• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos
    ander25k skrev 2013-10-06 22:17:24 följande:

Är kanske lite trött på att se alla grabbar träna överkroppen ,men det är klart, ingen stör mig vid knäböjs ställningen

Jo jag! Jag gillar smithmaskinen. Går göra annat än knäböjj i den. Både bänk/snedbänk samt en bra övning för ryggen. Sätt stången ganska lågt. Fötterna på en stor boll. Så drar man sig upp till stången (rak kropp) som en omvänd armhävning typ. Så mig gillar du INTE i den maskinen... *s* Förerar ifs att köra böjj med fri skivstång. Man får med småmusklerna på ett annat sätt än i maskin..
    Men ja, många tjejer kör mkt ben. Många glömmer dock sin axelträning och är rädd att bli biffiga på armar etc... Så  man ser ju många tjejer som borde lassa på dubbla vikter och ta i lite! 3 set och 200 reps är inte effektivt..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ander25k
    MissKaos skrev 2013-10-07 09:24:22 följande:
    Jo jag! Jag gillar smithmaskinen. Går göra annat än knäböjj i den. Både bänk/snedbänk samt en bra övning för ryggen. Sätt stången ganska lågt. Fötterna på en stor boll. Så drar man sig upp till stången (rak kropp) som en omvänd armhävning typ. Så mig gillar du INTE i den maskinen... *s* Förerar ifs att köra böjj med fri skivstång. Man får med småmusklerna på ett annat sätt än i maskin..

Men ja, många tjejer kör mkt ben. Många glömmer dock sin axelträning och är rädd att bli biffiga på armar etc... Så  man ser ju många tjejer som borde lassa på dubbla vikter och ta i lite! 3 set och 200 reps är inte effektivt..

Kör styrkelyfts böj och den som kallas byggar böj med fri stång, har aldrig provat i Smith maskinen.
  • MissKaos

Aha trodde du menade knäböjj i smithen

ander25k skrev 2013-10-07 10:04:48 följande:
    Kör styrkelyfts böj och den som kallas byggar böj med fri stång, har aldrig provat i Smith maskinen.

Vattengympat. Det biter inte dom vanlig träbing men känns ändå rätt ok.

Imorgon vlir det spinning!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ander25k
    MissKaos skrev 2013-10-07 09:24:22 följande:

Smithmaskin för knäböj provad :) tack för tipset , blir nog en övning av det , men var lite konstigt med vinklarna , innan jag fick till det , men högre belastning på knäleden , men som avslutningsövning med låg vikt och många reps , så blir det perfekt .
  • MissKaos

Testa att sätta fötterna väldigt långt fram så du lutar dig lite bakåt mot skivstången. Då får du bra vinkel. Ställ en bänk under med (långt bak) säty dig nädtsn ner på den så får du in en bra känsla för var nittiograder är. Är du vig så ta ngt lägre... bra sätt aty hålla vibklenni ryggen. Utfall är med bra att köra i smith. Då kan man verkligen avladta bakre benet. Upp mef det på en bänk! (Fotryggen i)

När jag börjaer gymma fanns inte mycket maskiner där jag körde smithen, fria vikter, skivstång och kabelcross lärdr man sig nyttja till max!

ander25k skrev 2013-10-09 16:01:04 följande:
    Smithmaskin för knäböj provad :) tack för tipset , blir nog en övning av det , men var lite konstigt med vinklarna , innan jag fick till det , men högre belastning på knäleden , men som avslutningsövning med låg vikt och många reps , så blir det perfekt .

• MissKaos

Idag vila. Frallbak. Grahamsfrallor. Lycklig son.. snart kommrr gubben hem ftån 2h basket sen är väl brödet slut..

Och jag undrar vsrför det går åt mkt mat här? Minst 30ägg i veckan.. ett par tre kg bananer.. osv

Imorgob gymmet för preggofanten. Såg ett såkul pass köras i crossfitgymmet igår. Avis! Typ stationer/intervaller. Yey! När ungen är ute!! Lagom 10km dit bordr gå träna upp sig till löpning dit passet vagnen hem åå rimmlig tid va?

• ander25k
    MissKaos skrev 2013-10-09 19:44:27 följande:
    Testa att sätta fötterna väldigt långt fram så du lutar dig lite bakåt mot skivstången. Då får du bra vinkel. Ställ en bänk under med (långt bak) säty dig nädtsn ner på den så får du in en bra känsla för var nittiograder är. Är du vig så ta ngt lägre... bra sätt aty hålla vibklenni ryggen. Utfall är med bra att köra i smith. Då kan man verkligen avladta bakre benet. Upp mef det på en bänk! (Fotryggen i)

När jag börjaer gymma fanns inte mycket maskiner där jag körde smithen, fria vikter, skivstång och kabelcross lärdr man sig nyttja till max!

Ingen bänk under rumpan, kan gå ner i botten

Är ju en styrkelyft, olympisk lyftare, och är väldigt smidig för min ålder och storlek, det var den Ben positionen jag menade ser lite tokigt ut, men funkar.
  • Scratchy
    MissKaos skrev 2013-10-09 19:48:16 följande:
    Idag vila. Frallbak. Grahamsfrallor. Lycklig son.. snart kommrr gubben hem ftån 2h basket sen är väl brödet slut..
    Och jag undrar vsrför det går åt mkt mat här? Minst 30ägg i veckan.. ett par tre kg bananer.. osv

Imorgob gymmet för preggofanten. Såg ett såkul pass köras i crossfitgymmet igår. Avis! Typ stationer/intervaller. Yey! När ungen är ute!! Lagom 10km dit bordr gå träna upp sig till löpning dit passet vagnen hem åå rimmlig tid va?
    Hur länge har du varit preggofant egentligen? Jag fick för mig att du var på sista veckan för flera månader sen.
  • MissKaos

Härligt jag skulle brhöva någon som skrek neeeeer ibland. Tyvärr. Fotboll och ishockey i unga år.. har kört litr yoga det funksr stretching är typ meningslöst.

ander25k skrev 2013-10-09 20:35:34 följande:
    Ingen bänk under rumpan, kan gå ner i botten

Är ju en styrkelyft, olympisk lyftare, och är väldigt smidig för min ålder och storlek, det var den Ben positionen jag menade ser lite tokigt ut, men funkar.

• MissKaos

*lol* berättade nog här före bim så..

V 32 nu.

Scratchy skrev 2013-10-09 20:44:09 följande:
    Hur länge har du varit preggofant egentligen? Jag fick för mig att du var på sista veckan för flera månader sen.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!