..

Kör styrkelyfts böj och den som kallas byggar böj med fri stång, har aldrig provat i Smith maskinen.
  • ander25k
    MissKaos skrev 2013-10-07 09:24:22 följande:

Jo jag! Jag gillar smithmaskinen. Går göra annat än knäböjj i den. Både bänk/snedbänk samt en bra övning för ryggen. Sätt stången ganska lågt. Fötterna på en stor boll. Så drar man sig upp till stången (rak kropp) som en omvänd armhävning typ. Så mig gillar du INTE i den maskinen... *s* Förerar ifs att köra böjj med fri skivstång. Man får med småmusklerna på ett annat sätt än i maskin..
    Men ja, många tjejer kör mkt ben. Många glömmer dock sin axelträning och är rädd att bli biffiga på armar etc... Så  man ser ju många tjejer som borde lassa på dubbla vikter och ta i lite! 3 set och 200 reps är inte effektivt..
    Smithmaskin för knäböj provad :) tack för tipset , blir nog en övning av det , men var lite konstigt med vinklarna , innan jag fick till det , men högre belastning på knäleden , men som avslutningsövning med låg vikt och många reps , så blir det perfekt .
  • ander25k
    MissKaos skrev 2013-10-09 19:44:27 följande:
    Testa att sätta fötterna väldigt långt fram så du lutar dig lite bakåt mot skivstången. Då får du bra vinkel. Ställ en bänk under med (långt bak) säty dig nädtsn ner på den så får du in en bra känsla för var nittiograder är. Är du vig så ta ngt lägre... bra sätt aty hålla vibklenni ryggen. Utfall är med bra att köra i smith. Då kan man verkligen avladta bakre benet. Upp mef det på en bänk! (Fotryggen i)

När jag börjaer gymma fanns inte mycket maskiner där jag körde smithen, fria vikter, skivstång och kabelcross lärdr man sig nyttja till max!

Ingen bänk under rumpan, kan gå ner i botten

Är ju en styrkelyft, olympisk lyftare, och är väldigt smidig för min ålder och storlek, det var den Ben positionen jag menade ser lite tokigt ut, men funkar.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!